نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

تشکیل کارگروه تخصصی روابط عمومی در ادارات استان تهران

نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران

آزادی یک زندانی پس از ۱۵ سال در استان تهران

چهارشنبه 1403/02/26

شفیعی اظهار نمود؛

مهاجرت سالانه بیش از ۲۰۰ هزار نفر به استان تهران

تهران رسانه | طبق آخرین بررسی‌ها، جمعیت استان تهران حدود ۱۴ میلیون نفر و عمده این جمعیت از طریق مهاجرت است.

مهاجرت سالانه بیش از ۲۰۰ هزار نفر به استان تهران

به گزارش تهران رسانه ؛ رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران با بیان اینکه سالی ۲۰۰ هزار تا ۲۵۰ هزار نفر به جمعیت استان از طریق مهاجرت افزوده می‌شود، گفت:بیشتر این مهاجرت ها به شهرهایی همچون قرچک و شهریار صورت می‌گیرد.

مسعود شفیعی درباره مخاطرات جمعیتی استان تهران اظهار داشت:طبق آخرین بررسی‌ها، جمعیت استان تهران حدود ۱۴ میلیون نفر و عمده این جمعیت از طریق مهاجرت است چرا که نرخ زاد و ولد در استان تهران پایین و بیشتر مهاجرت‌ها نیز در شهرهای پیرامونی استان اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره به اینکه شهرهای پیرامونی استان تهران مشکلات زیرساختی زیادی دارند، افزود: عمده این مهاجرت‌ها به سمت شهرهای پیرامون استان است و یا به دلیل هزینه‌های بالای شهر تهران، شهروندان پایتخت به شهرهای اطراف سوق داده می‌شوند که درا ین شهرها نرخ افزایش جمعیت، به رقم ۸ درصد در سال رسیده که این رقم بالایی است.

شفیعی با اشاره به اینکه بیشتر این مهاجرت ها به شهرستان های قرچک و شهریار است، بیان داشت: در تامین آب شرب در شهرهای پیرامونی دچار مشکل هستیم و فشار زیادی به آب‌های زیرزمینی وارد می‌شود تا آب شرب منطقه تامین شود.

وی درباره محرومیت‌زدایی در استان تهران تصریح کرد: اعتبار ابلاغ شده برای محرومیت‌زدایی استان حدود ۴۵۰ میلیارد تومان در سال ۹۹ بود که هنوز پرداخت نشده و قرار بود این اعتبار بیشتر در موضوعات آب‌رسانی به روستاها، بهداشت روستایی و راه‌های روستایی مصرف شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران ادامه داد: همچنین در زمینه کلاس درس نیز اعتبارات محرومیت‌زدایی اختصاص می‌گیرد چرا که در حوزه کلاس‌های درسی، استان تهران از متوسط کشوری در وضعیت مطلوبی قرار ندارد.

شفیعی با بیان اینکه سرانه‌ تعداد خانه‌های بهداشت به ازای جمعیت ساکن در استان کمتر است، اضافه کرد: دچار کمبود در بخش درمان و تخت‌های بیمارستانی در استان هستیم و فقط تعداد افراد ساکن استان در درمان را مدنظر قرار می‌دهیم درحالی که بسیاری از افراد از شهرهای دیگر برای درمان به تهران مراجعه می‌کنند.

وی گفت: رویکرد ما این است که طرح‌ها و پروژه‌هایی که جنبه اقتصادی دارند از طریق واگذاری به بخش خصوصی و نهادهای عمومی دولتی به اجرا برسانیم و در جنبه اجتماعی از منابع دولتی استفاده کنیم که این امر تلاش بیشتر مسئولان شهری را نیز می‌طلبد.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت