چهارمین خشکسالی پیاپی در استان تهران

جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

دوشنبه 1403/02/31

آگهی رسانه؛

مشاوره برای ازدواج در تهران

تهران رسانه | جالب است بدانید که مشاوره برای ازدواج می­تواند تا نصف مشکلات قبل از ازدواج را کاهش دهد.

مشاوره برای ازدواج در تهران

ازدواج یک مقوله بسیار مهم در زندگی همه ماست زیرا می­تواند به تنهایی تمام مسیر و آینده ما را تغییر دهد، به همین دلیل است که معمولا هیچ کس برای ازدواج به تنهایی تصمیم نمی­گیرد و از اطرافیان خود مشورت می­گیرد. ازدواج در حقیقت شروع یک زندگی جدید، یک تعهد بلند مدت و یک زندگی مشترک با شخصیست که ما به او علاقه داریم. این پیوند نه تنها یک پیوند قانونی، بلکه یک پیوند احساسی و عاطفی است. تمام موارد گفته شده، مواردی است که باعث تمایز ازدواج و تصمیم برای ازدواج از تمامی موارد دیگر است. البته با وجود تمامی نکات مثبتی که ازدواج دارد اگر این تصمیم در مقطع اشتباه یا با فرد اشتباهی گرفته شود می­تواند تمام زندگی را تحت تاثیر قرار دهد به همین دلیل مشاوره برای ازدواج کاملا ضروری بنظر می­رسد.

نکته ای که وجود دارد این است که باید در ابتدا برای خود مشخص کنیم، یک ازدواج خوب چه ازدواجی است؟ آیا یک مراسم بزرگ و عجیب و یک هزینه بسیار زیاد برای مراسم عروسی به معنی یک ازدواج خوب است؟ آیا این که ما یک ازدواج را با شادی آغاز کنیم به این معنی است که ازدواج خوبی است؟ خیر بلکه یک ازدواج خوب ازدواجی است که افراد طرفین را بشناسند، با همدیگر و نقاط قوت و ضعف یکدیگر بسیار آشنا باشند و همچنین بتوانند مشکلاتی که بین خودشان است را مدیریت کنند. همچنین آنها باید بتوانند خود را با شرایط جدید وفق دهند. این تمام مواردی است که در یک مشاوره برای ازدواج به آن توجه می­شود.

آیا برای ازدواج زمان مناسبی است؟

 

مشاوره ازدواج در تهران


برای تصمیم گیری راجع به این که آیا زمان مناسب فرارسیده است یا خیر نیاز به این است که ما در ابتدا ببینیم خودمان برای ازدواج آماده هستیم؟ یکی از این موارد این است که باید بدانیم قبل از ازدواج کردن تصمیم گیری های ما اغلب تک نفره هستند، در ضمن ما مسئولیت خاصی در رابطه با خانواده خود نداریم زیرا ما نبوده ایم که انتخاب کردیم در آن خانواده به دنیا بیاییم، اما باید دقت کنیم که ما در قبال خانواده ای که تشکیل می­دهیم کاملا مسئول هستیم. بنابراین باید ببینیم آیا برای محدودیت هایی که به این دلیل پیش می­آید آماده هستیم ؟

سوالاتی وجود دارد که قبل از ازدواج باید به این سوالات پاسخ داد. در مشاوره برای ازدواج معمولا این سوالات قبل از ازدواج از شما پرسیده می­شود. این سوالات مشاوره قبل از ازدواج موارد زیر را هم شامل می­شوند:

آیا شما واقعا برای یک زندگی مشترک آماده هستید و مشکلات را تا حدی پیش بینی کرده اید یا صرفا تحت تاثیر هیجانات آن هستید؟
آیا برای زندگی مشترک اضطراب دارید؟
آیا نگران تجربه کردن مشکلات گذشته در رابطه جدیدتان هستید؟
آیا شما در رابطه با تصمیمات مهم با شریکتان صحبت کرده اید یا از صحبت در این موارد اجتناب می­کنید؟ برای مثال بچه دار شدن
مهم ترین مسائل برای شما در ارتباط با زندگی مشترکتان چیست؟

 

ازدواج موفق

 

به طور قطع می توان گفت که شروع یک زندگی جدید با شور و شوق و اشتیاق همراه است اما به این نکته توجه کنید که دوست داشتن تنها برای شما کافی نیست و باید به مشکلات، دغدغه ها و ابهاماتی که دارید هم بپردازید. البته نباید این موضوع اینقدر زیاد باشد که برای شما استرس و اضطراب پیش بیاورد.

مشاوره برای ازدواج می­تواند به ما کمک کند تا انتخاب درستی داشته باشیم، از مشکلاتی که قرار است پیش بیاید آگاه باشیم و همچنین ویژگی های شخصیتی طرف مقابل، اختلال های روانی خودمان و طرف مقابل و ... را بدانیم و از این طریق با مشکلاتی آشنا شویم که ممکن است از چشم افرادی که تخصص ندارند پنهان بماند. جالب است بدانید که مشاوره برای ازدواج می­تواند تا نصف مشکلات قبل از ازدواج را کاهش دهد. همچنین این نکته نیز حائز اهمیت است که مشاوره برای ازدواج به معنی این نیست که شما نمی­توانید به تنهایی برای خودتان تصمیم بگیرید بلکه به این معنی است که شما از یک فردی که ممکن است از شما تجربه بیشتری داشته باشد و همچنین علم بیشتری دارد کمک می­گیرید.

معمولا شایع است که در هنگام ازدواج تمامی دوستان، فامیل، خانواده و آشنایان در رابطه با ازدواج شما نظر می­دهند اما آیا شما باید به حرف تمامی آنها گوش دهید؟ به کدام آنها می­توانید اطمینان کنید؟ چه تضمینی وجود دارد که آنها درست بگویند. بنابراین اینجاست که اهمیت مشاوره برای ازدواج نمایان می­شود و شما می­توانید آگاهانه در مورد یکی از مهم ترین موارد زندگی خود تصمیم بگیرید.

آیا مشاوره برای ازدواج به معنی وجود مشکل است؟

 

زن و شوهر

 

این موضوع که هرکس به مشاوره مراجعه می­کند قطعا مشکل دارد و هرکس مراجعه نمی­کند هیچ مشکلی ندارد به هیچ وجه درست نیست. بلکه شما باید دقت کنید که شما در حقیقت با مشاوره برای ازدواج خود زمان می­گذارید و از بروز مشکلات در آینده جلوگیری می­کنید. به همین دلیل این موضوع نه تنها یک مشکل نیست بلکه کاملا یک افتخار است و نشان می­دهد که شما برای خودتان و زندگی مشترک آینده تان اهمیت قائل هستید.

آیا بعد از ازدواج نمی­توان به مشاوره مراجعه کرد؟
جواب این سوال هم مشخص است. هرچند که پیشگیری بهتر از درمان است اما هیچ وقت هم برای درمان دیر نیست. اگر از ازدواج شما گذشته است اما همچنان شما به دنبال یک مشاوره هستید، باز هم این موضوع می­تواند به زندگی شما کمک کند. اگر شما قبل از ازدواج به مشاوره برای ازدواج مراجعه نکردید، به این معنی نیست که کار از کار گذشته است، بلکه شما هنوز هم وقت دارید تا با مراجعه به مشاوره برای خانواده درمانی به دنبال این باشید که مشکلاتتان را حل کنید.

هزینه و زمان مشاوره زیاد نیست ؟
ازدواج یکی از پیچیده ترین و مهم ترین مقوله ها در زندگی شماست. اگر شما اکنون جهت مشاوره برای ازدواج هزینه نکنید و زمان نگذارید، شاید پیش خود احساس کنید که در هزینه صرفه جویی کردید و یا زمان خود را برای کار بهتری صرف کردید. اما به این نکته توجه کنید که اگر خدایی ناکرده مشکلی در زندگی شما مانند سردی رابطه، طلاق عاطفی و ... بوجود بیاید ممکن است بسیار بسیار بیشتر از این هزینه و این زمان برای آن هزینه کنید. اینجاست که متوجه می­شوید نه تنها هزینه و زمان مشاوره زیاد نیست بلکه شما با اینکار در هزینه و زمان خود صرفه جویی هم کرده اید. همچنین مهم تر از همه شما توانسته اید با فرد مورد علاقه خود زندگی بهتری داشته باشید که این شاید بهترین و با ارزش ترین چیزی است که می­توانید بدست آورید.

لازمه داشتن یک ازدواج و رابطه موفق، قطعا شناخت بسیار نکته مهمی است. بنابراین لازم است که زوجین به یک مشاوره حرفه ای در این زمینه مراجعه کنند تا بتوانند خود و همسر آینده خود را بهتر بشناسند، تا بتوانند بهتر تصمیم گیری کنند و همچنین برای مشکلات احتمالی که ممکن است در آینده پیش بیاید هم برنامه داشته باشند.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت