نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران

آزادی یک زندانی پس از ۱۵ سال در استان تهران

جزئیات بررسی پرونده های امور اراضی استان تهران

نظارت بر عملکرد شهرداران و شوراهای استان تهران

پنج شنبه 1403/02/20

بهزاد حیدری؛

ورودی بی هویت در شهر پرند

تهران رسانه | با بررسی و مطالعه میدانی در شهر پرند به این نتیجه میرسیم که ورودی های این شهر با بی توجهی مسئولین شهری تبدیل به بافت مرده شهر شده است .

ورودی بی هویت در شهر پرند

به گزارش تهران رسانه ؛ بهزاد حیدری نوشت؛ امروزه با توجه به گسترش شهر و شهر نشینی و اقدامات نامناسب شهری، ورودی اکثر شهرهای جدید بدون طراحی ویژه و مشخصی پیش بینی شده است.

ورودیهای هر شهر نقش تاثیر گذاری در ارزش بخشی به شهر ایفا می کنند ،یکی از عناصر کلیدی در ساختار کالبدی و فضایی شهرهاست.

ورودی مسیری است که ویژگی نقطه عطف و نشانه های شهر و دریچه هایی برای ادراک منظر و عنصری جهت ایجاد هویت مستقل برای شهر می باشد. بدین ترتیب با نزدیک شدن به عرصه های شهری، ورودی، مراجعین و مخاطب را آماده میکند تا وارد شهری جدید با هویت منحصر به فردش شود، تا در ذهن مسافران و تازه واردین نقش مثبت از شهر ایجاد شود.

ورودی شهر نمادی از زندگی اجتماعی شهر بوده و نقش ویترین شهر را ایفا میکند، در حالت کلی ورود به شهر نیازمند یک درک سه جانبه حضور روانی، بصری و فیزیکی می باشد  که منجر به تقویت عامل پذیرندگی ، خوانایی، دعوت کنندگی، و هویت بخشی می گردد.

با بررسی و مطالعه میدانی ورودی های شهر پرند به این نتیجه میرسیم، ورودی های این شهر با بی توجهی مسئولین شهری تبدیل به بافت مرده شهر شده است که در چندین عنوان مطرح می شود : فاقد دعوت کنندگی ، فاقد هویت ، فاقد جذابیت بصری ، فاقد حس ورود به شهر ( یکسان بودن فضای بیرون و درون شهری ) ، وجود کاربریهای ناسازگار با سیمای نامطلوب ( دکل ها و کابل های پر فشار برق ) ، قابل رویت نبودن تابلو های معرفی کننده شهر ، عدم هدایت و راهنمایی تازه واردین به فازهای مختلف شهر ، نبود مبلمان در دو جبهه ورودی و خروجی ، عدم وجود توقفگاه ، نبود و فقر پوشش گیاهی ، نبود برندینگ شهری ، ورود به شهر با قطار ریل باس نیز با آلودگی های بصری در مسیر رسیدن شهر ، نبود ایستگاه با طراحی و المان خاص معماری ، اغتشاش بی نظمی در مسافر گیری و فاقد شبکه های ارتباطی پدافند غیر عامل در مواقع بحران و تخلیه اضطراری اشاره کرد که نیاز به ساماندهی و طراحی المان خاص در جهت برندینگ کردن و توسعه ورودیهای شهر پرند می باشد .

بهزاد حیدری 
کارشناس ارشد برنامه ریزی شهری




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

دانش آموزان تهرانی در کلاس های بازیگری

دانش آموزان تهرانی در کلاس های بازیگری

تهران رسانه | برگزاری کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی با همکاری آموزش و پرورش و شهرداری تهران آغاز شد.

با «سمیه گلپور» بیشتر آشنا شویم

با «سمیه گلپور» بیشتر آشنا شویم

تهران رسانه | «سمیه گلپور» یکی از چهره‌هایی است که از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم راه پیدا کرده است.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت