رقابت ۳۴ نفر در حوزه انتخابیه استان تهران

رفع تصرف زمین ملی و دولتی در استان تهران

تحقق ۱۰۸ درصدی تعهد اشتغال در استان تهران

احداث نیروگاه برق خورشیدی در استان تهران

دوشنبه 1403/02/10

محله رسانه؛

نَفَسِ «همشهری محله» برای همیشه گرفته شد!

تهران رسانه | یکی از افتخارات همشهری محله این بود که قدرت انتقاد و طرح مشکل داشت، اما حالا باید فقط مدح و ثنای مدیران شهرداری را بگوید.

نَفَسِ «همشهری محله» برای همیشه گرفته شد!

به گزارش تهران رسانه ؛ متاسفانه در چند سال اخیر خیلی ها تلاش کردند تا اولین و آخرین نشریه محلی تهران را منحل کنند.

چند سال پیش به بهانه گرانی کاغذ جمعی از خبرنگاران این نشریه محلی را تعدیل کردند.

اما با اینکه از آن جمع ۲۰۰ نفره که هر روز با شوق فراوان راهی کوچه و خیابان های شهر می شدند تا پای صحبت مردم بنشینند و حرفشان و مطالباتشان را از مسولان طلب کنند تنها ۴۰ نفر باقی مانده اند.

اما این ماجرا انگار پایانی ندارد و این بار مدیرعامل همشهری که باحکم یکساله زاکانی پای کار آمده و عجب اینکه قبل از این سابقه دبیری و سردبیری نشریات همشهری محلات را بر عهده داشته کمر به نابودی این نشریه محلی بسته است.

تبدیل شدن همشهری محله مناطق ۲۲ گانه به ۵ نشریه پهنه بندی شده و حالا تبدیل شدن به یک مجله ای که معلوم نیست بولتن شهرداری خواهد شد یا چیز دیگر یعنی حذف آرام همشهری محله که در ۱۸ سالگی تولدت باید رخت عزا به تن کند.

جالب اینکه افرادی برای انجام این کار اصرار دارند که حکم مسئولیتشان یکساله است و برای نشریه ای تصمیم گیری می کنند که سابقه اش ۱۸ برابر سوابق آنهاست.

آقای زاکانی؛ شهردار محترم تهران در این روزها وقتی در جمع مردم قرار می گیرند حرف های قشنگ و زیبایی می زنند.
ایشان می گویند چیزی که در تهران فراموش شده تلاش برای نشاط و شادابی روح شهر است اما باکمال تعجب می بینیم که مسولانی که ایشان برای همشهری انتخاب می کنند به شادابی و نشاط روح خبرنگاران توجهی ندارند چه رسد به روح شهرمان که هر روز به یکرنگ در می آید و کسی حرفی نمی زند. هنوز این حرف ها ی قشنگ در گوشمان است؛ هنوز.

آقای شهردار معمولا روزنامه ها و نشریات کمتر در دل محله ها حضور دارند. خبرنگاران همشهری محله در این رسانه محلی با قصاب، شاطر، نانوا ، رفتگر و افرادی صحبت می کردند و حرف و درد دلشان را می گفتند که در هیچ رسانه ای جایگاهی نداشتند. این آدم ها که هویت اصلی شهر را می سازند و اگر نباشند شهر معنایی پیدا نمی کند با دیدن عکس ومطلبشان در این نشریه خوشحال می شدند و می فهمیدند که این رسانه به آنها بها می دهد و جایگاه شهروندی را ارزش می دهند.

اگر اکنون به برخی از مغازه ها و خانه ها مراجعه کنید می بینید که مردم نمونه نشریه همشهری محله را روی دیوار خانه شان نصب کرده اند؛ شما به عنوان شهردار تهران کدام رسانه و روزنامه ای را سراغ دارید که اینگونه در بین مردم محبوبیت پیدا کند؟

شاید دوستان شما در روزنامه همشهری از این ماجرا می ترسند که مشکلات شهروندان و کم کاری هایی که در مناطق مختلف تهران اتفاق می افتد رسانه ای نشود و مختومه بماند.

آقای شهردار؛ همشهری محله بازوی قوی و محکم برای مدیریت شهری بود و می توانست در اداره امور شهر حلقه اتصال بین شهرداری و مردم باشد.

آقای شهردار یکی از افتخارات همشهری محله این بود که قدرت انتقاد و طرح مشکل داشت و برای همین در بین مردم اعتماد به وجود آورده بود اما حالا که سازو کار هایش عوض می شود و فقط باید مدح و ثنای شما و مدیرانتان را بگوییم دیگر همان مقدار اعتمادی هم که وجود دارد از بین می رود.

حال باید منتظرماند تا شاهد باشیم چه تغییرات سلیقه ای در انتظار همشهری محله است...




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
مروری بر ۶ دوره فعالیت شورای شهری تهران

مروری بر ۶ دوره فعالیت شورای شهری تهران

تهران رسانه | شورای شهر تهران ۵دوره را پشت سر گذاشته و امروز(۹اردیبشهت) به مناسبت روز شوراها، فرصتی پیش آمد تا مروری بر شوراها از گذشته تا امروز و مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته آنها داشته باشیم.

رقابت ۳۴ نفر در حوزه انتخابیه استان تهران

رقابت ۳۴ نفر در حوزه انتخابیه استان تهران

تهران رسانه | در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، ۳۲ نفر در حوزه انتخابیه تهران و دو تن از نامزدها در ورامین با هم رقابت خواهند کرد.

اجرای طرح ساماندهی مشاغل سیار در تهران

اجرای طرح ساماندهی مشاغل سیار در تهران

تهران رسانه | در طرح‌ ساماندهی چرخی ها ۹۹ نفر از نیروهای اجرایی معبربان، ۲۸دستگاه خودرو و ۳۱ نفر از نیروهای یگان عملیات راهور تهران حضور دارند.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت