نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران

آزادی یک زندانی پس از ۱۵ سال در استان تهران

جزئیات بررسی پرونده های امور اراضی استان تهران

نظارت بر عملکرد شهرداران و شوراهای استان تهران

جمعه 1403/02/21

آگهی رسانه؛

کلگی توزیع آب برج خنک کن

تهران رسانه | کلگی توزیع آب برج خنک کن (Sprinkler Head) به نحو ویژه‌ای در کولینگ تاورهای مخروطی یا گرد تحت عنوان سیستمی برای پاشش یکنواخت سیال استفاده می‌گردد.

کلگی توزیع آب برج خنک کن

کلگی توزیع آب برج خنک کن (Sprinkler Head) به نحو ویژه‌ای در کولینگ تاورهای مخروطی یا گرد تحت عنوان سیستمی برای پاشش یکنواخت سیال استفاده می‌گردد. این قطعه با نام‌های دیگری همچون اسپرینکلر برج خنک کاری، آبگردان و هد آب پخش کن نیز شناخته می‌شود. آب گردان‌ها در بخش مرکزی برج‌های مخروطی نصب شده و با دبی پمپ به گردش در می‌آید. سپس مایع را در دستگاه برج خنک کن توزیع می‌نماید. کلگی توزیع آب به علت دوران‌های متداول به مرور دچار استهلاک شده و به تعمیر یا تعویض در زمان‌های مشخصی احتیاج پیدا می‌کند.

در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

• نحوه عملکرد کلگی توزیع آب برج خنک کن چگونه می‌باشد؟

• نحوه عملکرد کلگی توزیع آب برج خنک کن چگونه می‌باشد؟

• آبگردان‌ها از چه قطعات و اجزایی تشکیل می‌شوند؟

• سایز بندی و متریال آب پخش کن کولینگ تاور به چه صورت است؟

• عوامل تعیین کننده قیمت اسپرینکلر برج خنک کاری چیست؟

نحوه عملکرد کلگی توزیع آب برج خنک کن چگونه می‌باشد؟
اسپرینکلرها از انواع سیستم‌های متحرک پاشش سیال هستند که در برج‌های خنک کننده گرد یا مدور کارایی دارد. مکانیزم این تجهیز به نحوی می‌باشد که در ابتدا سیال از بخش پایینی برج توسط لوله رایرز به سمت بالا حرکت می‌کند. سپس از قسمت زیرین وارد کلگی برج خنک کن میشود و با به گردش درآوردن خودش از خروجی‌ها به طرف لوله‌های آرم جابجا میگردد. در زیر این لوله‌ها سوراخ‌هایی تعبیه گشته که مایع را به شکل قطره‌ای توزیع میکند. یا میتوان اینگونه گفت که کلگی‌ها جریان آب را به صورت دایره پاش از لوله‌های سوراخ دار (انشعابات خروجی) به روی پکینگ‌ها کاملا یکسان پاشش می‌نمایند. فشار مایع در برج‌های خنک کاری مخروطی بالاتر از نوع مکعبی است. چرا که آب گردان‌ها با دبی ورودی خط آب گردش را عهده‌دار هستند. در هنگام طراحی معمولا فشار در نقطه‌ی داخلی قطعه حدود 2 تا 5/2 بار معین می شود.

آبگردان ها از چه قطعات و اجزایی تشکیل می‌شوند؟

  1. استاتور یا قسمت ثابت: بخش ثابت بشکل رزوه‌ای با فلنچ به انشعابات ورودی آب گرم برج مخروطی اتصال می‌یابد. قسمت استاتور کلگی توزیع آب در نقطه اتصال لوله ورودی برج خنک کن توسط پیچ خودکار محکم کاری می‌شود. در ظرفیت‌های بزرگ مهارکش استیل و قلاب را جهت تنظیم زاویه لوله خروجی به کار می‌برند. بخش ثابت در قسمت بالایی توسط سیم بکسل مهار میشود. 
  2. روتور (بخش متحرک): توسط چسب عایق و نوار تفلون به بدنه آب پخش کن با اتصال رزوه‌ای یا ساده وصل می‌گردد. اگر اتصال رزوه ای باشد از نوار تفلون جهت آب بندی استفاده می‌کنیم. قسمت متحرک در اثر گذر آب و نیروی گریز از مرکز چرخش را انجام می‌دهد و در ادامه موجب حرکت لوله‌های خروجی از آبگردان می‌شود. بخش دوار از 4 تا 8 خروجی تشکیل شده و به هر یک از آنها یک لوله اتصال می‌یابد. که این لوله‌ها و اتصالات با دوران کلگی شروع به گردش می‌کند. انشعابات از متریال پلیکا یا پی وی سی با چند سوراخ ریز و درشت ساخته میشود. 
  3. روکش شفت:  قسمت‌های ثابت و متحرک کلگی توزیع آب برج خنک کننده توسط شفت به یکدیگر اتصال می‌یابد. 
  4. بخش روغن کاری: در سایزهای 4 اینچ به بالا قسمت روان کننده نصب می‌شود.

سایز بندی و متریال آب پخش کن کولینگ تاور به چه صورت است؟
هد آب پخش کن از متریال‌های آلومینیوم، چدن، برنج، ABS، پلی پروپیلن و جنس پلاستیکی از سایز2/1/1 تا 12 اینچ قابل تولید است. این قطعه در انواع دستگاه‌های برج خنک کن مخروطی از 10 تن تا 1250 تن تبرید قابلیت استفاده دارد. از میان همه‌ی اینها نوع آلومینیوم، برنج و ABS به ترتیب متقاضی بیشتری را در بازار دارا می‌باشد. پارامترهای مهم برای انتخاب یک کلگی توزیع آب برج خنک کن مواردی مانند: ضد رسوب و زنگ بودن، تحمل فشار کاری بالا، وزن کم و مقاومت در برابر مواد خورنده میباشد.
همان طور که اشاره شد آبگردان‌ها با ابعاد 2/1/1 اینچ تا 12 اینچ قابل تولید هستند. که سایز مورد استفاده بستگی به دبی آب، مواد اولیه مورد نیاز در ساخت، فشار استاتیکی و هیدرولیکی دارد. قطر این ابعاد از 140 تا 550 میلی‌متر متغیر است و بار آن بین 2 تا 8 می‌باشد. اندازه بازوها (انشعابات و لوله‌های خروجی) بین 32 تا 110 میلیمتر تعیین میشود. کلگی توزیع برج خنگ کاری سایز 2 اینچ 4 خروجی به ابعاد 1 اینچ دارد و سایز 12 اینچ آن 8 خروجی 4 اینچی را دارا است.


عوامل تعیین کننده قیمت اسپیرینکلر برج خنک کاری چیست؟
محاسبه قیمت آب پخش کن از قسمت‌های مهم تعمیرات و نگهداری در برج خنک کاری به شمار می‌آید. جهت انتخاب یک قطعه توزیع کننده آب مناسب برای خنک سازی برج‌ها باید به عواملی نظیر تعیین مقدار دبی در گردش، دمای ورودی آب به درون دستگاه، میزان اسیدی بودن سیال، مقدار رسوبات و سختی مایع، معین نمودن سایز انشعابات خروجی توجه کرد.
دو عامل مهم که بر افزایش یا کاهش قیمت کلگی توزیع آب برج خنک کن تاثیر فراوانی دارد شامل متریال سازنده و سایز می‌شود. به عنوان مثال اسپرینکلر برنجی در مقایسه با نوع آلومینیومی گران‌تر است. برای انتخاب و خرید آبگردان میتوانید با کارشنان شرکت برج خنک کننده CTR تماس برقرار کنید. همچنین مهندسان گروه کارخانجات CTR شما را جهت انتخاب مناسب و به صرفه راهنمایی خواهند کرد. این کمپانی طی سال‌های متوالی به عنوان تولید کننده برتر با نازل ترین قیمت‌ها شناخته شده است. تمام قطعات تولیدی خود را با عالی‌ترین کیفیت و طول عمر مفید در اختیار کارخانه‌های صنعتی قرار می‌دهد. جهت اطلاعات بیشتر به سایت اصلی شرکت مراجعه نمایید.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

دانش آموزان تهرانی در کلاس های بازیگری

دانش آموزان تهرانی در کلاس های بازیگری

تهران رسانه | برگزاری کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی با همکاری آموزش و پرورش و شهرداری تهران آغاز شد.

با «سمیه گلپور» بیشتر آشنا شویم

با «سمیه گلپور» بیشتر آشنا شویم

تهران رسانه | «سمیه گلپور» یکی از چهره‌هایی است که از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم راه پیدا کرده است.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت