چهارمین خشکسالی پیاپی در استان تهران

جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

دوشنبه 1403/02/31

آگهی رسانه؛

بایدها و نبایدها در خرید رنگ اتومبیلی

تهران رسانه | هدف از انتشار این مطلب، ارائه اطلاعات بیشتر در مورد بایدها و نبایدها در خرید رنگ اتومبیلی است.

بایدها و نبایدها در خرید رنگ اتومبیلی

امروزه بیشتر افراد تمایل دارند از یک فروشگاه اینترنتی رنگ بخرند، اما ممکن است ندانند چگونه و به چه نکاتی باید توجه کنند. هدف از این مطلب، ارائه اطلاعات بیشتر در مورد بایدها و نبایدها در خرید رنگ اتومبیلی است. پس تا انتها با ما همراه باشید.

رنگ اتومبیلی چه کاربردی دارد؟

از رنگ اتومبیلی، برای رنگ کردن بدنه سواری، اتوبوس، کامیون‌ها و واگن‌های قطار استفاده می‌شود. رنگ‌ خودرو از سه جز اصلی شامل رزین، پیگمان و حلال تشکیل شده است.

در اصل رزین باعث می‌شود پیگمان در حال تعلیق قرار گیرد و رنگ را چسبنده می‌کند. پیگمان مانند بتون است و به شکل رنگ متالیک خودرو در بازار فروخته می‌شود. حلال نیز باعث می‌شود بتوان رنگ را به‌راحتی استفاده کرد.

همچنین از ویژگی‌های این رنگ می‌توان به محافظت در برابر ساییدگی و زنگ‌زدگی، مقاومت حرارتی، مقاومت فیزیکی و مکانیکی، مقاوم در برابر رطوبت، نشست برف و یخ‌زدگی و ماندگاری اشاره کرد.

شما احتمالا زمانی به خرید رنگ اتومبیلی احتیاج پیدا میکنید که در شرایط زیر باشید؛

  1. رنگ خودرو شما دچار آفتاب سوختگی شده باشد.
  2. خودرو شما در تصادف دچار آسیب شده باشد.
  3. برای تنوع نیاز داشته باشید که رنگ اتومبیل خود را تعویض کنید.
  4. و ...

رنگ اتومبیل چه انواعی دارد؟

رنگ اتومبیل انواع مختلفی مانند رنگ فوری، رنگ روغنی، رنگ آکریلیک، رنگ ساده و رنگ مات دارد. در ادامه توضیح مختصری در مورد هریک خواهین داد.

1.رنگ ساده یا رنگ جلا

این رنگ بی رنگ است و از خودرو در برابر خش محافظت می‌کند. در اصل رنگ ساده باعث براق شدن خودرو می‌شود و در مقابل ضربه‌پذیری مقاوم است.

2.رنگ مات

از رنگ مات بیشتر برای خودرو‌های گران استفاده می‌شود و اگر کسی بخواهد درخشندگی روی رنگ مات ایجاد کند از لایه رنگ ساده استفاده می‌کند.

شست‌و‌شوی این رنگ بسیار سخت است و نمی‌توان روی آن از پولیش استفاده کرد.

3.رنگ متالیک

این رنگ بسیار طرفدار دارد و رنگ اصلی بدنه خودرو است. برای درست کردن آن از دو رنگ ساده و اکلیل‌دار استفاده می‌شود. همچنین رنگ متالیک بسیار زیبا و درخشان است.

4.رنگ آکریلیک

رنگ آکریلیک عموما پایه آب دارد. این رنگ ماندگاری زیادی ندارد و کاربرد اصلی آن برای ترمیم ماشین‌های عتیقه یا کلاسیک است.

درصد بالایی از رنگ لاک آکریلیک در هوا تبخیر می‌شود و جو را آلوده می‌کند. به همین علت، برای محیط زیست مناسب نیست. در اواخر قرن بیستم، رنگ مینا جایگزین رنگ لاک آکریلیک شد. جدید‌ترین نوع رنگ آکریلیک اورتان آکریلیک است. این رنگ، رنگ استاندارد صنعتی برای خودرو است.

در طی دو دهه گذشته رنگ اورتان محبوبیت زیادی در میان خودروسازان پیدا کرده است، زیرا در برابر خراش مقاومت نشان می‌دهد و در صورت نگهداری صحیح ماندگاری بالایی دارد.

لایه‌های مورد استفاده در رنگ اتومبیل

رنگ خودرو از سه لایه پرایمر، پایه و کیلر تشکیل شده است.

1.      لایه پرایمر

لایه پرایمر روی بدنه فلزی خودرو اعمال می‌شود و رنگ بدنه را یکدست می‌کند. ضخامت این رنگ متفاوت است، اما به‌طور کلی مقدار ضخامت آن به حدود ۸ تا ۳۸ میکرون می‌رسد.

2.      لایه رنگ پایه

دومین لایه، رنگ پایه بوده که این لایه نیز براق است و آن را روی بدنه می‌زنند. ضخامت آن حدود ۱۳ تا ۳۸ میکرون است.

3.      لایه کیلر

سومین لایه، لایه کلیر است که برای محاظت از رنگ پایه در برابر اشعه خورشید استفاده می‌شود و ضخامت آن بین ۳۸ تا ۱۰۸ میکرون است.

خرید رنگ اتومبیلی

رنگ‌های‌ اتومبیلی و صنعتی از نظر کاربردی به دو گروه صنعتی و عمومی تقسیم می‌شوند. رنگ‌های صنعتی ویژگی‌هایی مانند مقاومت در برابر خش، سایش، رطوبت و اشعه فرابنفش خورشید دارند. رنگ اپوکسی، رنگ اتومبیلی و رنگ پلی یورتان اتومبیل و چوب از خانواده رنگ‌های صنعتی هستند.

عوامل تاثیرگذار روی خرید رنگ خودرو

فاکتور‌های مهمی متعددی روی خرید رنگ اتومبیلی تاثیر می‌گذارند. در ادامه برخی از مهم ترین آنها را مورد بررسی قرار میدهیم.

1.بافت رنگ خودرو

یکی از عواملی که روی خرید رنگ اتومبیلی تاثیر می‌گذارد، بافت رنگ خودرو است. زیرا خودرو‌های مدرن با سطوح ناصاف که به پوست پرتقالی مشهور هستند، تولید می‌شوند. با توجه به این خصوصیات باید به کیفیت یکسان رنگ بدنه در نقاط و قطعات مختلف آن توجه داشته باشید.

2.استفاده از قلم تشخیص ضخامت رنگ

با توجه به این‌که رنگ مجدد بدنه یک خودرو نسبت به رنگ اصلی خودرو از زمان خروج از خط تولید باعث تغییر ضخامت آن خواهد شد، باید هنگام رنگ‌آمیزی جدید یکنواختی ضخامت را در نظر داشته باشیم.

3.اسپری رنگ

یکی دیگر از عواملی که روی خرید رنگ خودرو تاثیر می‌گذارد، اسپری رنگ است. از اسپری نباید برای رنگ کردن خودرو استفاده کرد، زیرا بدنه رنگ یکسانی نخواهد داشت.

4.اثرات ناشی از بی دقتی در رنگ‌آمیزی مجدد

انجام ندادن درست سمباده و پولیش پس از رنگ‌آمیزی خودرو و همچنین پاشش غیر اصولی رنگ، می‌تواند ایجاد سایه متفاوت در بدنه و مواد ناخالص موجود در آن را نشان دهد.

5.قیمت رنگ اتومبیل

برای رنگ‌آمیزی خودرو‌ها رنگ‌های مختلفی در بازار عرضه می‌شود که قیمت آن‌ها بستگی به نوع پوشش، کیفیت، دوام و مقدار آن‌ها دارد.

6.رنگ

انتخاب رنگ خودرو بستگی به سلیقه و ویژگی‌های شخصی هر فرد دارد. در حال حاضر گران‌ترین رنگ خودرو رنگ سفید است که در ایران طرفداران زیادی دارد.

یکی از باور‌های صاحبان خودرو این است که رنگ سفید به مراقبت کمتری نیاز دارد، زیرا کثیفی و گرد و غبار را کمتر نشان می‌دهد و خط و خش‌ها در ظاهر خودروی سفید کمتر جلب توجه می‌کنند.

7.کیفیت رنگ خودرو

از عواملی دیگری که روی قیمت رنگ اتومبیلی تاثیر می‌گذارد، کیفیت آن است. هر چقدر کیفیت یک محصول بالا‌تر باشد، قیمت آن نیز بالا‌تر می‌رود. اگر رنگی بی‌کیفیت باشد، طول عمر آن را نیز کاهش می‌دهد. در نتیجه، بهتر است با پرداخت پول بیشتر رنگ با کیفیت‌ بالا‌تری بخریم.

سفارش رنگ خودرو

خرید رنگ به صورت اینترنتی امروزه بسیار رایج شده است. با سفارش رنگ خودرو از فروشگاه‌های اینترنتی در هزینه و وقت خود صرفه‌جویی میکنید. همچنین اگر از نمایندگی‌های رنگ به شکل اینترنتی خریداری کنید، به شما گارانتی نیز می‌دهند.

معایب و خطرات سفارش رنگ از فروشگاه غیر معتبر

اگر از یک فروشگاه نامعتبر رنگی را سفارش دهید، ممکن است رنگی که می‌خرید کیفیت خوبی نداشته باشد. در نتیجه، وقت و پول خود را هدر داده‌اید. به همین خاطر خوب است، نکات زیر را در نظر داشته باشید.

  • تنوع محصولات فروشگاه مربوطه بالا باشد تا بتوانید تمام نیازهای خود را برآورده کنید.
  • یک فروشگاه معتبر بخش مشاوره دارد، تا شبهات شما در مورد رنگ انتخابی را پاسخ دهد و کمک کند بهترین انتخاب را داشته باشید.
  • زمان انتخاب رنگ از یک فروشگاه معتبر باید بتوانید محصولات مختلف را مقایسه کنید.
  • قیمت مناسب و خدمات پس از فروش، یکی دیگر از عواملی است که باید به آن دقت کنید.

پس از همین ابتدا با خرید از یک فروشگاه معتبر جلوی تمام دردسرهای احتمالی را بگیرید.

چرا رنگ تهران؟

شرکت پخش رنگ تهران یکی از معتبر ترین فروشگاه های اینترنتی رنگ در کشور است. تلاش رنگ تهران این است که باکیفیت ترین محصولات را در کوتاه ترین زمان به دست مشتریان برساند.

شما میتوانید انواع رنگ اتومبیلی، ساختمانی و صنعتی را مانند خرید رنگ پلی اورتان ، اپوکسی یا نسوز به رنگ تهران بسپارید. همچنین انواع تینر، حلال و ابزار های مورد شما نیز در رنگ تهران موجود هستند.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت