چهارمین خشکسالی پیاپی در استان تهران

جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

دوشنبه 1403/02/31

آگهی رسانه؛

۵ مهارت ضروری که باید قبل از ازدواج یاد بگیرید

تهران رسانه | مرکز مشاوره یاسان با داشتن بهترین روانشناسان و زوج درمانگران کشور آمادگی ارائه مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره ازدواج و مشاوره طلاق به مراجعان به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی را دارد.

۵ مهارت ضروری که باید قبل از ازدواج یاد بگیرید

به گزارش تهران رسانه ؛ شما باید قبل از ازدواج به برخی مهارت‌های اساسی مسلط باشید یا حداقل این مهارت‌ها درون شما ایجاد شده باشند. دو نفر برای اینکه بتوانند ازدواج موفقی داشته باشند و کنار یکدیگر به یگانگی برسند، باید از قبل در زندگی شخصی‌شان به موفقیت، رشد شخصی و تحول درونی رسیده باشند.
همگی ما قبل از بستن عهد و پیمان ازدواج، باید در سطح خاصی از بلوغ و رشد شخصی قرار گرفته باشیم. تسلط بر مهارت‌های ساده در زندگی است که بین یک ازدواج موفق و یک ازدواج ناموفق تمایز ایجاد می‌کند.

مرکز مشاوره یاسان (با داشتن بهترین زوج درمانگران کشور و ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی به صورت آنلاین و حضوری)، در ادامه 5 مهارت ضروری که باید قبل از ازدواج یادبگیرید را شرح می‌دهد:
1. ارتباط: ارتباطات، اساس هر رابطه‌ سالمی است؛ بنابراین تسلط بر مهارت‌های ارتباطی‌ قبل از ازدواج بسیار مهم است. در ازدواج‌های موفق، زوجین با یکدیگر صادق و روراست هستند.
شما باید هنگام صحبت درباره مشکلات و بیان درخواست‌هایتان با هم راحت باشید، در برابر یکدیگر آسیب پذیر باشید و بتوانید درگیری‌ها را با صحبت کردن حل‌وفصل کنید. مهارت‌های ارتباطی بسیار مهم است؛ چراکه ارتباط خوب باعث ایجاد اعتماد می‌شود.
از جمله مهارت‌های ارتباطی اولیه که باید قبل از ازدواج بر آن‌ها مسلط باشید عبارتند از تلاش برای درک یکدیگر، ابراز احساسات، کنترل لحن و زبان بدن.
2. مدیریت مسائل مالی: همه می‌دانیم که مسائل مالی یکی از عوامل اصلی طلاق است و این امر بر هیچ کس پوشیده نیست که مدیریت مالی خوب، کلید ازدواج پایدار و موفق است. بنابراین، قبل از ازدواج باید درآمدتان به اندازه‌ای باشد که بتوانید با آن از پس هزینه‌های زندگی‌تان بربیایید و از نظر مالی از والدین خود مستقل باشید و هزینه‌های خود را در حالت ایده‌آل بدون بدهی مدیریت کنید.
در ازدواج، دو نفر یکی می‌شوند و این یکی شدن درباره مسائل مالی نیز صدق می‌کند. همانطور که در پس‌انداز و حساب‌های هم شریک هستید، قرض و بدهی‌های هم مربوط به هر دوی شماست. بنابراین از حالا مسائل مالی‌تان را مدیریت کنید تا در آینده ازدواج موفقی داشته باشید.
3. شخصیت فردی و اهداف: اینکه قبل از "ما" شدن، "من" باشید یعنی بدانید که هستید و چه اهدافی برای زندگی‌تان دارید، مهم است. اگر ندانید دقیقاً چه شخصیتی دارید و یا قرار است در زندگی چه کار کنید، چگونه می‌خواهید متوجه شوید که آیا با همسر آینده‌تان سازگاری دارید یا خیر!
برای شناخت شخصیت خودتان هر اندازه که لازم است زمان بگذارید. هنگامی که از شخصیت خود مطمئن هستید، همسر آینده‌تان می‌تواند برایتان یک همراه خوب باشد تا کسی که شما را کامل می‌کند. همچنین خواندن مقاله ۱۵ راز برای داشتن رابطه عاشقانه را به شما توصیه می‌کنیم.
4. سبک زندگی سالم: وقتی درباره سبک زندگی سالم صحبت می‌کنیم منظورمان سالم زندگی کردن در سه وجه از زندگی است: وجه روانی، روحی و جسمی. اگر قبل از ازدواج شخصاً زندگی سالمی در این سه وجه دارید، بعد از ازدواج هم به مشکل نخواهید خورد.
روح شما ذهن، عقل و احساسات شماست پس مهم است که مطمئن شوید به طور منظم روحتان را تغذیه می‌کنید و بر افکار و احساسات خود فرمانروایی و کنترل خوبی دارید. بدن سالم برای انتخاب اینکه چه چیزی می‌خورید، چقدر تمرین می‌کنید مقرراتی دارد و در عین حال روی خلق و خو و سطح انرژی شما در زندگی مشترک تاثیر مثبت می‌گذارد.
سبک زندگی شلخته و نامرتب به مراتب منجر به ازدواجی شلخته و بی‌برنامه نیز می‌شود؛ بنابراین مهم است که روح و جسم سالمی داشته باشیم؛ زیرا، این سبک زندگی سالم است که منجر به زندگی مشترک سالم و موفق می‌شود.
5. خدمت و فروتنی: اکثر مردم روابط را با این دید که"طرف مقابل چگونه می‌تواند نیازهای من را برآورده کند" در نظر می‌گیرند. اما، در یک ازدواج سالم، جایی برای خودخواهی و غرور وجود ندارد. ازدواج رابطه‌ای است که در آن خدمت و فداکاری رشد می‌کند و هر فرد بر رفع نیازهای طرف مقابل تمرکز می‌کند. ازدواج وقتی بهترین نتیجه را می‌دهد که هدف شما خدمت به طرف مقابل باشد. خدمت‌گزاري باعث تواضع واقعي و ایجاد انگیزه‌های دلی صاف و صادق در رابطه می‌شود.
اگر درگیر "خودخواهی" هستید، ازدواج برایتان ترسناک می‌شود. قبل از اینکه به ازدواج فکر کنید، بهتر است خدمت به دیگران را یاد بگیرید. برخی روش‌های عملی برای این کار این است که کارهایی را انجام دهید که مربوط به خودتان نباشند مثلاً به طور داوطلب برای کمک به مردم فرودست در خیریه‌ها فعالیت کنید.
ازدواج زمانی بهترین نتیجه را دارد که دو فرد بالغ و باتجربه با هم متحد شوند. سرمایه‌گذاری قبل از ازدواج برای تحول شخصی و تسلط بر مهارت‌های زندگی بسیار مفید است. بنابراین اگر اکنون مجردید یا در رابطه‌ای‌ عاشقانه هستید شما را تشویق می‌کنیم که قبل از ازدواج روی این مهارتها تسلط پیدا کنید.
مرکز مشاوره یاسان با داشتن بهترین روانشناسان و زوج درمانگران کشور آمادگی ارائه مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره ازدواج و مشاوره طلاق به مراجعان به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی را دارد. برای دریافت نوبت از مشاور و زوج درمانگر به سایت مرکز مشاوره یاسان به آدرس www.yasanclinic.ir مراجعه کنید یا به شماره ۰۹۹۳۵۹۶۸۰۱۰ از طریق واتس‌اپ پیام دهید.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خیابان شهید ابراهیم رئیسی در تهران

خیابان شهید ابراهیم رئیسی در تهران

تهران رسانه | در زمان مناسب معبری به نام شهید ابراهیم رییسی در پایتخت نام گذاری خواهد شد.

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت