چهارمین خشکسالی پیاپی در استان تهران

جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

دوشنبه 1403/02/31

شهرداری منطقه ۲؛

میدان گاه شهدای صادقیه به بهره برداری رسید

تهران رسانه | میدان گاه شهدای صادقیه در راستای نگاه انسان مدارانه به شهر و ایجاد محیط شهری ایمن برای پیاده روی و دوچرخه سواری در منطقه ۲ تهران طراحی و احداث شده است.

میدان گاه شهدای صادقیه به بهره برداری رسید

به گزارش تهران رسانه ؛ میدان گاه شهدای صادقیه با حضورمعاون فنی و عمران شهرداری تهران، شهردار منطقه2 و جمعی از مدیران شهری به بهره برداری رسید.
مهدی صالحی ،شهردار منطقه با اشاره به اینکه میدانگاه شهدای صادقیه با هدف توسعه عرصه های عمومی احداث شد ،افزود: این طرح در راستای نگاه انسان مدارانه به شهر و ایجاد محیط شهری ایمن برای پیاده روی و دوچرخه سواری طراحی و احداث شده است
وی با اشاره به اینکه ساماندهی و بازپیرایی بلوار شهدای صادقیه از ابتدای سال جاری آغاز شده بود، گفت: بهره گیری همزمان از جاده سلامتی ،مسیرهای سواره و دوچرخه با توجه ویژه به عابرین پیاده و دوچرخه سواران از جمله ویژگی های منحصر به فرد این پروژه است.
صالحی افزود: این فضا که امروز شاهد بهره برداری آن هستیم، در گذشته مسیر روی کانال بوده است و به دلیل عدم تصمیم گیری برای بهسازی محیطی یک نابسامانی شهری داشت که اغتشاش ترافیکی و ناهمگونی های مسیر تردد سواره و پیاده را ایجاد می کرد.

وی افزود: در این طرح با اجرای اقداماتی همچون بازطراحی و اصلاح مسیر رفت و آمد خودروها، ایجاد مسیرهای ویژه دوچرخه سواری، توسعه مسیر پیاده روی و فضاهای مکث و استراحت، ساماندهی فضای سبز و نورپردازی به یک میدانگاه(پلازا) با معماری خاص شهری تبدیل شده است.
شهردار منطقه2 با بیان اینکه با اجرای میدانگاه شهدای صادقیه، فضای سبز و مسیر پیاده روی بلوار به حدود دو برابر افزایش یافته است، گفت: با تکمیل این پروژه بلوار شهدای صادقیه و خیابان ستارخان با مجموعه ای از مسیرهای ایمن سواره، پیاده و دوچرخه به یکدیگر متصل شده است.
وی مساحت این پروزه را 9هزارمترمربع اعلام کرد و افزود:دراین طرح 500متر مسیر دوچرخه ،همراه با 3هزار مترمربع فضای سبز ، کفپوش مناسب سنگی و 745 متر نوار بساوابی طراحی و اجرا شد و همزمان با نورپردازی ونصب نیمکت ،فضای مناسبی برای رفاه شهروندان فراهم شده است.
شهردار منطقه ۲ ادامه داد: با طراحی دقیقی که انجام شد ما امروز این محدوده را به عنوان یک پلازای شهری در اختیار شهروندان قرار می دهیم و نوع نگاه انسان مدارانه به شهر را با این مدل پروژه ها بیش از پیش دنبال خواهیم کرد.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت