چهارمین خشکسالی پیاپی در استان تهران

جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

دوشنبه 1403/02/31

آگهی رسانه؛

ورق مس و کاربرد آن

تهران رسانه | مس اولین فلزی است که به دلیل در دسترس بودن آن برای به دست آوردن از سنگ معدن و دمای ذوب پایین به خوبی توسط انسان تسلط یافته است.

ورق مس و کاربرد آن

مس اولین فلزی است که به دلیل در دسترس بودن آن برای به دست آوردن از سنگ معدن و دمای ذوب پایین به خوبی توسط انسان تسلط یافته است. این فلز به طور طبیعی بیشتر از طلا ، نقره و آهن به شکل بومی خود وجود دارد. برخی از قدیمی ترین محصولات مس ، و همچنین سرباره - شواهدی از ذوب شدن آن از سنگ معدن - در خاک ترکیه در حین حفاری های شهرک چاتال گویوک پیدا شد عصر مس ، زمانی که اجسام مسی رواج یافت ، در تاریخ جهان دنبال شد.

مشخصات فیزیکی مس

بلورهای مس
مس یک فلز شکل پذیر طلایی-صورتی است ؛ در هوا به سرعت با یک فیلم اکسیدی پوشانده می شود ، که به آن رنگ زرد مایل به قرمز شدید مشخص می کند. فیلمهای نازک مسی در انتقال رنگ سبز مایل به آبی دارند. مس در کنار طلا تنها فلزی است که رنگ آن به صورت سفید و نقره ای نیست. هم چنین این فلز یکی از رساناترین فلز موجود می باشد.

مس به همراه اسمیوم ، سزیم و طلا ، یکی از چهار فلزی است که دارای رنگ متمایز ، متفاوت از خاکستری یا نقره ای سایر فلزات است. این سایه رنگ به دلیل وجود انتقال الکترونیکی بین اوربیتالهای اتمی سوم و نیمه خالی چهارم پر شده است: تفاوت انرژی بین آنها با طول موج نور نارنجی مطابقت دارد. همین مکانیسم مسئول رنگ مشخص طلا است.

ورق مسی

ورق مسی یکی از فراورده های مس است که در انواع و ضخامت های گوناگونی تولید و راهی بازار می شود. ورق های فلزی بیشتر برای تولید محصولاتی به شیوه پرسینگ و فشار کاربرد دارند. به عنوان مصال برای ظروف مسی و یا محلاتی که باید آن ها را به شیوه قالب سازی تولید کرد ورق مسی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ورق مس دارای ضخامت هایی از فویل مس بسیار نازک تا صفحه مس ضخیم است. واحد اندازه گیری مورد استفاده برای تعیین ضخامت یک ورق مس متفاوت است ، به عنوان مثال ، اندازه گیری ، میلی متر ، اونس (در فوت مربع) ، اینچ ، میلی متر. در زیر یک راهنمای سریع وجود دارد که به شما کمک می کند تعیین کنید کدام ضخامت بیشتر با نیازهای پروژه شما مطابقت دارد.

نحوه تعیین قیمت مس
قیمت روز ورق مسی تا حد زیادی تحت تاثیر نوسانات اقتصادی در معاملات بازارهای جهانی است. البته از کاربردهای متنوع ورق مسی در بخش مختلف نیز نمی‌توان چشم‌ پوشی کرد چرا که یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین عوامل افزایش و یا کاهش قیمت ورق مسی به کاربردهای گوناگون آن بر می‌گردد. یکی دیگر از عمده‌ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت ورق مسی را می‌توان در کیفیت آن خلاصه کرد؛ به بیان ساده‌تر هرچه کیفیت ورق مسی بالاتر باشد مسلماً قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود و هرچه کیفیت پایین‌تر، قیمت کمتر. قبل از هر اقدامی برای خرید ورق مسی بهتر است نگاهی به دیگر عوامل موثر بر قیمت آن داشته باشیم. از جمله عوامل موثر بر قیمت ورق مسی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
میزان عرضه و تقاضا در بازار
شرایط اقتصادی کشورها
سیاست واردات و صادرات ورق مسی
تغییر روند توسعه در استخراج مس
میزان سرمایه‌گذاری در صنعت تولید مس و محصولات وابسته از جمله ورق مسی
کاهش یا افزایش در هزینه‌های تولید کارخانه‌های سازنده ورق مسی
میزان معاملات مرتبط با صنعت مس در بورس

راهنمای ضخامت: همه ورق های مس خام ما از جنس مس خالص (نرم نرم) با روکش تجاری صاف ساخته شده بر اساس ASTM-B152-Alloy C110 است.

1 MIL (.001 اینچ ضخامت): این فویل مسی بسیار نازک است. ضخامت آن تقریباً 1.5 برابر فویل آلومینیومی معمولی خانگی است و برش آن آسان است اما چین و چروک آن نیز آسان است. می توانید 1 میلیون را با دستان خود پاره کنید یا با پانچ های کاغذی اشکال مختلف را بکشید. 1 میلیون اغلب در اسکرپ بوک یا سایر صنایع دستی کاغذی و همچنین برای کاربردهای الکتریکی ، تولیدی و تحقیق و توسعه استفاده می شود.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت