چهارمین خشکسالی پیاپی در استان تهران

جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

دوشنبه 1403/02/31

آگهی رسانه؛

آموزش شبکه را با رایان پشتیبان شروع کنید

تهران رسانه | اگر آموزش شبکه را با رایان پشتیبان شروع کنید شما نیز قادر خواهید بود ظرف مدت کوتاهی به دانشی کاملاً کاربردی در مبحث شبکه و مدیریت شبکه های الکترونیکی نائل شوید.

آموزش شبکه را با رایان پشتیبان شروع کنید

امروزه تمام کسب و کارها به تکنولوژی و فناوری وابسته شده اند و برای تولید محصول نهایی و یا مدیریت امور سازمانی به ابزارهای دیجیتال نیاز دارند. متخصصان شبکه نقشی بسیار پررنگ در تلفیق تکنولوژی با صنعت و کسب و کارها دارند. اگر می خواهید یک متخصص شبکه حر فه ای باشید آموزش شبکه را با رایان پشتیبان شروع کنید.

مقدمه
حتماً شما هم در سازمان های مختلف نقش حیاتی کامپیوتر ها و ارتباطات دیجیتال را حس کرده اید. کافی است وارد سازمان یا اداره ای شوید و بشنوید به علت وجود مشکلات مختلف در شبکه سیستم ها قطع و یا ارتباط کامپیوتری دچار مشکل شده است. به سرعت پی خواهید برد که احتمالاً کار شما قابل انجام نخواهد بود و باید زمان دیگری را برای رسیدن به هدف خود انتخاب کنید. همچنین شاید شنیده باشید سازمانی در اثر بروز مشکلات در شبکه دچار خسارات جدی شده و بخشی از سرمایه های خود را از دست داده است.

شبکه چیست؟
قبل از اینکه آموزش شبکه را با رایان پشتیبان شروع کنید بهتر است تعاریف این حوزه را با هم بررسی کنیم. در یک تعریف مشخص، یک یا چند کامپیوتر و دستگاه دیجیتال (مانند پرینتر، اسکنر، فکس و ...) که برای نقل و انتقال اطلاعات و پردازش آن ها و یا مقصود معین دیگری به یکدیگر از طریق ارتباطات الکترونیکی متصل شده اند را شبکه می نامیم. ارتباط بین دستگاه های دیجیتال ممکن است از طریق کابل های فیزیکی و یا امواج باشد. حتی سایر انواع متصل کننده ها مثل مادون قرمز یا پرتوهای نور نیز می توانند حلقه اتصال یک شبکه را تشکیل دهند. این اتصال که معمولاً منجر به خروجی هایی با درصد خطای کم، سرعت زیاد و دقت بالا می شوند در مواقع بروز مشکل نیز معمولاً روند پردازش و انجام هدف را به طور کامل مختل می کند و یا تا حد زیادی سرعت و دقت کار را کاهش می دهد. گرچه با پیشرفت تکنولوژی روز به روز مزایای شبکه و شبکه سازی بیشتر و معایب آن کمتر می شود اما همچنان یکپارچگی و مرتبط بودن تمام اعضا در شبکه ها گاهی دردسرساز است.

از همین جهت سازمان و شرکت ها تلاش می کنند تا حد امکان از ایجاد مشکل در شبکه سازمان خود جلوگیری کنند و در صورت بروز مشکل نیز قادر به رفع آن باشند. در حقیقت تمام تلاش کسب وکارها در این بخش رسیدن به پایداری هر چه بیشتر شبکه و بالا بردن سرعت و دقت آن است. واضح است که کلید حل این مشکل در دستان متخصصان شبکه است.

اگر آموزش شبکه را با رایان پشتیبان شروع کنید شما نیز قادر خواهید بود ظرف مدت کوتاهی به دانشی کاملاً کاربردی در مبحث شبکه و مدیریت شبکه های الکترونیکی نائل شوید و با داشتن مهارت و تخصص کافی در علم شبکه، شغلی با شرایط مناسب بیابید.

برای شرکت در دوره های آموزش شبکه رایان پشتیبان از لینک زیر استفاده فرمایید!

https://rayanposhtiban.com/آموزش-شبکه/

انواع شبکه
دسته بندی های مختلفی برای شبکه وجود دارد اما معمولاً در دو دسته کلی می توان تمام شبکه ها را دسته بندی کرد. این دو دسته عبارتند از:

شبکه لوکال یا محلی (LAN)
شبکه گسترده (WAN)
عموم سازمان ها شبکه های خود را بر اساس یکی از دو نوع بالا پایه گذاری می کنند اما برخی از سازمان ها بر حسب نیازشان انواع دیگری از شبکه ها را ایجاد می کنند. شبکه بی سیم (WWAN)، شبکه متروپولیتین(MAN) و یا شبکه های بی سیم (WLAN) مدل هایی از شبکه هستند که معمولا استفاده هایی خاص دارند و پرکاربرد نیستند. در ادامه هر یک از این شبکه ها به اختصار توضیح داده خواهد شد. البته توصیه می شود برای کسب اطلاعات بیشتر آموزش شبکه را با رایان پشتیبان شروع کنید.

شبکه محلی
همانطور که از اسم این شبکه پیداست برای ایجاد ارتباط میان سیستم های نزدیک به هم و مستقر در یک مجموعه یا ساختمان به کار می رود. عبارت LAN مخفف کلمه Local Area Network به معنی شبکه با گستره محدود است. کاربرد این شبکه ها در سازمان های کم جمعیت و متمرکز، مدارس و یا شرکت هایی با مقیاس کوچک است. در این نوع شبکه معمولاً یک یا چند کامپیوتر محدود نقش سرور اصلی را بازی می کنند و وظیفه ایجاد ارتباط و مدیریت داده ها را برعهده می گیرند. سازمان ها تلاش می کنند شرایط مناسبی برای حفظ و نگهداری این سرورها فراهم کنند و یک یا چند نیروی متخصص به صورت ویژه بر عملکرد سرورها نظارت دارد. همچنین روند کاری آن ها معمولاً خودکار است و برای انجام پردازش نیازی به تأیید عامل انسانی ندارند. در این نوع شبکه نیرو انسانی صرفاً نقش نظارتی بر روی سرور دارد. وظیفه دیگر نیروی انسانی نظارت بر ارتباط سرور با سایر کامپیوترها است. معمولاً این بخش بیشتر دچار مشکل می شود زیرا اپراتورها در زمان کار با کامپیوتر تغییراتی را در فرایندهای خودکار ایجاد می کنند. یک متخصص شبکه باید فرایند را طوری طراحی و نظارت کند که در صورت ایجاد اختلال از سمت اپراتورهای شرکت، خللی در فرایند کل شبکه ایجاد نشود. معمولاً شروع و تأیید فرایندهایی مثل ذخیره سازی اطلاعات، اشتراک گذاری، پیام رسانی و... توسط اپراتورها انجام می شود و وجود خطای انسانی در سازمانی که نیروی کار انسانی دارد امری بدیهی است. همچنین متخصص شبکه باید بتواند مشکلات را به سرعت عیب یابی کند و اوضاع را به حالت عادی برگرداند. برای دست یافتن به تمام این مهارت ها حتماً آموزش شبکه را با رایان پشتیبان شروع کنید تا برای حل هر مشکلی در شبکه آماده باشید و سازمان و یا شرکت را از ورود به یک بحران عمیق نجات دهید.

شبکه گسترده
با بزرگ شدن سازمان ها و توسعه کسب وکارها به لحاظ جغرافیایی دیگر شبکه های محلی پاسخگوی نیاز جوامع کاری و صنعتی نبودند. پس نوبت به شبکه گستره رسید که با ایجاد ارتباط های باکیفیت بین دو نقطه مختلف جغرافیایی تحولی در صنایع ایجاد کند. شبکه گسترده که با علامت اختصاری (WAN) شناخته می شود هم اکنون یک نیاز اساسی برای هر کسب وکاری است که می خواهد گستره وسیعی از خدمات و یا مشتریان را در برگیرد. WAN یا Wide Area Network دارای معنای لغوی شبکه ای با منطقه ای وسیع است. با استفاده از این نوع شبکه فردی در آمریکای لاتین می تواند با آسیای میانه ارتباط بگیرید. قطعاً این ارتباط ارزشمند نیازمند مراقب و نگهداری است. متخصصان شبکه باید دقت زیادی را به کار گیرند تا ارتباطات شبکه ها WAN برقرار بماند. با توجه به بی سیم بودن ارتباط شبکه گسترده عوامل مختلفی در وجود و کیفیت این ارتباط دخیل هستند. اگر می خواهید با جزئیات بیشتر این مدل از شبکه آشنا شوید حتماً آموزش شبکه را با رایان پشتیبان شروع کنید تا به راحتی قادر به طراحی و مدیریت یک شبکه گسترده شوید.

اگر تا الان اینترنت را به WAN ارتباط داده اید کاملا تشخیص شما درست است. در واقع اینترنت مهمترین، شناخته شده ترین و عظیم ترین شبکه گسترده ای است که دنیا تا به امروز تجربه کرده است. شبکه های گسترده معمولا ساختار های پیچیده تر و جزییات بیشتری دارند. به همین نسبت متخصصان شبکه گسترده نیز افرادی متبحرتر هستند که پروژه هایی بزرگ تر را مدیریت می کنند. در حقیقت متخصص شبکه ای که می خواهد یک شبکه گسترده را اداره کند نیاز به تخصص در مدیریت شبکه محلی نیز دارد. زیرا ممکن است یک شبکه محلی زیر مجموعه ای از یک شبکه گسترده باشد. خوشبختانه اگر آموزش شبکه را با رایان پشتیبان شروع کنید قادر خواهید بود دانسته های خود را پیرامون انواع شبکه، خصوصا شبکه گسترده و محلی، تا حد زیادی افزایش دهید و برای شروع یک پروژه جذاب و پر از چالش آماده شوید.

 

وظایف متخصص شبکه چیست؟
در سازمان ها وظایف مختلفی برای مسئولین و متخصصان شبکه تعریف می شود. نوع شبکه در تعریف این وظایف بسیار اثرگذار است اما به طور کل می توان گفت یک متخصص این امر باید شبکه را طراحی، اجرا و مدیریت کند و زیرساخت های مناسب برای بقای شبکه را فراهم کند. پس از مرحله شروع کار شبکه نوبت به نگهداری و مراقب از آن می رسد. متخصص ها باید بتوانند از شبکه طراحی شده توسط خود یا دیگران مراقبت و تا حد امکان از بروز خطا جلوگیری کنند. همچنین برخی از امور باید به صورت دوره ای انجام شود تا مدیریت شبکه روند منطقی خود را در پیش گیرد. کارهایی مثل بازرسی سخت افزاری، بک آپ گیری، بررسی کیفیت کابل ها و... تنها برخی از موارد چک لیست های دوره ای متخصصان شبکه است. همان طور که گفته شد پایداری یک اصل مهم برای هر شبکه است و در بسیاری از مواقع ضربان قلب یک سازمان بسته به حیات شبکه خواهد بود. در نتیجه متخصص شبکه باید همیشه هوشیار باشد و تمام همت خود را صرف تزریق ثبات و یکنواختی به شبکه سازمان کند. آموزش شبکه را با رایان پشتیبان شروع کنید تا بتوانید به تمام جوانب مدیریت شبکه ها در سازمان ها مسلط شوید و نبض سازمان را در دست گیرید.

چگونه متخصص شبکه شویم؟
مغز یک متخصص شبکه دریایی از علوم مختلف است. از علوم حوزه کامپیوتر گرفته تا دانش مخابرات و مدارهای الکترونیکی بخشی از دانستنی هایی است که یک متخصص شبکه باید بر آن مسلط باشد. این پایان ماجرا نیست و شما به مهارت های رفتاری نیز نیاز خواهید داشت. متخصصان شبکه باید بتوانند اضطراب و هیجان خود را کنترل کنند و در سخت ترین لحظات درست ترین تصمیم را اتخاذ کنند. معمولاً افرادی جذب این حوزه می شوند که تحصیلات دانشگاهی را در رشته کامپیوتر یا برق پشت سر گذاشته اند. همچنین دانش آموختگان مخابرات نیز شانس خوبی برای کسب جایگاه شغلی متخصص شبکه دارند. اما باید دقت کرد که هیچ یک از این علوم به تنهایی کافی نیست و شما برای پیشرفت در شغل خود نیاز خواهید داشت که مطالعه بیشتری انجام دهید و دانش خود را ارتقا دهید. حتی یک فارغ التحصیل کامپیوتر نمی تواند ادعا کند همه اطلاعات لازم را در حوزه کامپیوتر دارا است. متخصصین شبکه باید بر سخت افزار و نرم افزار هم زمان مسلط باشند و سطح بالایی از آگاهی را در مورد فناوری ارتباطات داشته باشند. اگر قصد ورود به این حرفه را دارید بهتر است هر چه زودتر آموزش شبکه را با رایان پشتیبان شروع کنید تا پس از پایان دوره یک حرفه ای در شغل خود باشید و برای کسب جایگاه شغلی مطلوب در سازمان یا شرکتی معتبر اقدام کنید.

چرا می گوییم آموزش شبکه را با رایان پشتیبان شروع کنید؟
در این دوره علاوه بر آموزش علوم کامپیوتر، مخابرات، برق، ارتباطات، شبکه و ... که همگی جزو پیش نیازها و اساس شغل متخصص شبکه است تجربیات بسیار خوبی با شما در میان گذاشته خواهد شد تا به صورت دقیق با این حوزه آشنا شوید. همچنین پس از پایان دوره سطح دانش شما در مورد شبکه به حدی خواهد بود که به راحتی قادر به قبول مسئولیت طراحی و مدیریت شبکه های مختلف خواهید بود. اگر به شغل متخصص شبکه علاقه مند هستید و یا پیش زمینه خوبی در مورد این حرفه دارید، اگر در رشته های مرتبط تحصیلات خود را گذرانده اید و یا به صورت تجربی در زمینه های مرتبط فعالیت داشته اید حتماً آموزش شبکه را با رایان پشتیبان شروع کنید تا به زودی به یک متخصص حرفه ای در علم شبکه تبدیل شوید.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت