چهارمین خشکسالی پیاپی در استان تهران

جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

دوشنبه 1403/02/31

آگهی رسانه؛

خرید و فروش جذاب و دوست داشتنی ای مانند سوبارو لگاسی

تهران رسانه | لگاسی (Legacy) سدان سایز متوسط سوبارو (Subaru) است که از سال ۱۹۸۹ در ژاپن به تولید رسیده است.

خرید و فروش جذاب و دوست داشتنی ای مانند سوبارو لگاسی

لگاسی (Legacy) سدان سایز متوسط سوبارو (Subaru) است که از سال ۱۹۸۹ در ژاپن به تولید رسیده است. این خودرو تاکنون در ۶ نسل متفاوت تولید شده است و یکی از قدیمی‌ترین مدل‌های سوبارو به حساب می آید. سوبارو هیچگاه در بازار کشورمان حضور قدرتمندی نداشته، لگاسی نیز از این قاعده مستثنیا نیست و تاکنون تنها شاهد واردات تعداد محدودی از نسل‌های چهارم و پنجم این خودرو به ایران بوده ایم. نسل پنجم این خودرو از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴ و با کد اتاق BM-BR به بازارهای جهانی عرضه شد.
این خودروی ژاپنی ناشناخته در کشور، به‌دلیل واردات محدود، نبود خدمات‌پس‌ازفروش و دردسرهای آن و مشکلات موجود در نگهداری چندان مورد توجه نیست. بازار خریدوفروش نمونه‌های کارکرده آن نیز کم‌رونق و بی‌جان پیش می‌رود. بخصوص که از سن‌وسال نمونه‌های وارد شده سال‌ها می‌گذرد. در حال حاضر به نظر می‌رسد افرادی که علاقه‌ای خاص به خودروهای کم‌یاب و متفاوت در بازار دارند به‌دنبال این خودرو هستند.
معرفی کلی
موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ سوبارو لگاسی ۲٫۵ لیتر حجم دارد و ۱۷۳ اسب‌بخار قدرت را در کنار ۲۷۷ نیوتن‌متر گشتاور نصیب چرخ‌های خودرو می‌کند. این موتور که باقدرت و توان زیاد، از مزایای اصلی لگاسی محسوب می‌شود را یک جعبه‌دنده ۴سرعته خودکار همراهی می‌کند.
گیربکس اتوماتیک سوبارو نیروی تولیدی موتور را به هر چهارچرخ خودرو منتقل می‌کند تا لگاسی یکی از معدود سدان‌های چهارچرخ متحرک موجود در ایران باشد. یکی از دلایلی که این خودرو موردتوجه خاص پسندان است را همین دو دیفرانسیل بودنش می‌دانند. شتاب صفر تا صد این خودرو ۱۲ ساله ۱۱ ثانیه و سقف سرعتش ۲۱۷ کیلومتر بر ساعت است.
سوبارو لگاسی به‌گفته کارشناسان از کیفیت ساخت بهتری در بخش فنی بهره می‌برد. مصرف سوخت این خودرو در سیکل ترکیبی ۸٫۵ لیتر در هر۱۰۰ کیلومتر است. بنابراین به‌ نظرمی‌رسد لگاسی با وجود قدمت زیاد همچنان در بین بهترین‌ها در بخش بازده و عملکرد فنی قرار می‌گیرد.
سوبارو توانسته ۵ ستاره ایمنی از مؤسسه یورو انکپ به دست آورد و استاندارد آلایندگی آن نیز یورو ۵ است. سوبارو در بخش تجهیزات ایمنی در کنار ترمزهای دیسکی در هر چهارچرخ، سیستم‌هایی نظیر ABS - EBD - VDC – TSC و ۸ کیسه هوا (راننده ، سرنشین کناری ، جانبی ، پرده ای ، زانویی) را ارائه می‌نماید. بنابراین لگاسی در این بخش نیز بسیار پیشرو بوده است.
لگاسی در بخش امکانات رفاهی مواردی همچون ترمز دستی برقی، سیستم کروز کنترل هوشمند، دوربین دید عقب، سانروف با قابلیت تنظیم در ۴ حالت، چراغ‌های دارای سیستم تنظیم ارتفاع، مه شکن، تنظیم اتوماتیک نور چراغ‌ها، مجهز به سنسور باران جهت کارکرد اتوماتیک برف پاک کن‌ها، آینه‌های جانبی تاشونده با قابلیت تنظیم برقی ، به‌همراه راهنمای LED، سیستم چند رسانه ای موجود شامل مانیتور ۷ اینچ، با رزولوشن بهتر و صفحه لمسی ، دارای مانیتور راننده، سیستم صوتی AM/FM/CD/MP3/WMA، گرمکن صندلی های جلو ، سیستم گرمایشی و سرمایشی مجزا برای سرنشینان جلو به همراه تنظیم صندلی ها و تنظیم 10 حالته برای صندلی راننده و چراغ‌های LED را همراه دارد. بنابراین باید گفت این ژاپنی خوش‌سابقه برخلاف دیگر هم‌وطنانش در بخش امکانات رفاهی بسیار قوی و فراتر از زمان خود ظاهر شده است. تجربه رانندگی در سوبارودیوار را بخوانید.
شرایط بازار
سوبارو لگاسی ۲۰۰۹ خودرویی است که در هر بخشی پیشرو بوده است و ویژگی‌های خاصی برای ارائه دارد. به همین دلیل معمولاً مالکان آن تمایل به از دست دادنش ندارند و طرفدارانش برای پیدا کردن یک مورد فروشی از این خودروی خاص کمین می‌نشینند. اما باید پذیرفت در عین استهلاک کم و مقاومت زیاد خودرو، درصورت خرابی هریک از قطعات و اجزا، مالک تا ماه‌ها با دردسر روبه‌رو است. قیمت روز خودروسوبارو دیوار دلیلی بر همین مشکل است. که اگر غیر از این بود، قطعاً چنین خودرویی را باید با قیمتی فرار از آنچه اکنون است خریداری می‌کردیم.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خیابان شهید ابراهیم رئیسی در تهران

خیابان شهید ابراهیم رئیسی در تهران

تهران رسانه | در زمان مناسب معبری به نام شهید ابراهیم رییسی در پایتخت نام گذاری خواهد شد.

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت