چهارمین خشکسالی پیاپی در استان تهران

جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

سه شنبه 1403/03/01

آگهی رسانه؛

ترمیم خط بخیه بعد از کاشت مو

تهران رسانه | در هر عمل جراحی ایجاد خط بخیه غیر قابل انکار است، البته شرایط مختلفی مانند سن، مهارت جراح و شیوه کاشت در کاهش این آثار تاثیرگذارند.

ترمیم خط بخیه بعد از کاشت مو

آیا می خواهید برای کاشت مو اقدام کنید، اما نگران خط بخیه کاشت مو هستید؟ برخی کلینیک ها در ابتدا ادعا می کنند که روش آنها در کاشت مو اثری برجای نمی گذرد؛ در حالی که تقریبا بعید است. زیرا کاشت مو با جراحی همراه است و با وجود پیشرفته بودن آن نیز، جای بخیه امری اجتناب ناپذیر خواهد بود. ایجاد زخم پس از کاشت مو پاسخ طبیعی بدن در مسیر بهبودی به شمار می رود. البته این بدان معنی نیست که اثر برجای مانده در کاشت مو بسیار آشکار خواهد بود. به منظور ترمیم و از بین بردن خط بخیه راه های متعددی وجود دارد که پس از عمل کاشت انجام می شود.

چند نکته برای به حداقل رساندن یا ترمیم خط بخیه کاشت مو
هر فرآیند جراحی در انتها اسکار یا خط های بخیه ای را به همراه دارد که مدت التیام و بهبودی آنها متفاوت است. علاوه بر این چگونگی از بین رفتن آنها دغدغه ای است که افراد پیش رو دارند. کاشت مو نیز با جراحی کوچکی همراه است و در این شرایط ناگزیر با خط های بخیه مواجه خواهید بود. اما به منظور به حداقل رساندن محل خط بخیه کاشت مو، چند نکته را باید در نظر گرفت که عبارت اند از:

مهارت جراح
روش کاشت مو
سن
هر چه جراح ماهرتر، محل بخیه کمتر
یک جراح باتجربه از این مهارت برخوردار است که با انتخاب بخش های نازک، پنهان سازی یا بهبود خط بخیه کاشت مو را آسان تر می کند؛ یعنی جراح پیوند مو را به صورت استراتژیک در محل های مناسبی قرار می دهد که رشد مو بسیار طبیعی تر انجام شود؛ از این رو خط بخیه با رشد موها و بدون هزینه زیر موها ناپدید خواهد شد.

با توصیه پزشکان باتجربه، روش مناسبی را انتخاب کنید
نوع روش انتخابی در کاشت، تفاوت هایی را در میزان خط بخیه ایجاد می کند. از رایج ترین شیوه های امروزی در پیوند مو FUT یا پیوند واحد فولیکولار و FUE استخراج واحد فولیکولار است. در روش FUT نواری باریک حاوی پیازهای مو از پوست برداشته شده و در محل ریزش کاشته می شوند؛ بنابراین خط بخیه نازک و کشیده است که با گذر زمان و طی چند ماه از بین می رود. علاوه بر این در صورتی که موهای خود را خیلی کوتاه نکنید، پنهان سازی جای بخیه بسیار آسان خواهد بود.

روش FUE نیز با استخراج فولیکول های واقعی مو و پیوند آنها به مناطق کم حجم یا طاس پوست سر انجام می شود. در این شیوه خط بخیه کاشت مو با دایره های کوچکی همراه است که تعداد آنها به مقدار فولیکول های استخراجی بستگی دارد؛ از این رو اگر عمل استخراج با دقت صورت گیرد، امکان ترمیم و پنهان سازی بیشتر می شود. البته برخی با پوست های حساس یا بیماری های پوستی خاص مواجه هستند. در این صورت ممکن است روند التیام محل بخیه به کندی پیش برود. مهارت و تجربه پزشکان کلینیک رویان سلامت، کمک می کند روشی متناسب با شرایط آنها انتخاب شود.

 

فاکتور جوانی پوست را نادیده نگیرید
بهتر است بدانید در روند طبیعی بهبودی و ترمیم نقش فعالیت های بدن را نباید نادیده گرفت. سن یکی عوامل تأثیرگذار است. خط بخیه کاشت مو، روی پوست های جوان بسیار سریع تر محو می شود. البته این نکته نه تنها در فرآیند بعد از کاشت مو؛ بلکه در دیگر زخم ها نیز صادق است.

چگونه خط بخیه در کاشت مو از بین می رود؟
یکی از روش های رایج به منظور از بین بردن خط بخیه کاشت مو، رشد موها بعد از کاشت مو در اطراف ناحیه اهداکننده است. اما در برخی از شرایط، این شیوه نتیجه دلخواه را به همراه ندارد. به همین منظور پزشکان راه حل های ممکن دیگری را نیز توصیه می کنند. در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم:

میکروپیگمنتیشن پوست سر (SMP)؛
تریکو پیگمنتیشن (TMP)؛
لیزر درمانی.
SMP را بهتر بشناسید
جالب است بدانید این شیوه با عنوان دیگر تاتو یا خالکوبی طبی خط موی سر نیز نامیده می شود. در فرآیند دائمی SMP با تزریق مستقیم رنگدانه ها به پوست سر، ظاهر ضخیم تری به موها می بخشد. میکروپیگمنتیشن با هدف رنگ کردن خطوط بخیه در روش های FUT یا FUE استفاده می شود. البته بسته به اندازه ناحیه مورد نظر، ممکن است چندین جلسه به طول بی انجامد. علاوه بر این رنگدانه ها نیز متناسب با رنگ موی فعلی شما انتخاب می شود.

نوع مواد به کار رفته، دقت و تعداد جلسات مورد نیاز در رفع کامل محل بخیه، ازجمله عواملی هستند که در کلینیک های مختلف تغییر می کنند؛ بنابراین باید در انتخاب آن آگاهی کافی داشته باشید.

روش TMP چگونه به ترمیم خط بخیه در کاشت مو کمک می کند؟
TMP نوع موقت SMP به شمار می رود. این فرآیند نیز با تزریق رنگدانه ها در لایه بالای غشاء میانی پوست (درم)، اثری نیمه دائمی ایجاد می کند؛ از این رو به عنوان یکی از شیوه های از بین بردن خط بخیه کاشت مو محسوب می شود. با این حال در TMP به سبب موقت بودن، احتمال بازگشت آثار بخیه و اسکارها با گذشت زمان بیشتر خواهد بود. همچنین مانند روش SMP، انتخاب کلینیک تاثیر به سزایی در اثربخشی این روش و کاهش آثار خط ایجاد شده از کاشت مو خواهد داشت.

لیزر درمانی چیست؟
لیزر درمانی نیز ممکن است در ترمیم خط بخیه کاشت مو موثر باشد. علاوه بر این گاهی اوقات به عنوان شیوه ای مکمل همراه با TMP یا SMP استفاده می شود. این شیوه با هدف قرار دادن پوست آسیب دیده بر اثر بخیه آن را از بین می برد؛ از این رو با تحریک لایه درم، منجر به کلاژن سازی می شود. از طرف دیگر با تولید کلاژن، پوست خاصیت انعطاف پذیری خود را باز می یابد و جوان تر به نظر می رسد. البته این روش به طور خاص تنها در کاشت مو طراحی نشده است؛ بلکه در زیبایی پوست و شاخه های درمانی نیز استفاده می شود.

به همین دلیل ممکن است در افراد مختلف، نتایج متفاوتی را به همراه داشته باشد؛ بنابراین مشورت با پزشک متخصص در این زمینه، با افزایش آگاهی و انتخاب روش صحیح ترمیم، نگرانی های بی دلیل شما را برطرف خواهد کرد. برای افرادی که کم حجمی یا تاسی مو باعث کاهش اعتماد به نفس آنها شده، پیشرفت دانش بشر در زمینه کاشت مو، خبر خوشی را به ارمغان آورده است. با این حال نگرانی از آثار خط بخیه کاشت مو از دغدغه هایی است که اغلب افراد با آن مواجه می شوند.

در هر روش جراحی یا شیوه های امروزی برای کاشت مو، ظهور جای بخیه نتیجه ای معمول و غیرقابل انکار است. FUE و FUT دو روش رایج در پیوند مو هستند که هر کدام با توجه به شرایط افراد، محل بخیه کمتری را در پی دارند. با این حال انتخاب یک جراح آگاه و با تجربه در یک کلینیک با کادر متخصص قبل از هر روشی، از اهمیت بیشتری برخوردار است. زیرا در تصمیم گیری صحیح و گزینش شیوه ای متناسب با شرایط شما نقش مهمی را ایفا می کند. علاوه بر این راه حل مطمئنی را برای ترمیم و ازبین بردن خط بخیه به شما پیشنهاد می دهد. کافی است با خدمات کلینیک های معتبر همراه باشید و نتیجه ای دلخواه را در مجموعه ای با کادر پزشکی مجرب در زمینه کاشت مو تجربه کنید.

نمونه کاشت مو کلینیک رویان

آیا پس از کاشت مو خط بخیه ایجاد می شود؟
بله، مانند هر عمل جراحی ایجاد خط بخیه غیر قابل انکار است. البته شرایط مختلفی مانند سن، مهارت جراح و شیوه کاشت در کاهش این آثار تاثیرگذارند.

چگونه محل بخیه در کاشت مو را محو کنیم؟
رشد موها نیز به طور طبیعی منجر به پنهان شدن خط بخیه زیر موها خواهد شد. البته روش های مختلف دیگری مانند میکروپیگمنتیشن SMP، تریکو پیگمنتیشن، لیزر درمانی وغیره نیز برای ترمیم خط جراحی در کاشت مو وجود دارد. با این حال پزشک باتجربه، با در نظر گرفتن شرایط شما بهترین را انتخاب می کند.

تا چه زمانی خط بخیه کاشت مو باقی می ماند؟
شیوه های مختلف کاشت، خطوط مختلفی را بر جای می گذارد که بدن به طور طبیعی آن را ترمیم می کند؛ به عنوان نمونه در روش FUT، هرچه اندازه نوار پیوند نازک تر باشد، مدت زمان ترمیم محل بخیه کمتر و پوشش آن با رشد موها آسان تر خواهد شد.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خیابان شهید ابراهیم رئیسی در تهران

خیابان شهید ابراهیم رئیسی در تهران

تهران رسانه | در زمان مناسب معبری به نام شهید ابراهیم رییسی در پایتخت نام گذاری خواهد شد.

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت