چهارمین خشکسالی پیاپی در استان تهران

جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

یک شنبه 1403/02/30

امامی خبر داد؛

از کدام درها میتوان وارد کاخ گلستان شد؟

تهران رسانه | در ایام نوروز گردشگران از دو در باب عالی (الماسیه جدید) و میدان ارگ می‌توانند بلیت تهیه کنند و وارد این مجموعه میراث جهانی شوند.

از کدام درها میتوان وارد کاخ گلستان شد؟

به گزارش تهران رسانه ؛ مدیر مجموعه میراث جهانی گاخ گلستان با اعلام دو هدیه به گردشگران نوروزی در تهران گفت: در ایام نوروز گردشگران از دو در باب عالی (الماسیه جدید) و میدان ارگ می‌توانند بلیت تهیه کنند و وارد این مجموعه میراث جهانی شوند.

آفرین امامی روز دوشنبه - یکم فروردین‌ماه ۱۴۰۱ - درباره ورود بازدیدکنندگان به داخل مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان گفت:در ایام نوروز ۱۴۰۱ گردشگران از دو در باب عالی (الماسیه جدید) و در میدان ارگ می‌توانند بلیت تهیه کنند و وارد مجموعه شوند.

مدیر مجموعه میراث جهانی گاخ گلستان افزود: باب عالی پس از ۵۰ سال در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ پس از مرمت رونمایی و بازگشایی شد.

امامی همچنین گفت: این مجموعه فرهنگی‌تاریخی برای گرشگران دو هدیه ویژه در نظر گرفته است.یکی از این دو هدیه نوروزی برای گردشگران، اجرای برنامه ویژه ویدئو مپینگ بر مبنای آثار کاخ گلستان با عنوان شبی با باغ موزه گلستان بر روی پرده تخت مرمر در چهارم فروردین‌ماه ۱۴۰۱ است.

مدیر کاخ گلستان افزود: هدیه نوروزی دیگر برای گردشگران با عنوان شبی با کاخ موزه گلستان برای بازدید از محوطه موزه‌های بخش اصلی این مجموعه فرهنگی‌تاریخی در شامگاه ۱۱ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ است.

۲ هدیه نوروزی کاخ قاجاری به گردشگران/ از کدام درها می‌توان وارد کاخ گلستان وارد شد؟

کاخ گلستان شامل مجموعه‌ای از بناهای تاریخی در استان تهران می‌شود که در زمان‌های مختلفی ساخته شده است. این کاخ به‌لحاظ معماری و ارزش آثار هنری و تاریخی، یکی از مهم‌ترین بناهای تاریخی کشور به شمار می‌رود که در طول سال، شاهد حضور گردشگران داخلی و خارجی است.

این کاخ از بخش‌های مختلفی همچون ایوان تخت مرمر، تالار سلام، تالار آینه، تالار سفره‌خانه، خلوت کریمخانی، تالار برلیان، عمارت بادگیر، کاخ شمس العماره، تالار الماس و کاخ ابیض تشکیل می‌شود. ایوان تخت مرمر و خلوت کریمخانی متعلق به دوران کریمخان زند، قدیمی‌ترین بناهای مجموعه گلستان هستند.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت