چهارمین خشکسالی پیاپی در استان تهران

جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

دوشنبه 1403/02/31

آگهی رسانه؛

با سه میدان مشهور تره بار تهران آشنا شوید

تهران رسانه | ما در این مقاله سعی داریم شما را با مهم‌ترین میادین میوه‌ و تره‌‏ بار پایتخت آشنا کنیم.

با سه میدان مشهور تره بار تهران آشنا شوید

امروزه با توجه به ازدیاد جمعیت کره زمین، مصرف غذا، غلات و میوه هم افزایش یافته است. بنابراین تامین میوه و غذا امری لازم و بااهمیت تلقی می‌‏شود. در این میان کاشت و تولید میوه و محصولات غذایی توسط کشاورزان در سال‌‏های اخیر بسیار رونق گرفته و لازم است دولت حمایت بیشتری از کشاورزان به عمل آورد تا آن‌‏ها بتوانند محصولات خوب و با کیفیتی را به بازار میوه و تره‌‏بار عرضه کنند. میدان تره‌بار یکی از بزرگ‌‏ترین و پرمشتری‌‏ترین مراکز عرضه میوه و سبزیجات مورد نیاز مردم است. مسؤولان میدان میوه و تره‌‏‏بار، از کشاورزان میوه‏‌ها را خریداری کرده و در اختیار مردم قرار می‌‏دهند. هدف سازمان میوه‏ و تره‌بار، بهبود سرعت و کیفیت در امر تهیه و عرضه میوه‌وتره‏‌بار و محصولات کشاورزی است. علاوه بر این موارد، سازمان میادین میوه‌وتره‌‏بار بر اساس نظرات کمیته، وظیفه نرخ‌‏گذاری محصولات را بر عهده دارند. یعنی کلیه محصولاتی که در میدان میوه‌وتره‌‏بار عرضه می‌‏شوند، نرخ ثابت و مشخصی دارند. بدین معنی که اگر شما در میدان میوه‌وتره‌بار منطقه ۵ خرید کنید، قیمت‌ها فرقی با قیمت میوه‏ و تره‏‌بار منطقهٔ ۱۵ ندارد. تهران نیز جزو شهرهایی است که در تمام نقاط آن میدان تره‏‌بار را خواهید دید. ما در این مقاله سعی داریم شما را با مهم‌ترین میادین میوه‌وتره‌‏بار پایتخت آشنا کنیم.

تعیین برترین میادین میوه و تره بار شهرداری تهران
هر ساله پس از رتبه‌بندی بین بازارها و میادین میوه و تره‏‌بار برترین آن‌‏ها انتخاب و معرفی می‌‏شود. شاید این سوال برایتان پیش بیاید که، رتبه‌‏بندی بر چه اساسی صورت می‏‌گیرد؟ میادین میوه‌وتره بار طبق فاکتورهای ارزیابی و عملکرد و بازرسی کیفی و کمی رتبه‌بندی شده و رتبه ۱ تا سه را از آن خود می‏‌کنند. حتی گاهی نزدیک بودن خانه به میادین میوه‌وتره‌بار، می‌تواند خرید خانه و آپارتمان در تهران را تحت تاثیر قرار دهد. در کنار محله نواب و آزادی که پر فروش‌ترین میادین تره‌بار را دارند،در تهران‌پارس نیز میادین تره‌بار فراوانی از جمله (میدان میوه‌وتره‌بار ترنج، سوپر میوه شرق، میوه برادران و بازار تره‌بار میوه مشگینی) وجود دارد‌. تهران‌پارس یکی از بزرگ‌ترین محله‌های شرق تهران محسوب می‌شود. محله تهران‌پارس به دلیل وجود بلوار پروین، به دو بخش تهرانپارس شرقی و تهرانپارس غربی تقسیم می‌شود. تهرانپارس در مناطق ۴ و ۸ شهرداری تهران واقع شده و دارای ۴ فلکه اصلی است. برای آگاهی از مظنهٔ خانه‌‏های تهران‌پارس در اینجا کلیک کنید.

اسامی میدان تره‌‏بار
در تمام نقاط پایتخت میدان میوه و تره‌بار متعددی وجود دارد. برخی اسامی میادین میوه و تره‌بار پایتخت؛ میدان آزادگان، میدان بهمن، میدان بعثت، میدان پیروزی، میدان تهرانسر، میدان جلال آل احمد، میدان سردار جنگل، میدان سهروردی، میدان شهران، میدان صادقیه، میدان نواب، میدان آزادی، میدان قزل قلعه، میدان لواسانی، میدان هروی هستند. در ادامه به توضیح برخی از میادین می‏‌پردازیم.

میدان قزل قلعه
میدان میوه‌وتره‏‌بار قزل قلعه از همه نوع قشر و طبقه‌‏ای هستند. اما اغلب مشتریانش افرادی هستند که درآمد محدودی دارند و برای اینکه محصولات ارزان‏‌تری را تهیه کنند به میدان میوه و تره بار قزل قلعه می‌‏آیند. علاوه بر عرضهٔ میوه و سبزی، این میدان غرفه‌‏های شوینده، خواربار و لبنیات هم دارد. روزانه افراد زیادی برای خرید میوه و تره بار به این میدان سر می‌‏زنند. قزل قلعه در دوران سلطنت قاجارها، انبار نگهداری مهمات قشون، طلا و سنگ‌‏های قیمتی بود، سپس این میدان به تعاون روستایی سپرده و دچار مشکلاتی شد. با گذشت زمان شهرداری خود اداره و مدیریت میادین را بر عهده گرفت و سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری شروع به فعالیت کرد. برای دسترسی به میدان قزل قلعه به راحتی می‌‏توان از وسایل حمل‌ونقل عمومی همچون مترو، اتوبوس و تاکسی استفاده کرد. نزدیک‌ترین اتوبوس ایستگاه مترو دانشگاه تربیت مدرس و نزدیک‌‏ترین ایستگاه اتوبوس، ایستگاه کردستان است.

میدان تره بار مرکزی
میدان تره‌بار مرکزی در بزرگراه آزادگان، بلوار شقایق قرار داشته و یکی از میدان‌‏هایی است که اغلب روز شلوغ بوده و مشتریان فراوانی دارد. این مجموعه شامل تعداد زیادی فروشنده، عرضه‌کننده است و مغازه‏‌هایی در اطراف میدان شکل گرفته‏‌اند. کارکنان میدان میوه و تره بار مرکزی از ساعات اولیه صبح و گاهی تا آخر شب فعالیت می‌کنند. میدان میوه‌وتره بار مرکزی حجره‏‌های فراوانی دارد. هر حجره آن حداقل ۴ تا ۵ کارگر ثابت دارند. معمولا میدان میوه و تره بار مرکزی در ایام عید شلوغ‌‏تر می‌‏شود و کارگران بیشتری را جذب می‌‏کنند. هر کدام از کارگران به کاری مشغولند. برخی مسئول امور حمل‌ونقل، فروش، خالی کردن بار و برخی به امور دفتری حجره می‌‏پردازند. از معایبی که مسئولان حجره از آن صحبت می‏‌کنند، بسته‌‏بندی‌‏های سنتی و نامتناسب است که ماندگاری میوه‏‌ها را کاهش می‏‌دهد. همچنین از مزیت این میدان برقراری امنیت و نظافت میدان توسط شهرداری تهران است. میدان میوه و تره‌بار مرکزی دسترسی مناسبی دارد. نزدیک‌‏ترین ایستگاه مترو به میدان، ایستگاه مترو عبدل آباد است.

میدان میوه و تره بار نواب
میدان میوه و تره بار نواب (بازار میوه و تره بار) در محلهٔ هلال احمر تهران و خیابان کنار گذر نواب، واقع است. این میدان از نظر موقعیت جغرافیایی با بیمارستان کودکان شهید فهمیده، تهران میتسوبیشی، مهمان‏‌پذیر ارس و فروشگاه سپهر سیستم، همسایه است. اجناس این میدان درجه‌‏بندی شده مثلا میوه‏‌های درجه ۱ با قیمتی بالاتر و میوه‏‌های در ۲ و ۳ با قیمتی پایین‌‏تر در آن یافت می‏‌شود و رقابت بین حجره‌‏ها به خوبی دیده می‌‏شود. بازار میوه و تره بار نواب، بازاری برای خرید مصرف روزانه و تازه، با تنوع و قیمت مناسب است. برای دسترسی به میدان میوه و تره بار نواب از طریق مترو باید از ایستگاه مترو بریانک و برای دسترسی به نزدیک‌‏ترین اتوبوس بهتر است از ایستگاه بی‌‏آرتی هلال احمر استفاده کنید.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت