جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

تشکیل کارگروه تخصصی روابط عمومی در ادارات استان تهران

یک شنبه 1403/02/30

ذبیحی خبر داد؛

بازدید نوروزی از کمپ های عشایری استان تهران

تهران رسانه | در ایام تعطیلات عید، ۱۰۰ هزار نفر از مسافران نوروزی از کمپ‌های عشایری استان تهران بازدید کردند.

بازدید نوروزی از کمپ های عشایری استان تهران

به گزارش تهران رسانه ؛ مدیر امور عشایر استان تهران با اشاره به برپایی چهار اقامتگاه در شهرستان‌های فیروزکوه، پاکدشت و پیشوا در ایام نوروز، در عین حال از بازدید ۱۰۰ هزار نفری مسافران از کمپ‌های عشایری استان تهران در این ایام خبر داد.

فرشید ذبیحی در تشریح برپایی اقامتگاه عشایری در استان تهران و میزان استقبال مسافران نوروزی گفت: بر اساس برنامه‌های ستاد مرکزی خدمات سفرهای نوروزی کشور، راه‌اندازی مراکز اقامتگاهی عشایری در دستور کار قرار گرفته بود که بر همین اساس چهار اقامتگاه در شهرستان‌های فیروزکوه، پاکدشت و پیشوا برای ایام نوروز ایجاد شد. این طرح برای اولین بار در کشور اجرا شد و تلاش خواهیم کرد این مراکز استراحتگاهی عشایری در طول سال به ویژه ایام نوروز و تابستان در استان تهران توسعه پیدا کند.

وی افزود: در این ایام جامعه عشایری استان تهران با برپایی سیاه چادرهای عشایری و همچنین پخت نان، آش و سایر محصولات از مسافران نوروزی پذیرایی کردند. استقبال مسافران نوروزی از حضور در سیاه چادرهای عشایر بسیار قابل توجه بود؛ به شکلی که در این ایام ۱۰۰ هزار نفر از مسافران نوروزی از کمپ‌های عشایری استان تهران بازدید کردند و بسیاری از مسافران با نحوه زندگی این جامعه تولیدکننده آشنا شدند.

وی ادامه داد: مسافران نوروزی ضمن استراحت و رفع خستگی در این چادرها، با فرهنگ و آداب و رسوم نوروزی عشایر آشنا شدند و در همین ایام محصولات سالم تولیدی عشایر نیز به مسافران عرضه می‌شد.

مدیر امور عشایر استان تهران با تاکید بر اینکه بیشترین استقبال مسافران نوروزی از سیاه چادرهای عشایر شهرستان فیروزکوه بوده است، افزود: این شهرستان نقطه اتصال استان‌های تهران، سمنان و مازندران است که در کمپ عشایری این شهرستان علاوه بر برپایی سیاه چادرهای عشایری، محصولات صنایع دستی عشایر نیز عرضه شد.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت