چهارمین خشکسالی پیاپی در استان تهران

جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

دوشنبه 1403/02/31

آگهی رسانه؛

جعبه لایتنر و روش استفاده از آن

تهران رسانه | يكي از روش‌هاي متداول و معروف در زمينه به خاطر سپردن اطلاعات استفاده از جعبه لايتنر است.

جعبه لایتنر و روش استفاده از آن

يادگيري مطالب و به خاطر سپردن آن‌ها يكي از مهم‌ترين دغدغه‌هاي بشر در عصر جديد است. بارها براي شما پيش آمده است كه سعي كرده‌ايد معني يك لغت انگليسي يا‌ يك نکته درس زیست شناسی را حفظ كنيد، اما پس از مدت كوتاهي آن را فراموش كرده‌ايد.

براي بخاطر سپردن اطلاعات بايد از روشي استفاده كنيد كه اطلاعات را از حافظه كوتاه مدت به حافظه بلند مدت منتقل كند. يكي از روش‌هاي متداول و معروف در زمينه به خاطر سپردن اطلاعات استفاده از جعبه لايتنر است. اساس طراحي اين روش بر مبناي نمودار فراموشي ابينگ هاوس است.

جعبه لايتنر:
خالق اين جعبه سباستين لايتنر اتريشي است. طي تحقيقاتي كه در اين زمينه انجام شده است،‌ بايستي اطلاعات مورد نظر در بازه‌هاي زماني خاصي مرور شوند تا به حافظه بلند مدت انتقال يابند.

سباستین لایتنر

ساختار جعبه لايتنر:
لايتنر يك جعبه با ابعاد استاندارد 30 در 6 در 5 سانتي‌متر است. البته بسته به سايز كارت‌هايتان عرض اين جعبه مي‌تواند بزرگتر هم باشد. جعبه در راستاي طولي به 5 قسمت مجزا و غير هم‌ اندازه تقسيم مي‌شود. اين 5 قسمت به ترتيب داراي طول‌هاي 1، 2، 5، 8 و 14 سانتي‌متري مي‌باشند.

ساختار جعبه لایتنر

روش كار با جعبه لايتنر:
استفاده از جعبه لايتنر در 4 روز به صورت خلاصه در ادامه آورده شده است. فرض كنيم اطلاعات مورد نظر لغات زبان انگليسي ‌باشند.

روز اول: در ابتدا لغت مورد نظر را در يك طرف كارت و معني لغت را در پشت فلش کارت يادداشت مي‌كنيم. پس از مطالعه و بخاطر سپردن معني، كارت را داخل اولين خانه جعبه قرار مي‌دهيم.
روز دوم: برگه‌هاي مطالعه شده روز قبل كه در خانه اول قرار دارند، در روز دوم مرور مي‌شوند. اگر معناي لغات نوشته شده را بخاطر داريد، بعد از مطالعه هر كارت آن را داخل خانه دوم جعبه قرار دهيد. در غير اينصورت، كارت را مجددا داخل خانه اول قرار دهيد. براي تفكيك كارت‌هاي مطالعه شده در روزهاي متوالي در خانه دوم از كاغذ رنگي استفاده كنيد. نهايتا كارت‌هايي كه براي اولين بار در روز دوم مطالعه مي‌شوند را داخل خانه اول قرار دهيد.
روز سوم: بدون دست زدن به كارت‌هاي خانه دوم،‌ كارت‌هاي موجود در خانه اول را همانند روز دوم مرور كنيد. كارت‌هايي كه معنيشان را به خاطر مي‌آوريد را داخل خانه دوم و پشت كاغذ رنگي قرار دهيد تا با كارت‌هاي قبلي تركيب نشود. كارت‌هاي مطالعه شده جديد را به همراه كارت‌هايي كه معنيشان را فراموش كرده‌ايد داخل خانه اول قرار دهيد.
روز چهارم: شروع اين روز با مرور برگه‌هاي موجود در خانه دوم انجام مي‌شود. اين خانه شامل دو گروه كارت است كه با يك كاغذ رنگي از هم جدا شده‌اند. در ابتدا سري اول كارت‌هاي اين خانه را مرور كنيد و طبيعتا با بخاطر آوردن معني هر كارت آن را بايد به خانه سوم منتقل كنيد. در صورت فراموش كردن معني هريك از كارت‌ها، كارت مورد نظر به خانه اول بازگردانده مي‌شود.
سپس به خانه اول مراجعه كنيد و كارت ها را مانند روزهاي قبل مرور كنيد. سومين خانه جعبه براي سه گروه كارت در نظر گرفته شده است كه براي تفكيك آن‌ها بايد از دو كاغذ رنگي استفاده شود. تكميل شدن اين خانه نياز به 4 روز مرور دارد. به همين ترتيب خانه‌هاي چهارم و پنجم نيز تكميل شده و مي‌توانيد در پایان، كارت را بايگاني كنيد.

منبع: https://noktezist.ir/




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خیابان شهید ابراهیم رئیسی در تهران

خیابان شهید ابراهیم رئیسی در تهران

تهران رسانه | در زمان مناسب معبری به نام شهید ابراهیم رییسی در پایتخت نام گذاری خواهد شد.

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت