چهارمین خشکسالی پیاپی در استان تهران

جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

دوشنبه 1403/02/31

آگهی رسانه؛

آشنایی با انواع دوربین مداربسته بیسیم و کاربرد آن‌ها

تهران رسانه | دوربین مداربسته بیسیم یکی از تجهیزات هوشمندسازی منزل است که تا حد زیادی توانسته آمار جرم و سرقت را کاهش دهد.

آشنایی با انواع دوربین مداربسته بیسیم و کاربرد آن‌ها

دوربین مداربسته بیسیم یکی از انواع تجهیزات امنیتی نظارتی است که افراد برای منازل و محیط‌های کاری خود استفاده می‌کنند. امروزه انواع دوربین‌های مداربسته به بازار آمده‌اند که با امکانات جدید و پیشرفته مانند اتصال به اینترنت، فناوری دید در شب، هوش مصنوعی و... امنیت منازل و محیط‌های اداری و تجاری را بالاتر برده‌اند.
دوربین‌های مداربسته بیسیم از بهترین تجهیزات برای حفظ امنیت منزل و دفتر کار شما در برابر سارقان و مجرمان هستند. همچنین با نصب این دوربین مداربسته بیسیم در منزل می‌توانید بر کودکان و اعضای خانواده و حیوانات خانگی نظارت کنید. با نصب دوربین در دفتر کار نیز می‌توان بر عملکرد کارکنان ناظر بود.
انواع دوربین مداربسته بیسیم
دوربین‌های مداربسته بر اساس امکانات محل نصب و نوع کارکرد به انواع مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند که شما بر اساس نیاز خود می‌توانید هر یک از آن‌ها را خریداری کنید. مثلاً بعضی از دوربین‌ها با برق و بعضی با باتری کار می‌کنند. همگی آن‌ها به اینترنت وای‌فای متصل می‌شوند و بعضی دیگر قابلیت دید در شب را دارند. برخی مناسب محیط بیرونی و ضد آب نیز هستند. در این مقاله انواع دوربین مداربسته بیسیم را به شما معرفی می‌کنیم.

1- دوربین مداربسته بیسیم بالت
دوربین مداربسته بالت یک دوربین بیسیم آنتن دار ضدآب است که بدون نیاز به دستگاه ضبط تصاویر فیلم‌ها را در خود نگه می‌دارد (نیازمند رم موبایلی). دوربین بالت قابل چرخش به محورهای مختلف است و به اینترنت وای‌فای متصل می‌شود. بدنه دوربین بالت از فلز مقاوم است و در برابر ضربه و بارندگی و سایر عوامل طبیعی آسیب‌پذیر نیست. کیفیت تصاویر ارسالی از این دوربین بالا و به‌صورت HD است. نرم‌افزار این دوربین با تمامی سیستم‌عامل‌ها چه اندروید IOS و وب سازگاری دارد.
2- دوربین مداربسته لامپی
یکی از پیشرفته‌ترین دوربین‌های مداربسته با زاویه دید وسیع است که تا زاویه 40 متر مربع را می‌تواند پوشش دهد. این دوربین قابلیت چرخش 360 درجه‌ای دارد و قابلیت انتقال تصاویر از طریق وای‌فای را دارد. لامپ دوربین از راه دور قابلیت روشن و خاموش شدن دارد. تنها مشکل این نوع دوربین مداربسته بیسیم آن است که به جهت استفاده از لامپ در لنز نمی‌تواند در معرض باران باشد و فقط برای مکان‌های بسته و سرپوشیده مناسب است. حداکثر ظرفیت حافظه دوربین لامپی 128 گیگ است و تصاویر ضبط شده بر روی آن پس از یک ماه به طور خودکار پاک می‌شوند تا فضا برای تصاویر جدید خالی شوند.
3- دوربین مداربسته 360 درجه
دوربین مداربسته 360 درجه یا چشم ماهی یک دوربین پیشرفته و کوچک است که روی سقف نصب می‌شود. این دوربین با یک لنز گرد تصاویر اتاق را به شکل گرد ضبط می‌کند. این دوربین‌ها FISH EYE به جهت محل نصب به دوربین‌های سقفی هم معروف هستند. زاویه دید این دوربین به جهت نصب ثابت کاملاً ثابت است و 360 درجه را به طور کامل پوشش می‌دهد. این دوربین‌ها را نمی‌توان در مکان‌های باز استفاده کرد اما در مکان‌های سقف‌دار مانند سالن‌های بزرگ و سوله‌ها می‌توانند نصب شوند.
4- دوربین مداربسته اسپید دام
یک دوربین مداربسته بیسیم موتورایز پیشرفته برای نظارت دقیق است. دوربین اسپید دام قابلیت چرخش و زوم کردن دقیق دارد. این دوربین به جهت چرخش عمودی و افقی به اطراف می‌تواند زاویه وسیعی را پوشش دهد. زوم اپتیکال این سبک دوربین مداربسته این امکان را می‌دهد که هنگام زوم کردن کیفیت تصاویر کاملاً حفظ شود؛ بنابراین برای تشخیص چهره‌ها بسیار مناسب است. این دوربین به جهت ضد آب بودن و زاویه وسیع تحت پوشش، امکان نصب در مکان‌های باز و سرپوشیده را دارد. به همین علت می‌توان از آن برای نظارت درب‌ ورودی و نیز جک‌ پارکینگی استفاده کرد.
5- دوربین مداربسته مراقبت از کودک
یکی دیگر از دوربین‌های بیسیم و متصل به اینترنت که برای نظارت بر کودکان در اتاق کودک نصب می‌شود. امکان نظارت بر کودکان و حتی سالمندان با پخش زنده صداها و تصاویر بر روی گوشی هوشمند شما قابلیت ویژه این سبک دوربین مداربسته است. این دوربین قابلیت دید در هنگام شب و امکان مکالمه دوطرفه را هم دارد.

آشنایی با دوربین مداربسته بیسیم
دوربین مداربسته بیسیم نسبت به دوربین‌های سیم‌دار نصب راحت‌تری دارد و نیاز به سیم‌کشی و هارد اصلا ندارد. این دوربین‌ها می‌توانند با برق مستقیم یا باتری کار ‌کنند. در بعضی مدل‌های آن طول عمر باتری زیاد و نزدیک به یک سال است. باتری این دوربین‌ها چند وقت یکبار می‌بایست شارژ و یا به طور کامل تعویض شوند.
در نمونه‌های جدید دوربین‌های بیسیم با انرژی خورشیدی شارژ می‌شوند و نیازی به برق و تعویض باتری ندارند. این مدل‌ها کاملاً به‌صرفه و کم‌مصرف هستند ولی از لحاظ هزینه به درد مکان‌هایی می‌خورد که تحت هیچ عنوان برق ندارند. هم نمونه‌های متصل به اینترنت و وای‌فای آن‌ها وجود دارد و هم نوع سیمکارتی بدون نیاز به وای‌فای.

مزایای استفاده از دوربین مداربسته
مشاهده‌ی آنلاین تصاویر دوربین‌های مداربسته روی گوشی یکی از بهترین ویژگی‌های آن‌ها است. دید انسان تنها تا مسافت کمی کار می‌کند و به همین جهت برای حفظ امنیت نیاز به دوربین‌هایی است که تصویر آن روی گوشی شما بیاید و بتوانند کیلومترها دورتر از منزل ما را به ما نمایش دهند. همچنین میدان دید 360 درجه‌ای دوربین‌ها امکان دیدن کامل محیط اطراف را به ما می‌دهد.
استفاده از دوربین مداربسته بیسیم بسیار مقرون‌به‌صرفه است. اگر شما سازمان یا مکان بزرگی دارید که نیاز به محافظت زیاد دارد حتماً نیاز به یک سیستم امنیتی نیز خواهید داشت؛ چراکه نمی‌توانید تعداد زیادی نیروی انسانی برای محافظت از سازمان خود استخدام کنید. این کار هزینه زیادی برای شما ایجاد می‌کند و شاید به ‌اندازه یک دوربین مداربسته دقیق نباشد.
دوربین‌های مداربسته حس آرامش و امنیت را به افراد القا می‌کنند. سیستم امنیتی منزل تنها برای جلوگیری و از دزدی و اعمال مجرمانه نیست، بلکه می‌تواند نقش بازدارنده داشته باشد و همچنین حس اطمینان و آرامش را به افراد حاضر در منزل بدهد. درحالی‌که یک نیروی پلیس که دائم در محل شما در حال گشت‌زنی است می‌تواند حس وحشت را در محل ایجاد کند.
دوربین‌ها امکان ضبط و بازآفرینی حوادث را دارند و هنگام بروز حوادث می‌توانند از افراد مجرم عکس و فیلم تهیه کنند و آن‌ها را در حافظه خود حفظ کنند حتی امکان آژیر کشیدن هم دارند ولی با صدای کمتر، در حالی‌که نیروهای انسانی و نگهبانان خیلی توانایی کاملی در یادآوری تصاویر و چهره‌ها حداقل به‌خوبی یک عکس و فیلم که با دوربین مداربسته گرفته شده است را ندارند.
جهت آشنایی بیشتر در خصوص دوربین مداربسته می‌توانید روی لینک زیر کلیک کنید.
https://bmskala.com/main/cctv-camera/

خرید آنلاین دوربین مداربسته بیسیم
اگر اخیراً به فکر خرید یک سیستم امنیتی برای منزل یا محل کار خود افتاده‌اید و نمی‌دانید از چه مرکزی یک سیستم باکیفیت و اورجینال را تهیه کنید، می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت بی ام اس کالا، با کارشناسان این مجموعه مشورت کنید تا شما را با نحوه کارایی و امکانات دوربین‌ها آشنا کنند و بهترین دوربین مداربسته بیسیم را به شما با قیمت‌های مناسب معرفی نمایند.

خلاصه و نتیجه‌گیری
در دنیای پرچالش و پرخطر امروز استفاده از سیستم‌های امنیتی روزبه‌روز افزایش‌یافته است. دوربین مداربسته بیسیم یکی از تجهیزات هوشمندسازی منزل است که تا حد زیادی توانسته آمار جرم و سرقت را کاهش داده و همچنین هزینه‌های حفظ و افزایش امنیت را با کاهش استفاده از نیروهای انسانی به حداقل برساند.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خیابان شهید ابراهیم رئیسی در تهران

خیابان شهید ابراهیم رئیسی در تهران

تهران رسانه | در زمان مناسب معبری به نام شهید ابراهیم رییسی در پایتخت نام گذاری خواهد شد.

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت