چهارمین خشکسالی پیاپی در استان تهران

جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

دوشنبه 1403/02/31

بررسی یک پرونده؛

عاملین ریزگردها در تهران شناسایی شدند

تهران رسانه | بررسی‌های اولیه تصاویر ماهواره‌ای، نشان می‌دهد که ریزگردهای ورودی به محدوده شهر تهران از مناطق دوردست خارج از کشور وارد شده‌اند.

عاملین ریزگردها در تهران شناسایی شدند

به گزارش تهران رسانه ؛ مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، همسایه غربی کشورمان را عامل شکل‌گیری طوفان ریزگردها طی روز جمعه (۱۹ فروردین) و بامداد شنبه (۲۰ فروردین) در پایتخت اعلام کرد.

سید محمدمهدی میرزایی قمی با اعلام اینکه روز گذشته از ساعت پنج صبح، افزایش شاخص آلودگی آغاز و ساعت هفت صبح به بعد در محدوده خطرناک قرار گرفت، افزود: علاوه بر افزایش شاخص آلاینده ذرات معلق کوچک‌تر از ۱۰ میکرون، شاخص آلاینده ذرات معلق کوچک‌تر از ۲ و نیم میکرون نیز افزایش قابل توجهی داشت و به محدوده بسیار ناسالم رسید.

به گفته وی بررسی‌های اولیه تصاویر ماهواره‌ای، نشان می‌دهد که ریزگردهای ورودی به محدوده شهر تهران از مناطق دوردست خارج از کشور وارد شده‌اند.

وی اظهار داشت: تاریخ شروع شکل‌گیری توده ریزگردی، چهارشنبه ۱۷ فروردین و منبع ابتدایی آن بخش‌هایی از کشورهای همسایه غربی و محل تجمع ابتدایی آن در قسمت‌هایی از ترکیه بوده که با افزایش سرعت باد به داخل کشورمان حرکت کرده است.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با تأکید بر اینکه بر اساس تصاویر ماهواره‌ای، توده اولیه ورودی به محدوده شهر تهران تا ظهر جمعه از محدوده شهر عبور کرده و به نواحی شمال‌شرق و شرق کشور رسیده است، خاطرنشان کرد: با این وجود، بررسی‌های مذکور نشان داد توده دیگری از ریزگردها، در محدوده غرب کشور شکل گرفته‌ است.

وی ادامه داد: بر اساس مدل‌های پیش‌بینی، امکان ورود این توده به کشور و رسیدن آن به شهر تهران در ساعات انتهایی روز جمعه و ابتدایی روز شنبه وجود داشت که می‌تواند افزایش غلظت ذرات معلق کوچک‌تر از ۱۰ میکرون را در روز شنبه به همراه داشته باشد.

میرزایی قمی با بیان اینکه در بامداد روز شنبه ۲۰ فرودین توده دوم نیز به تهران رسید اضافه کرد: این توده باعث افزایش مجدد شاخص آلودگی هوا تا عدد ۲۸۸ گردید و با خروج توده آلودگی دوم از تهران، روند کاهشی شاخص آلودگی هوا در تهران شروع گشته و تا ساعت پایانی روز این روند کاهشی ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران یادآور شد: علت بروز این پدیده، گرمایش زمین و به تبع آن خشکسالی و بیابان زایی بوده که همگی این مسائل ناشی از پدیده تغییر اقلیم است.

این مسئول تاکید کرد: از اینرو لزوم در نظر گیری برنامه ی جامع و کشوری به جهت مقابله با اثرات تغییرات اقلیمی مورد ضرورت بوده و در همین راستا با توجه به اینکه منشاء آن خارج از کشور بوده، موضوع دیپلماسی محیط زیست را می طلبد.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت