چهارمین خشکسالی پیاپی در استان تهران

جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

دوشنبه 1403/02/31

آگهی رسانه؛

تمام آن چیزی که درباره تجهیزات آشپزخانه صنعتی باید بدانید!

تهران رسانه | اگر قصد ابزار و لوازم لازم جهت تکمیل یا راه‌اندازی آشپزخانه صنعتی دارید، شرکت تهران تجهیز در خدمت شماست.

تمام آن چیزی که درباره تجهیزات آشپزخانه صنعتی باید بدانید!

ممکن است تاکنون بارها در مکان‌های مختلف به حجم زیادی از غذا بر خورده باشید و در ذهن‌تان به چگونگی مهارت و تجهیزات لازم جهت پخت و پز یا شستشوی ظروف در این حجم اندیشیده باشید. اما باید گفت، هنگامی که حجم پخت و پزها از حالت عادی و تعداد متعارف خارج می‌شود، آشپزخانه و تجهیزات نیز از حد خانگی خارج شده و به حالت مکانی بزرگ‌تر با تجهیزاتی تحت عنوان تجهیزات آشپزخانه صنعتی مبدل خواهد شد. آشپزخانه‌ی سنتی همان آشپزخانه‌های خانگی‌ای هستند که هر یک از ما شهروندان در منزل خود به آن دسترسی داریم اما آشپزخانه صنعتی در هتل‌ها، رستوران‌ها و از این قبیل مکان‌ها با حجم زیادی از تقاضا دیده می‌شوند.

تجهیزات آشپزخانه صنعتی، ابعاد و کارآیی‌های مطابق بر نیاز مکانی که در آن مورد استفاده قرار می‌گیرند خواهند داشت، چرا که کوچک‌تر یا بزرگ‌تر بودن این تجهیزات آشپزخانه صنعتی پیامد‌های گوناگونی چون صرف هزینه بیش از حد نیاز، عدم امکان جابه جایی، ناکافی بودن و .... را به دنبال خواهد داشت. البته نکته‌ای که وجود دارد و می‌بایست نسبت به آن مبادرت ورزید، این است که تنها حجم بالای طبخ یا مساحت مکان آشپزی، مصداق صنعتی شدن آشپزخانه نیست و آن‌چه که بیش از هر چیزی بر روند شکل‌گیری این‌ مکان به صورت صنعتی تأثیر شایانی دارد، استفاده از لوازمی است که در دسته‌بندی تجهیزات آشپزخانه صنعتی قرار می‌گیرند و در غیر این‌ صورت، هر میزانی که حجم سفارشات بالا باشد، واژه صنعتی به آشپزخانه مذکور اطلاق نخواهد شد.

چیستی آشپزخانه صنعتی

اگر قرار بر ارائه تعریفی ساده و قابل فهم برای عمومیت مردم از چیستی یک آشپزخانه با همه ویژگی‌های صنتعی آن باشد می‌توان گفت در این مکان با استفاده و بهره‌گیری از لوازمی که تجهیزات آشپزخانه صنعتی نامیده می‌شوند، مواد غذایی در ابعاد و مقادیر زیاد تولید و به محل مورد نظر عرضه می‌شوند. به علت حجم زیاد خروجی از آشپزخانه صنعتی در هر روز کاری، نیاز به ابزار و لوازم حرفه‌ای و کارکنان زبده‌ی با سابقه نیاز است.

طرحواره‌ی ساختمان چنین آشپزخانه‌ای را نیز می‌توان شامل موارد زیر ترسیم نمود.

سالنی بزرگ و با امکانات کافی جهت جای دادن لوازم و ....
استفاده از تجهیزات آشپزخانه صنعتی که به نوعی مخصوص و منحصر به همین فضا هستند.
تیم حرفه‌ای آشپزی در تعداد متناسب با فضا و حجم کار
سرعت بالا در عملکرد ( چه کارکنان و آشپزها و چه ابزار کار آشپزی)


انواع آشپزخانه‌های صنعتی

آشپزخانه صنعتی را شاید بتوان به دو دسته‌ی آشپزخانه صنعتی سنتی و مدرن تقسیم نمود. رد پای آشپزخانه صنعتی به سبک سنتی را می‌توان از سالیان خیلی دور و حتی از دوره‌ای که پادشاهانی بر اراضی زمین فرمانروایی می‌کردند مشاهده نمود. آشپزخانه‌هایی بزرگ و دارای لوازمی به مراتب پیشرفته و بزرگ‌تر از حالت متداول، با تعداد زیادی از افراد زبده در آشپزی و حجم بالایی از مقدار و تنوع غذا از خروجی کلی آشپزخانه.

آشپزخانه صنعتی مدرن اما تفاوتی ساختاری با نوع سنتی داشته و شاید بتوان این مدرن بودن را در استفاده از تجهیزات آشپزخانه صنعتی که در دوره‌‌ی جدید پا به عرصه گذاشته‌اند مشاهده نمود. این لوازم در بخش‌های مختلف مثل شستشو، پخت و پز، برش زنی، چرخ کردن، نگهداری و .... قابل مشاهده هستند. آشپزخانه صنعتی مدرن به علت خط کشی در میان بخش‌های مختلف، بهره گیری از لوازم تمام مکانیزه، کاهش دخالت دست، سرعت عمل بالا و .... مواد غذایی به مراتب بهداشتی‌تر و باکیفیت‌تری را به مصرف کنندگان عرضه خواهد نمود.

 

تجهیزات آشپزخانه صنعتی

همان‌گونه که چندین مرتبه در خلال متن مقاله بیان شد آن چه که امروزه به پیکره‌ی آشپزخانه‌های بزرگ، معنای صنعتی و مدرن بودن می‌بخشد استفاده از تجهیزاتی موسوم به تجهیزات آشپزخانه صنعتی است. اگر چه این مورد، تنها ویژگی لازم برای صنعتی شدن یک آشپزخانه نیست، اما تأثیر به سزای این فاکتور بر روند کلی تأسیس یا استفاده از آشپزخانه‌ی ساخته شده به سبک صنعتی را نمی‌توان نادیده گرفت. از این رو، شرکت‌ها و واحدهای صنعتی‌ای که در ساخت ابزار و لوازم صنعتی فعال بودند، کم کم رو به ساخت تجهیزات آشپزخانه صنعتی آوردند و بازار هدف را از کمبود این ابزار نوین و حیاتی خالی کرده و دسترسی برای خریداران را به میزان قابل توجهی تسهیل بخشیدند.

این ابزار و لوازم که از آن‌ها با نام تجهیزات آشپزخانه صنعتی یاد می‌شود، عبارتند از:

بخش پخت و پز
بدیهی است برای پختن حجم غذای لازم و مورد نیاز سفارش‌های یک آشپزخانه صنعتی نمی‌توان از دیگ و قابلمه‌های معمولی بهره برد. در این زمان نام تجهیزات آشپزخانه صنعتی به میان آورده می‌شود که در این مورد خاص، یعنی پخت و پز، شامل مواردی چون دیگ برنج پز، دیگ خورشت پز، دستگاه گریل صنعتی و مدرن، کباب‌پزهای اتوماتیک در انواع تابشی و ...، فر‌های بزرگ جهت پخت انواع غذاها مثل پیتزا، سرخ‌ کن‌هایی با ابعاد بزرگ و..... می‌شوند.

بخش شستشوی ظروف
با توجه به این که حجم ظروف مورد استفاده برای یک آشپزی در مقادیر زیاد نیز به تناسب، بالا خواهد بود و البته به علت کمبود وقت و نیرو، شستشوی تجهیزات آشپزخانه نیز با استفاده از لوازم و تجهیزات مخصوصی صورت خواهد گرفت‌. در روند این شستشو باید به این امر توجه داشت که صنعتی بودن آشپزخانه به همه‌ی بخش‌ها تأثیر گذاشته و حتی برای شستشوی ظروف از مایع ظرفشویی صنعتی استفاده می‌کنند.

استفاده از مایع ظرفشویی صنعتی البته دلایل دیگری نیز دارد که لقب مهم‌ترین آن‌ها را می‌توان به تفاوت ماشین ظرفشویی صنعتی با نوع معمولی و خانگی آن دانست. تفاوت این دستگاه‌ها به گونه‌ای است که حتی سبد ماشین ظرفشویی صنعتی که جزو ساده‌ترین بخش‌های دستگاه است قابل مقایسه با نوع خانگی نیست. تفاوت سبد ماشین ظرفشویی صنعتی را در جنس، ابعاد، استحکام، گنجایش و بسیاری عوامل دیگر می‌توان مورد بررسی قرار داد. علاوه بر ماشین ظرفشویی، سینک ظرفشویی، سیخ کباب شور و .... را نیز می‌توان به عنوان تجهیزات آشپزخانه صنعتی در بخش شستشو مشاهده نمود.

یخچال و فریزر، چرخ گوشت و خرد کن صنعتی، هم‌زن‌های بزرگ، دستگاه خلال کن و سبزی خورد کن‌های صنعتی، برش زن گوشت و مرغ صنعتی، پوست کن ماهی و سایر اقلام و .... را می‌توان از دیگر اجزای متعلق به گروه تجهیزات آشپزخانه صنعتی دانست.

 

اگر قصد ابزار و لوازم لازم جهت تکمیل یا راه‌اندازی آشپزخانه صنعتی دارید، شرکت تهران تجهیز در خدمت شماست. شرکت تهران تجهیز با بیش از دو دهه سابقه‌ی درخشان در زمینه واردات ابزار و لوازم مورد نیاز آشپزخانه‌های صنعتی در انواع مدل‌ها، برندها‌ و .... همواره بر اصل مشتری مداری و احترام به ارباب رجوع پایبند بوده است. تضمین کیفیت و اصالت محصولات، قیمت مقرون به صرفه، ارایه مشاوره، تنوع بالای محصول و برندهای موجود، دارا بودن لوازم شستشو علاوه بر کالاهای صنعتی و .... بر محبوبیت این مجموعه افزوده است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به وبسایت مجموعه تهران تجهیز با نشانی الکترونیکی https://tehrantajhiz.com مراجعه فرمایید.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت