جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

تشکیل کارگروه تخصصی روابط عمومی در ادارات استان تهران

شنبه 1403/02/29

محله رسانه؛

رونمایی از سند کلی تحول در مدیریت محله

تهران رسانه | سند کلی «تحول در مدیریت محله» در نشست مجمع محلات تهران رونمایی شد.

رونمایی از سند کلی تحول در مدیریت محله

به گزارش تهران رسانه ؛ نشست مجمع محلات تهران با عنوان "۱۲ سال مدیریت محله، ظرفیت ها، دستاوردها و چالشها" باحضور نزدیک به ۹۰ نفر از مدیران محلات، شورایاران و کنشگران اجتماعی برگزار شد.

،نشستی که ۱۰ نفر از مدیران محلات به نمایندگی، با صراحت و بصورت تخصصی و کاربردی، دیدگاه ها ونظرات خود را در حضور عضو محترم شورای اسلامی شهر تهران و رئیس کمیته مشارکت های اجتماعی آقای سید احمد علوی مطرح کردند .

خلاصه مباحث و تصمیمات نشست مذکور:

بخشی از ظرفیت ها و دستاورد هاي مدیریت محله در ۱۲ سال گذشته، منجمله در جلب مشارکت شهروندان، توسعه وعمق بخشی به فعالیت های مختلف فرهنگی و اجتماعی محله محور، گسترش ارتباط شهروندان با مدیریت شهری، ارائه انواع خدمات فرهنگی اجتماعی، هنری، آموزشی و بهداشتی، رفاهی در سراهای محلات تلاش در جهت ارتقای حس تعلق و هویت محله ای، کاهش هزینه ها و بهره گیری از ظرفیت های محله ای و... بیان شد.

مهمترین چالش ها و مشکلات مدیریت محله از جمله مشکلات مربوط به جایگاه مدیریت محله، مسائل ومشکلات مالی و اداری سراهای محلات، شنیده نشدن صدای مدیران محلات توسط مدیریت شهری، تنزل کارکرد مدیران محلات به کارها و امور داخلی و پشتیبانی سراها توسط نواحی، پیشروی نواحی و تصرف اختیارات مدیریت محله در چند سال گذشته، تعدد منابع و افرادی که باید مدیران محلات به آنها گزارش دهند و پاسخگو باشند، عدم تناسب مسئولیت ها و اختیارات مدیران محلات، بلاتکلیفی و نابسامانی وضعیت امنای محلات، عدم برخورداری از هیچ گونه مزایا، عدم حمایت کافی و موثر سیستم از برنامه ها و فعالیت های مدیریت محله و... مطرح گردید.

پیشنهادات و راهکارهای مدنظر مدیران محلات برای استفاده بهتر مدیریت شهری از ظرفیت های ساختار مدیریت محله و رفع چالش‌های این ساختار از جمله مدل های اجرایی که بتواند ضمن رفع مشکلات مالی واداری ،شخصیت حقوقی مدیریت محله را شفاف تر نموده و نوع ارتباط و تعامل مدیریت محله با شهرداری را با در نظر گرفتن منافع عمومی طرفین مشخص نماید، مطرح شد.

مقرر گردید این نوع جلسات با حضور اعضای شورای شهر و مسئولین مربوطه، تداوم یابد.

مقرر شد بیش از گذشته ۲ موضوع شورایاری ها و مدیریت محله در دستور کار و بررسی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران قرار گیرد.

با تدبیر جناب آقای علوی، مقرر شد کارگروه تخصصی برای بررسی دقیق تر مشکلات، پیشنهادات و تدوین نقشه راه مدیریت محله متشکل از نمایندگان مدیران محلات، شورایاران، متخصصین و مرتبطین با موضوع با مسئولیت آقای طالبی نژاد و در تعامل با کمیته مشارکت های اجتماعی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا تشکیل شود.

در این نشست از سند کلی "تحول در مدیریت محله" که توسط مجمع محلات تهران تدوین شده بود، رونمایی شد.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت