چهارمین خشکسالی پیاپی در استان تهران

جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

دوشنبه 1403/02/31

آگهی رسانه؛

1+5 دلیل برای خرابی شارژر سامسونگ

تهران رسانه | اگر جزو کسانی هستید که می‌خواهید علاوه بر سرعت شارژ مناسب، سلامتی باتری گوشی و شارژرتان را تضمین کنید، باید با مهم‌ترین دلایل خرابی شارژرها آشنا شوید.

1+5 دلیل برای خرابی شارژر سامسونگ

متصل بودن گوشی به شارژر در تمام طول شب و مشاهده شارژ باتری 10 درصدی هنگام بیدارشدن از خواب حتما برای شما و موبایلتان زجرآور خواهد بود! مبادا روزی برسد که شارژر اصلی گوشی‌خود را گم کنید، آن را همراه نداشته‌باشید یا مشکلی برایش پیش بیاید!

در این حال، شما تبدیل به یکی از هزاران کاربری شده‌اید که به دنبال یک شارژر مناسب برای گوشی ‌خودشان می‌گردند. بنابر گفته اکثر کارشناسان تکنولوژی، به منظور شارژ شدن مناسب هر گوشی باید از شارژر خاص آن استفاده کرد؛ پس هیچ‌گاه جزو درصد کثیری از مردم نباشید که به جمله قبلی فقط در حد یک پیشنهاد و توصیه فکر می‌کنند.

در دنیای امروزی، همانند دیگر کالاهای الکترونیکی و تجهیزات جانبی، شارژرهای غیر اصل و تقلبی زیادی توسط افراد مختلف روانه بازار شده‌اند. جالب اینجاست که عموم مردم به منظور پرداخت هزینه کمتر به خرید و استفاده از این شارژرها روی می‌آورند با اینکه برخی هم میدانند که جنس تقلبی می‌خرند! به طور مثال، ممکن است هزینه شارژر سامسونگ تقلبی که پس از چندین بار استفاده دچار مشکل می‌شود، نصف هزینه شارژر اصل باشد؛ مشکل کار اینجاست که استفاده از شارژر و کابل شارژر تقلبی و نامناسب هزینه‌ای بسیار بیشتر از خرید کابل و شارژر مناسب برای فرد در پی خواهد داشت.

اگر جزو کسانی هستید که می‌خواهید علاوه بر سرعت شارژ مناسب، سلامتی باتری گوشی و شارژرتان را تضمین کنید، باید با مهم‌ترین دلایل خرابی شارژرها آشنا شوید. در ادامه با ماکروتل همراه شوید تا درباره 6 دلیل مهم خرابی شارژرهای سامسونگ بحث کنیم و شما را در مسیر انتخاب شارژر مناسب برای تلفن همراهتان راهنمایی کنیم.

آداپتور شارژر خراب نیست، مشکل از کابل شارژرتان است!
با قاطعیت می‌توان گفت که بیشتر از 80 درصد اوقات دلیل عملکرد نامناسب شارژر و حتی شارژ نشدن گوشی، خرابی کابل شارژر است که در نتیجه عوامل مختلف پیش می‌آید. کابل‌های USB که در طول روز ممکن است دفعات زیادی به گوشی متصل و از آن جدا شوند؛ هم‌چنین با قرارگرفتن این کابل‌ها در وضعیت‌های فیزیکی مختلف، خم می‌شوند و ممکن است دچار قطعی و پارگی شوند.

متاسفانه مشکلات ذکرشده از روی ظاهر کابل قابل تشخیص نیستند؛ بنابراین هنگام استفاده از شارژر بایستی با کمی ملایمت با کابل‌ها رفتار کنید! البته در نظر بگیرید که سوکت این کابل‌ها به گونه‌ای طراحی نشده‌اند که در طی چندین سال بتوانند کارایی اولیه را حفظ کنند.

بنابراین اگر مطمئن شدید که کابل شارژرتان کم‌کم فرسوده می‌شود باید به فکر خرید یک کابل اصل و درجه‌یک جدید باشید. یک کابل خوب دارای استحکام مناسب بوده و در حالت آزاد به شکل‌های مربع یا مثلثی قرار می‌گیرد تا نیاز به خم‌شدن آن نباشد. برای محافظت بیشتر از کابل شارژر، می‌توانید از محافظ‌های فنری کابل استفاده کنید.

اشکال کار از خود آداپتور است!
از آنجاییکه شبکه برق ایران مخصوصا در فصول گرم سال با قطعی و نوسانات زیادی همراه می‌شود، ممکن است اختلالاتی به مدار داخلی آداپتور شارژر وارد شود. در این حالت روند شارژ باتری گوشی کند شده و کارایی اولیه شارژر از بین می‌رود. گرم‌شدن بیش از حد انتظار آداپتور هنگام متصل‌بودن به پریز برق می‌تواند از نشانه‌های وجود اختلال در آداپتور شارژر شما باشد؛ توصیه مهم کارشناسان تکنولوژی در این زمینه این است که هیچ‌گاه نباید آداپتور شارژر بدون اتصال به موبایل متصل به پریز برق بماند. پس اگر این عادت را دارید، خودتان را هم در خرابی شارژرتان مقصر بدانید.

پس از بررسی و آزمایش آداپتور با کابل‌های مختلف، اگر مطمئن شدید که کابل شارژر شما سالم است و آداپتور به کابل‌های مختلف واکنش یکسانی دارد، به خراب‌بودن آن شک کنید. قابل درک است که پرداخت هزینه برای خرید یک قطعه کوچک دیگر برایتان کمی سخت خواهد بود، اما پیشنهاد ما این است که در صورت خرابی، اصلا به فکر تعویض کابل شارژر یا آداپتور نیفتید و یکبار با عزم راسخ، یک شارژر مناسب برای موبایلتان تهیه کنید! هنگام خرید یک آداپتور جدید باید به ولتاژ و جریان تامین‌شده توسط آن نگاه کنید که حتما با باتری گوشی شما تطابق داشته باشد.

مطمئنید که باتری گوشیتان معیوب نیست؟
برخی اوقات هم کاربران پس از خرید و امتحان‌کردن آداپتورها و کابل‌های شارژر مختلف، تازه متوجه می‌شوند که اشکال از باتری گوشی بوده است. بعد از بررسی آداپتور و کابل و مشورت با یک تعمیرکار شاید مطمئن شوید که گوشی شما مشکلی دارد؛ خبر خوب اینکه در این حالت دیگر نیازی به خرید باتری جدید با قیمت‌های نه چندان کم برای گوشی خود ندارید و می‌توانید به تعمیر باتری خود اقدام کنید.

تقلبی‌بودن آداپتور یا کابل شارژر
شاید هیچ مشکلی ناشی از خراب‌شدن آداپتور یا کابل برای شارژر شما رخ نداده باشد؛ البته لازم نبود تا خراب شوند، چون شارژر شما از همان ابتدا تقلبی و معیوب بوده است! بنابراین هنگام خرید یک شارژر جدید، باید بسیار هوشمند عمل کنید تا کلاه سرتان نرود! از همان ابتدا که شارژر به دستتان رسید، آن را به گوشی خود متصل کنید و ولتاژ، جریان و سرعت شارژ توسط آن را امتحان کنید. به منظور مشاهده راحت این اطلاعات می‌توانید از برنامه‌های مفیدی نظیر AccuBattery استفاده کنید.

پورت USB گوشی دچار مشکل است.
همانطور که می‌دانید، کابل شارژر از طریق پورت USB به گوشی متصل می‌شود. در نتیجه عواملی مانند ایجاد رطوبت زیاد ناشی از هوای شرجی یا عرق‌کردن جیب شلوار و غیره ممکن است خوردگی و فرسودگی در این پورت‌ها به وجود بیاید. هم‌چنین واردشدن بیش‌ از حد گرد و غبار و آلودگی به داخل پورت USB سبب آسیب به آن می‌شود و فرایند شارژ گوشی را با کندی و اختلال روبرو می‌کند. اگر از سلامت کابل شارژر، آداپتور شارژر و باتری موبایلتان مطمئن شدید و هنوز هم با اختلال در شارژ گوشی مواجه هستید، بهتر است درباره وجود مشکل در پورت USB گوشیتان با تیم تعمیرکار ماهر مشورت کنید.

درباره مهم‌ترین مشکلات سخت افزاری موجود در دلایل خراب‌شدن شارژر سامسونگ صحبت کردیم؛ اما گاهی اوقات هیچ از یک 5 دلیل ذکرشده، اصلی‌ترین دلیل مشکل شارژر شما نیست، بلکه خودتان مقصر و دلیل اصلی هستید:

عادت‌های رفتاری خود هنگام شارژ گوشی را اصلاح کنید!
برخی از افرادی که مشکل کندی یا اختلال در شارژ گوشی هوشمند خود را دارند، اقرار می‌کنند که اکثر زمان خود در هنگام استفاده از گوشی را به شبکه‌های مجازی مختلف اختصاص می‌دهند؛ این افراد عموما در هنگام شارژ شدن گوشی نیز استفاده زیادی از آن می‌کنند و باعث تحمل جریان اضافه از سوی آداپتور و کابل شارژر می‌شوند. اگر می‌خواهید که سلامت باتری گوشی و شارژرتان زیاد شود، هنگام شارژ، گوشی همراه خود را خاموش کنید تا فرایند پرشدن باتری گوشی شما بدون وجود فشار بر روی باتری و شارژر تکمیل شود. اگر نخواستید که گوشی شما هنگام شارژ خاموش شود، حداقل نور صفحه نمایش آن را در حداقل مقدار قرار داده، دسترسی به اینترنت را قطع کنید و برنامه‌های اجراشده در رم گوشی را خاموش کنید.

هم‌چنین در نگهداری شارژر گوشیتان هم باید دقت زیادی کنید؛ مراقب باشید که کابل شارژرتان هیچ‌وقت بیش از حد خم نشود و آداپتور را بیهوده متصل به پریز برق نگه‌ ندارید.

یکبار شارژر مناسب تهیه کنید، خیالتان برای یک مدت راحت باشد!

بیشتر از خراب‌شدن خود شارژر موبایل، خرید انواع کابل‌ها و آداپتورهایی که مشکل اختلال در شارژ گوشی را فراهم نمی‌کنند، آزاردهنده است. عاقلانه‌ترین راه این است که یک شارژر مناسب تهیه کرده و خیال خودتان را برای مدت طولانی راحت کنید. مجموعه ماکروتل به آدرس اینترنتی (www.macrotel.ir)، با داشتن مشاوران تعمیر و فروش ماهر، اقدام به ارائه انواع شارژر سامسونگ و گوشی‌های دیگر می‌کند.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت