چهارمین خشکسالی پیاپی در استان تهران

جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

دوشنبه 1403/02/31

بررسی یک طرح؛

ساختمان های تهران دوستدار محیط زیست می شوند

تهران رسانه | صنعت ساخت و ساز پایتخت در مسیر حفاظت از محیط زیست حرکت خواهد کرد و ساختمان‌های شهر، دوستدار محیط زیست می‌شوند.

ساختمان های تهران دوستدار محیط زیست می شوند

به گزارش تهران رسانه ؛ معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران از بررسی سیاست های تشویقی برای اجرای طرح شهر دوستدار محیط زیست خبر داد.

حمیدرضا صارمی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره ساختمان‌های دوستدار محیط زیست و مصوبه دور پیشین مدیریت شهری مبنی بر لزوم ابلاغ مصوبه آن از سوی شهرداری ظرف مدت ۶ ماه گفت: بحث‌های محیط زیستی در قوانین، در دستورالعمل‌ها و برنامه سوم شهرداری اولویت است و در حال بررسی این موضوع برای اعمال سیاست‌های تشویقی هستیم.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران تصریح کرد: بخشی از اقدامات در راستای اجرای شهر دوستدار محیط زیست، نیازمند تغییر در مقررات ما است که باید با کمک شورای شهر و شورای معماری و شهرسازی در این زمینه اقدام کنیم.

صارمی در پاسخ به این سوال که آیا قرار است در این دوره مگا پروژه داشته باشیم یا خیر، اظهار داشت: بحث‌های مگا پروژه یا پروژه‌های در مقیاس کلان تابع شرایط و ضوابط است. بنابراین جایی که شرایط و ضوابط شهر اجازه دهد، رویکرد شهرداری معمولاً این است که اسناد و قوانین بالادستی تغییر نکند و پروژه اجرا شود.

وی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر آیا برنامه‌ای برای اجرای مگا پروژه در شهر تهران وجود دارد یا خیر بیان کرد: فعلاً ساخت و اجرای مگا پروژه‌ای در دستور کار نیست.

پیش از این مهدی صالحی مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران شهریور ماه امسال از لازم‌الاجرا بودن مصوبه «توسعه ساختمان سبز و معماری پایدار در شهر تهران»، خبر داد و گفت: با اجرای این مصوبه، صنعت ساخت و ساز پایتخت در مسیر حفاظت از محیط زیست حرکت خواهد کرد و ساختمان‌های شهر، دوستدار محیط زیست می‌شوند.

بر اساس این مصوبه، شهرداری موظف است نسبت به بهینه‌سازی مصرف انرژی و توسعه انرژی‌های تجدید پذیر و تعیین رده انرژی و اخذ گواهی ممیزی اقدام و شناسنامه انرژی ساختمان‌های تحت پوشش را تهیه کند.

بر مبنای این مصوبه، شهرداری تهران، باید نسبت به تهیه و ابلاغ اسناد راهبردی و اجرایی ظرف مدت حداکثر شش ماه اقدام کرده و در گام بعدی ظرفیت‌های ترویجی، اطلاع‌رسانی و آموزش جهت ارتقای آگاهی شهروندان را برای استفاده از این اسناد فراهم کند.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت