چهارمین خشکسالی پیاپی در استان تهران

جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

دوشنبه 1403/02/31

آگهی رسانه؛

فیلتر ممبران چیست؟

تهران رسانه | فیلتر ممبران یکی از اجزای اصلی در تصفیه آب به روش اسمز معکوس و اولترافیلتراسیون می باشد و قادر به حذف ذرات به اندازه 0.0001 مکیرون را دارا می باشند.

فیلتر ممبران چیست؟

سال‌ها پیش فرایند تصفیه آب خانگی توسط فیلترهای معمولی انجام می‌شد. فیلترهایی که صرفا جلو ذرات معلق در آب را می‌گرفتند و اجازه نمی‌دادند رسوبات و گل و لای داخل آب باقی بمانند. اما با پیشرفت علم روش اسمز معکوس ابداع شد و تصفیه آب به شیوه‌ای بسیار حرفه‌ای‌تر صورت گرفت. اما حالا این فیلتر ممبران چیست و چه کاری انجام می‌دهد؟

در معرفی فیلتر ممبران، لازم است ابتدا با اصطلاحاتی از قبیل غشا آشنا شوید. غشا به نوعی ورقه یا صفحه گفته میشود که مانند سلول های بدن انسان، اجازه ورود برخی از مواد و ذرات را داده و به برخی چنین اجازه ای داده نمیشود. ممبران نوعی فیلتر می باشد که از چندین غشا یا ورقه های فیلم تشکیل شده است و با قرار گرفتن در اطراف لوله ای پلاستیکی، تنها اجازه عبور آب خالص را می دهند. به عبارت دیگر، نوعی فیلتر می باشد که از غشای نیمه تراوا تشکیل شده و ذراتی از قبیل آلاینده های شیمیایی، بیولوژیکی و فیزیکی نمی توانند از منافذ موجود بر روی آن عبور کنند. فیلتر ممبران یکی از اجزای اصلی در تصفیه آب به روش اسمز معکوس و اولترافیلتراسیون می باشد و قادر به حذف ذرات به اندازه 0.0001 مکیرون را دارا می باشند. این نوع فیلتر در تصفیه آب کارخانجات و تصفیه خانه های بزرگ و صنعتی کاربرد گسترده ای دارد.

ممبران صنعتی 8 اینچ فیلمتک اصل مدل BW30-400
ممبران صنعتی 8 اینچ فیلمتک اصل مدل BW30-400 از پرکاربردترین ممبران های 8 اینچ ساخت شرکت آمریکایی DOW است. این ممبران که با عنوان آب شیرین کن صنعتی نیز شناخته شده است، در تصفیه آب صنعتی و نمک زدایی آن و هم چنین تولید آب آشامیدنی شهری بیش ترین کاربرد را دارد. ممبران فیلمتک BW30-400 مناسب ترین فیلتر تصفیه آب صنعتی برای دستگاه های اسمز معکوس است (RO) که با طراحی کاملا اتوماتیک لایه های غشای فیلمتک بالاترین کارایی را در تصفیه آب های لب شور (Brakish Water) دارد.
ممبران 8 اینچ FILMTEC با انواع سیستم های اسمز معکوس (RO) سازگاری داشته و به دلیل تکنولوژی به روز غشای نیمه تراوا فیلمتک نسبت به سایر ممبران های تصفیه آب صنعتی طول عمر بسیار بالا و بالاترین کیفیت و خلوص آب تصفیه شده را نیز دارد.

اجزای فیلتر ممبران
در ساختار کلی فیلتر ممبران چند بخش وجود دارد که وجود آنها تضمین کننده درستی عملکرد ممبران در تصفیه آب به شمار می روند. مهم ترین اجزای ممبران عبارتند از:

غشای نیمه تراوا
غشای نیمه تراوا همان طور که اشاره شد، صفحاتی با منافذ بسیار ریز بوده که از عبور ذرات با اندازه بزرگتر از این منافذ به درون خود جلوگیری می کنند. این غشا به صورت مارپیچی اطراف میله ای پلاستیکی پیچیده شده و در نهایت در داخل محفظه ای به نام هوزینگ فیلتر کارتریج قرار خواهند گرفت.

مجرای فاضلاب
پس از ورود آب ناخالص با آلاینده های مختلف به درون دستگاه تصفیه آب از قبیل آب شیرین کن صنعتی یا اسمز معکوس یا سایر تجهیزاتی که از ممبران استفاده می کنند، آلانیده هایی با اندازه بزرگتر از 0.0001 میکرون امکان عبور از منافذ غشای نیمه تراوا را نخواهند داشت. ذرات باقیمانده در پشت غشا وارد مجرای فاضلاب میشوند تا از از دستگاه خارج گردند.

مجرای آب
ساختار در نظر گرفته شده برای فیلتر ممبران به گونه ایست که تنها آب خالص اجازه عبور از منافذ آن را خواهد داشت. آب بدون آلودگی پس از عبور از غشا وارد مجرای آب شده و از دستگاه خارج می گردد.

بهترین فیلتر ممبران تصفیه آب

اگر قصد خرید فیلتر ممبران را دارید و می‌خواهید بهترین مدل را برای دستگاه خود انتخاب کنید باید با برخی نکات و ریزه‌کاری‌ها آشنا شوید. چرا که فیلتر ممبران تقلبی هم در بازار وجود دارد و تشخیص آن از فیلتر ممبران اصل بسیار سخت‌ است. قبل از هر چیز باید با برندهای اصلی تولیدکننده آشنا شوید.

فیلم تک آمریکایی: این فیلتر ممبران امریکایی جزو بهترین‌ و باکیفیت‌ترین‌هاست و می‌توان گفت تقریبا اکثر افرادی که از این فیلتر استفاده کرده‌اند از کیفیت آن اطمینان دارند. علاوه بر کیفیت بالای تصفیه دوام بالایی هم دارند و بین 2 الی 3 سال بدون مشکل کار می‌کنند و به راحتی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. فیلتر گلد تورای: تورای برند معتبری در زمینه تولید فیلتر ممبران است. فیلترهای این برند عمدتا 13 لایه هستند و از بهترین کامپوزیت‌ها در تولید این غشا استفاده شده است. فیلترهای تورای در ابعاد مختلف و متناسب با دستگاه‌های سایر برندها تولید می‌شوند. فرقی نمی‌کند شما کدام دستگاه تصفیه آب را دارید می‌توانید از میان مدل‌های مختلف گلد تورای مدل متناسب با دستگاه خود را پیدا کنید.

فیلتر سی سی کا: سی سی کا برند شناخته‌ شده‌ای در تایوان و سراسر جهان است و باید گفت فیلترهای این برند کارایی بسیار بالایی دارند. البته این فیلترها بیشتر برای خود دستگاه‌های سی سی کا استفاده می‌شوند. اگر شما هم دستگاه تصفیه آب cck دارید بهتر است این فیلتر ممبران را برای دستگاه خود تهیه کنید.

فیلتر ممبران سافت واتر: سافت واتر هم برای دستگاه‌های تصفیه آب خود یک فیلتر مجزا دارد که هم از نظر دوام و هم کارایی بسیار ایده‌آل است. هم طول عمر بالاتری دارد و هم کیفیت آب آشامیدنی آن نسبت به سایر مدل‌ها بسیار بالاتر است.

برندهای دیگری هم وجود دارند که این فیلترها را تولید و عرضه کرده‌اند. چیزی که در خرید فیلتر ممبران اصل بسیار حائز اهمیت است توجه به کیفیت و کارایی به جای توجه به قیمت است. ویژگی‌ها و قابلیت‌های فیلتر ممبران تصفیه آب است که کیفیت آن را تعیین می‌کند، پس قبل از اینکه به قیمت آن توجه کنید سعی کنید ویژگی‌ها آن‌ها را به خوبی مطالعه کنید. با قابلیت‌های آن‌ها آشنا شوید و با هم مقایسه کنید و در نهایت تصمیم بگیرید.

اگر می‌خواهید بهترین فیلتر ممبران را برای دستگاه خود تهیه کنید بهتر است از نمایندگی خود شرکت‌های تولیدکننده اقدام کنید تا فیلتر ممبران اصل و با برچسب اصالت کالا دریافت کنید. متاسفانه فیلتر ممبران تقلبی در بازار با نام برندهای شناخته‌شده به فروش می‌رسد و افراد زیادی آن‌ها را خریداری می‌کنند اما اصلا کیفیت و کارایی لازم را ندارند.
تا زمانی که از کیفیت و اصل بودن فیلترها مطمئن نشده‌اید آن‌ها را خریداری نکنید. چرا که فیلتر ممبران تقلبی نه‌تنها عمر کمتری دارد بلکه کیفیت تصفیه آب آن هم بسیار پایین است و شما عملا آب آشامیدنی سالم نخواهید داشت. اگر کیت آزمایش کیفیت آب را دارید بهتر است بعد از نصب فیلتر ممبران حتما کیفیت آب خروجی را تست کنید و ببینید چه تغییراتی دارد. هم سختی آب، هم میزان نمک‌های محلول و غیرمحلول و همچنین pH آب باید در سطح استانداردی باشد. در غیر این صورت بدانید که فیلترها اصل نیستند.

جنس و نوع ممبران های اسمز معکوس چیست؟
ممبران های اسمز معکوس به طور معمول از لایه پلی استری با ضخامت حدود 200 میکرومتر، یک لایه تقویت کننده پلی سولفون به ضخامت حدود 50 کیلومتر و لایه پلی آمیدی به ضخامت حدود 40 تا 260 نانومتر تشکیل شده است. در واقع لایه پلی آمیدی ممبران خارجی ترین لایه ممبران می باشد. همه این لایه ها به دور یک محور به شکل استوانه ای پیچیده می شوند.

چه ممبران و چه برندی بهترین است؟
بهترین برندی که اکنون در بازار ایران موجود است، ممبران های فیلمتک می باشند. اما به دلیل محصولات غیر اصلی تولید شده با برند این شرکت، باعث شده است که بسیاری از افراد نسبت به خرید این ممبران ها تردید داشته باشند. بنابر این در خرید این محصول حتما به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید.

طول عمر مفید ممبران های تصفیه آب صنعتی چقدر است؟
طول عمر مفید ممبران ها، به منبع و نوع آب ورودی، شرایط پیش تصفیه دستگاه، نگهداری و تعمیرات، تعداد دفعات تمیز کردن آن، طراحی سیستم، میزان مصرف آب روزانه تصفیه شده و شرایط عملیاتی بستگی دارد.

اما به صورت کلی می توان گفت، عملیات تعمیرات و نگهداری دستگاه های تصفیه آب اسمز معکوس بهتر است در زمان تعویض فیلترهای پیش تصفیه صورت گیرد. در کل نمی توان طول عمر مشخصی را برای ممبران های صنعتی در نظر گرفت، زیرا این عامل به پارامترهای مختلفی بستگی دارد.

حداکثر دمای آب برای شستشوی ممبران باید چقدر باشد؟
عناصر و اجزای ممبران های تصفیه صنعتی به گونه ای طراحی شده اند که قادر به تحمل آبی با دمای حداکثر 45 درجه سانتی گراد می باشند. هر دمایی بیش از این مقدار می تواند اجزای ممبران را از بین ببرد.

نگهداری از ممبران ها در صورت خاموشی دستگاه چگونه است؟
بعد از جدا کردن ممبران یا خاموشی دستگاه برای مدت زمان بیش از 24 یا 72 ساعت، به هیچ وجه نباید اجازه دهید ممبران ها خشک بمانند. در غیر این صورت رشد باکتری ها و میکرو ارگانیزم ها در ممبران و هم چنین عوامل اکسید کننده باعث از بین رفتن ممبران می شوند. برای نگهداری از ممبران اسمز معکوس باید از محلول نگهدارنده مخصوص استفاده کنید.

بیشتر: قیمت آنتی اسکلانت

معرفی آبین
آبین: اولین فروشگاه تخصصی در حوزه تجهیزات آبی در دنیای مدرن امروز و با گستردگی بالای کالاها و خدمات، انتخاب و خرید به صورت سنتی روشی است که کارایی خود را از دست داده است، زیرا انتخاب کالایی که بالاترین کارایی و هماهنگ‌ترین ویژگی‌های مطابق با سلیقه و هدف خریدار را داشته باشد دشوار است. با توسعه اینترنت و ابزارهای مرتبط طی سال‌های اخیر، شیوه خرید نیز به سرعت در حال تغییر است. تنوع بالای کالا در فروشگاه‌های اینترنتی و ارائه اطلاعات کافی که برای هر محصول ارائه می‌شود، ویژگی بارزی است که در روش‌های سنتی خرید و فروش وجود نداشت. امروزه اینترنت از فروشگاه‌هایی پر شده است که با عنوان فروشگاه مجازی به فعالیت می‌پردازند. گردش و جستجو در این سایت‌های فروشگاهی اینترنتی حس بودن در یک فروشگاه واقعی و فیزیکی را به شما القا می‌کند. قطعا با شنیدن عنوان خرید اینترنتی در ذهن همه ما، ویژگی‌های متعددی از قبیل: دسترسی جهانی به کالا و خدمات، وجود اطلاعات کافی در مورد هر محصول، امکان مقایسه محصولات و قیمت آنها، صرفه‌جویی در زمان، تنوع محصولات و مواردی از این دست نقش می‌بندد. در واقع می‌توان گفت عمده‌ترین مزیت خرید اینترنتی ویژگی سهولت و راحتی آن می‌باشد. در این راستا آبین با همکاری معتبرترین واردکننده‌ها و سازندگان، تلاش می‌کند تا محیطی را فراهم آورد که تجربه دلپذیری برای مشتریان خود ایجاد نماید. آبین با حذف واسطه‌ها و ارتباط مستقیم با مشتریان و درک اهمیت بالای قیمت‌گذاری، همواره تلاش می‌کند تا پایین‌ترین قیمت‌ها را به همراه بالاترین کیفیت خدمات ارائه نماید. آبین، اولین بازار آنلاین تخصصی در حوزه تجهیزات آبی است که با بهره بردن از متخصصان و کارشناسان ویژه و مجرب تمام تلاش خود را می‌کند، که تنها کالاهای با اصالت به همراه اطلاعات دقیق هر محصول را به مشتریان خود ارائه نماید. هم‌چنین در راستای حمایت از حقوق مشتریان، آبین 7 روز امکان بازگرداندن کالا را برای مشتریان خود فراهم نموده (برای آگاهی از شرایط به قوانین استفاده از سایت مراجعه نمایید)، که طی این زمان مشتریان می‌توانند از سلامت اصالت کالای خریداری شده اطمینان حاصل نمایند. آبین همواره نهایت تلاش خود را در جهت بالا بردن کیفیت ارائه کالا و خدمات در جهت هر چه دلپذیرتر شدن تجربه مشتریان خود به کار می‌گیرد.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت