چهارمین خشکسالی پیاپی در استان تهران

جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

دوشنبه 1403/02/31

محیط زیست رسانه؛

دستگیری شبانه ۳ شکارچی غیرمجاز در «ساران»

تهران رسانه | مأموران یگان حفاظت محیط زیست طی گشت و کنترل منطقه، یک گروه شکارچی غیرمجاز در شهرستان دماوند، ارتفاعات پلنگ دره-بوآدره را شناسایی و دستگیر کردند.

دستگیری شبانه ۳ شکارچی غیرمجاز در «ساران»

به گزارش تهران رسانه ؛ رئیس اداره محیط زیست دماوند از دستگیری شبانه ۳ شکارچی غیر مجاز در دره منتهی به «ساران» خبر داد و گفت: طی این عملیات یک قبضه اسلحه شکاری و لاشه ۲ رأس قوچ وحشی کشف و ضبط شده است.

محمد فریدی صبح شنبه در جمع خبرنگاران از دستگیری شبانه ۳ شکارچی غیر مجاز در دره منتهی به «ساران» خبر داد و اظهار داشت: مأموران یگان حفاظت محیط زیست طی گشت و کنترل منطقه، یک گروه شکارچی غیرمجاز در شهرستان دماوند، ارتفاعات پلنگ دره-بوآدره در نیمه شب گذشته شناسایی و دستگیر کردند.

وی از کشف و ضبط یک قبضه اسلحه کالیبر ۲۷۰ و لاشه ۲ رأس قوچ وحشی خبر داد و گفت: بر اساس قانون «شکار و صید» افراد خاطی به مرجع قضائی معرفی شده اند، علیرغم جرم محرز و تخلفات صورت گرفته و در راستای اجرای قانون «شکار و صید» که منجر به مصوبه ۴۴٢ شورای عالی حفاظت محیط زیست شده است، میزان ضرر و زیان وارده به محیط زیست ۵۰۰ میلیون ریال ارزیابی شده است که قسمتی از ضرر و زیان وارده به محیط زیست وصول شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند در پایان به پیگیری‌های مستمر این اداره در مراجع قضائی اشاره کرد و عنوان داشت: این اداره در راستای رسالت سازمانی خود، طی گشت و پایش های شبانه روزی و مستمر، ادامه خواهد داد.

فریدی با قدردانی از دستگاه قضائی و قاضی این پرونده، گفت: صدور رای‌های این چنینی خود یک عامل بازدارنده جهت جلوگیری از شکار غیر مجاز و همچنین ارتقا سطح فرهنگ محیط زیستی متخلفان خواهد بود. در پایان از کلیه دوست داران محیط زیست تقاضا نمود هرگونه تخلف زیست محیطی را به این اداره اطلاع دهند.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت