احداث نیروگاه برق خورشیدی در استان تهران

احداث یکصد مدرسه در استان تهران

تکریم مقام دختران در استان تهران

آزادسازی زمین در شهرک های صنعتی استان تهران

پنج شنبه 1403/02/06

انتخابات رسانه؛

روی خط انتخابات شوراها در استان تهران

تهران رسانه | در گزارش استان تهران روی خط انتخابات به موضوعاتی همچون تایید صلاحیت ۸۰ درصد داوطلبان شوراهای شهر استان تهران و اعلام نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان شوراهای روستاها تا ۱۵ اردیبهشت پرداخته شده‌است.

روی خط انتخابات شوراها در استان تهران

به گزارش تهران رسانه ؛ انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایر همزمان با سیزدهمین دوره رئیس جمهوری، دومین میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری و نخستین میاندوره‌ای مجلس شورای اسلامی یازدهم ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

در همین ارتباط رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: شکراله حسن بیگی در نوزدهمین جلسه ستاد که با حضور اعضاء برگزار شد اظهار داشت: در استان تهران پنج هزار و ۹۳۹ نفر داوطلب عضویت در شوراهای شهر بودند که از این تعداد تا زمان بررسی هیات اجرایی، یک درصد انصراف دادند و ۹۰ درصد از داوطلبان توسط هیات های اجرایی تایید و ۹ درصد رد صلاحیت شدند.

وی اضافه کرد: همچنین از پنج هزار و ۳۳۱ پرونده که در اختیار هیات های اجرایی شهرستان قرار گرفت، ۹ درصد معادل ۵۰۸ نفر رد شدند که میانگین ستاد کشوری نیز همین میزان است.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران ادامه داد: پس از این مراحل پرونده داوطلبان به هیات نظارت تحویل شده است و طی آن ۳۵ نفر انصراف دادند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار تهران اضافه کرد: چهار هزار و ۲۵۰ داوطلب معادل ۸۰ درصد تایید و ۲۰ درصد معادل یکهزار و ۴۱ نفر رد شدند و ممکن است با نظر هیات عالی نظارت این آمار تغییر کند.

حسن بیگی با تاکید براینکه دغدغه اصلی ما مشارکت در انتخابات است گفت: در همه مراحل انتخابات قانون ملاک عمل است اما تایید صلاحیت ها نقش مهمی در مشارکت افزایی به همراه دارد.

وی عنوان کرد: از اعضای شورای شهر فعلی ۲۳۲ نفر داوطلب دوره ششم هستند که از این تعداد ۶۹ نفر معادل ۲۹ درصد توسط هیات اجرایی رد صلاحیت شدند و ۱۱۹ نفر معادل ۵۱ درصد آن توسط هیات نظارت رد شدند که در مجموع آمار بررسی هیات نظارت و هیات اجرایی ۸۱ درصد اعضای فعلی شورای شهر استان تهران رد صلاحیت شدند.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران به ضرورت توجه فرمانداری ها به جایگاه ستاد انتخابات استان اشاره و تاکید کرد: جایگاه ستاد انتخابات استان در قانون تصریح شده است و نقش مهمی در هماهنگی و پشتیبانی ها در روند برگزاری انتخابات به عهده دارد.

حسن بیگی با بیان اینکه اخیرا فهرستی غیر رسمی از اسامی برخی داوطلبان انتخابات شوراهای شهر ششم به همراه استناد قانونی علت رد صلاحیت ها منتشر شده است اظهار داشت: این اقدام غیر قانونی و غیر اخلاقی است.

وی افزود: در قانون به صراحت اعلام شده است که رسیدگی به صلاحیت داوطلبان در تمامی مراحل محرمانه است و باید از انتشار جزئیات آن جلوگیری شود.

حسن بیگی ادامه داد: بر همین اساس طی نامه ای به رئیس کل دادگستری استان تهران درخواست شد تا موضوع از نظر فنی و کارشناسی بررسی شود و مبادی اولیه انتشار این فهرست شناسایی و برخورد قضایی صورت گیرد.

اعلام نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان شوراهای روستاها تا ۱۵ اردیبهشت

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری تهران نیز در این جلسه با بیان اینکه بررسی صلاحیت های شوراهای شهر به سرانجام رسیده است، گفت: نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان شوراهای روستاها تا ۱۵ اردیبهشت اعلام می‌شود.

رضا آقاعلیخانی در نوزدهمین جلسه ستاد انتخابات استان تهران اظهار داشت: براساس آخرین مکاتبات از ۲۵ فرآیند انتخابات ۲۳ فرایند به صورت الکترونیک و ۲ فرآیند اخذ رای و شمارش آرا به صورت دستی در تهران انجام می شود.

وی با بیان اینکه در کمیسیون بازرسی تبلیغات انتخابات میاندوره ای خبرگان مصوباتی نهایی شد، ادامه داد: فرصت های تبلیغاتی در صدا و سیما برای داوطلبان با نظارت کمیسیون محقق شود.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری تهران گفت: با توجه به شرایط تهران به لحاظ تعدد شعب و فشردگی جمعیت رعایت پروتکل های بهداشتی مورد تاکید است.

احصاء نقاط ضعف در حوزه انتخابات الکترونیک

رئیس کمیته فناوری اطلاعات انتخابات استان تهران نیز در این نشست با اشاره به لزوم برگزاری مطلوب انتخابات از احصا نقاط ضعف انتخابات پیشین در حوزه انتخابات الکترونیک خبر داد.

سارا آهنگر با بیان اینکه از ۲۵ فرآیند انتخابات ۲۳ فرآیند به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود، اظهار داشت: شاخص هایی که فرماندارای ها و استانداری در حوزه انتخابات الکترونیک مورد سنجش قرار می گیرند مشخص است.

وی ادامه داد: تعداد شعب برخط (آنلاین)، استعلام شدگان، استعلام برخط، آراء نامعتبر، ارسال سیستمی صورتجلسه و ویرایش صورت جلسه ها از شاخص های انتخابات الکترونیک بشمار می آیند.

رئیس کمیته فناوری اطلاعات انتخابات استان تهران بیان کرد: سال ۹۸ در انتخابات مجلس وضعیت استان تهران در شاخص های مزبور بیش از ۹۹ درصد بود و باید تلاش کنیم تا در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ به صورت ۱۰۰ درصدی اقدامات پیش برود.

آهنگر خاطرنشان کرد: جلسه کمیته فناوری اطلاعات انتخابات برگزار و مصوباتی جهت برگزاری مطلوب انتخابات مورد توجه قرار گرفت در همین راستا وضعیت آنتن‌دهی شعبات اخذ رای مورد تاکید قرار گرفت و از طریق فرمانداری ها پیگیری می‌شود.

شتاب‌گیری فرایند هماهنگی کمیته‌های انتخاباتی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران نیز با اشاره به شتاب گیری فرایند هماهنگی کمیته بازرسی انتخابات با کمیته های انتخابات استان تهران گفت: هدف بازرسان در فرایند انتخابات، اعتماد سازی، ممانعت از تخلف و نقض قوانین است.

عبدالرضا چراغعلی با تاکید بر ضرورت تمهید مقدمه های لازم برای مشارکت پرشور مردمی اظهار داشت: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش رو، گامی مهم در دستیابی به اهداف توسعه است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران ادامه داد: باید هماهنگی حوزه بازرسی با حوزه اجرا تقویت و نقطه نظرات کمیته ها در حوزه بازرسی اعلام شود تا پیگیری های لازم صورت گیرد.

رصد و پایش موضوعات انتخاباتی در تهران

رئیس کمیته استعلامات و حراست ستاد انتخابات استان تهران گفت: کمیته حراست جلساتی را برای صیانت از آرای مردم، سلامت انتخابات و مشارکت و رقابت در انتخابات برگزار کرده است.

شاهرخ جهانشاهی با بیان اینکه کمیته حراست و استعلامات انتخابات وظایف خود را در سه بخش قبل، حین و بعد از انتخابات انجام می‌دهد، ادامه داد: کمیته حراست جلساتی را جهت صیانت از آرای مردم، سلامت انتخابات و مشارکت و رقابت در انتخابات برگزار کرده و سعی بر این است که در این فضا تلاش و همت مضاعفی داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: اداره کل حراست استانداری تهران به منظور ارتقای سطح آگاهی مسئولان و کارشناسان حراست فرمانداری‌ها و ایجاد هماهنگی و وحدت رویه در اجرای ماموریت‌ها در زمینه برگزاری انتخابات ریاست هماهنگی لازم را به عمل آورده است.

رئیس ستاد امنیت انتخابات استان تهران نیز در این نشست گفت: در حال حاضر دغدغه‌ای در زمینه برگزاری انتخابات در استان تهران وجود ندارد و مشکل خاصی دیده نمی‌شود.

حمیدرضا گودرزی با بیان اینکه جلسات کمیته امنیتی انتخابات برگزار و تمهیدات لازم در فرمانداری ها اندیشیده شده است، ادامه داد: برگزاری انتخابات پرشور و با مشارکت حداکثری مردم هدف عمده مسئولان است و در این زمینه باید اقدامات به شکل برنامه ریزی شده پیگیری شود.

آموزش بازرسان انتخابات در دستور کار

مدیرکل بازرسی استانداری تهران نیز گفت: دوره آموزشی و توجیهی با محوریت برگزاری انتخاباتی سالم و رعایت اصل بی‌طرفی و امانت‌داری اعضای بازرسی انتخابات برگزار می شود.

محمد میرزایی خالص با بیان اینکه جلسات هیات بازرسی برگزار شده است و به دقت و بر اساس زمانبندی موضوعات پیگیری می شود، ادامه داد: بازرسان انتخابات نقش قابل توجهی در تضمین امنیت انتخابات دارند و در واقع به عنوان نمایندگان مردم بر انتخابات نظارت و بازرسی می کنند.

وی تاکید کرد: دوره آموزشی و توجیهی با محوریت برگزاری انتخاباتی سالم و رعایت اصل بی‌طرفی و امانت‌داری اعضای بازرسی انتخابات و به منظور فراهم کردن زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش‌ رو، برگزار می‌شود.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه بوستان محله جوادیه

پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه بوستان محله جوادیه

تهران رسانه | پروژه بوستان محله جوادیه در منطقه ۱۶ از مرز پیشرفت ۹۰ درصد عبور کرد.

ساخت یک هتل کوهستان در منطقه ۲ تهران

ساخت یک هتل کوهستان در منطقه ۲ تهران

تهران رسانه | فراخوان ساخت هتل کوهستان در منطقه ۲ تهران به زودی اعلام می‌شود.

زباله های تهران در انحصار سلاطین

زباله های تهران در انحصار سلاطین

تهران رسانه | گروه‌های مافیایی جمع آوری زباله در تهران، کارگرانشان را از بین زنان و مردان بی‌خانمان، مهاجران بیکار، معتادان متجاهر و کودکان کار انتخاب می‌کنند تا پول بیشتری به جیب بزنند.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت