نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران

آزادی یک زندانی پس از ۱۵ سال در استان تهران

جزئیات بررسی پرونده های امور اراضی استان تهران

نظارت بر عملکرد شهرداران و شوراهای استان تهران

پنج شنبه 1403/02/20

آگهی رسانه؛

شمشک دیزین کجاست؟

تهران رسانه | پیست اسکی دیزین که در نزدیکی شمشک قرار گرفته است، یکی از مناطق تفریحی است تا بتوانید یک روز را در آن جا به خوبی بگذرانید.

شمشک دیزین کجاست؟

اگر در شهرهای بزرگ زندگی می کنید، حتماً می دانید که زندگی در چنین شهرهای آلوده ای شما را خسته می کند. اگر هر از گاهی به فکر سفر به طبیعت بکر و خوش آب و هوا نباشید، ممکن است زندگی در آن شهر غیر از خستگی چیزی برای شما نداشته باشد. اگر در تهران زندگی می کنید، حتماً نام شمشک دیزین به گوشتان خورده است. در واقع پیست اسکی دیزین که در نزدیکی شمشک قرار گرفته است، یکی از مناطق تفریحی است تا بتوانید یک روز را در آن جا به خوبی بگذرانید. البته اگر از شهر دیگری قصد سفر به آن را دارید، پیشنهاد می کنیم با اجاره ویلا در شمشک کار خودتان را راحت تر کنید.
پیست اسکی دیزین
اگر اهل تفریح زمستانی باشید، نام پیست اسکی دیزین برای شما نا آشنا نیست. دیزین در ارتفاعات رشته کوه البرز قرار گرفته است و حدود 6 کیلومتر از ولایت رود فاصله دارد. اگر بخواهید از سمت تهران و کرج به آن جا بروید، باید 70 کیلومتر از کرج به سمت شمال حرکت کنید. البته بخش هایی از آن در استان تهران قرار دارد. در واقع پیست اسکی دیزین علاوه بر پیست اسکی، امکانات تفریحی دیگری هم در اختیار شما قرار می دهد. در این مجموعه می توانید با همراه دوستان یا خانواده از هوای پاک و تمیز کوهستانی لذت ببرید. همچنین این مجموعه امکانات بسیار عالی رفاهی و تفریحی در اختیار شما ورزشکاران و گردشگران قرار خواهد داد.

این پیست اسکی معروف ترین پیست اسکی در ایران و شاید هم خاورمیانه است و جزء جاذبه های گردشگری استان البرز محسوب می شود. هر سال در فصل سرما و تابستان، پیست دیزین میزان ورزشکاران و گردشگران داخلی و خارجی است و شما هم می توانید از این فضای فراهم شده نهایت لذت را ببرید. همچنین این مجموعه اولین پیست اسکی در ایران است که مورد تایید فدراسیون جهانی اسکی برای برگزاری مسابقات بین‌المللی قرار گرفته است.
انواع پیست در شمشک دیزین
یکی از سوالاتی که برای افراد مختلف پیش می آید، این است که پیست شمشک دیزین کدام نوع پیست ها را در خود جای داده است. در پیست دیزین شما می توانید انواع پیست ها را استفاده کنید که از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

· پیست مبتدی
پیست مبتدی در بخش شرقی این مجموعه قرار گرفته است و اگر رستوران چمن را بشناسید، این محل را هم دیده اید. در واقع این پیست، برای آموزش و یادگیری ورزش اسکی گزینه مناسبی است و از نظر شیب و امکانات برای افراد مبتدی مناسب است. این پیست 250 متر طول دارد و ارتفاع آن حدود 10 متر است.
· پیست وپیست
این پیست نسبت به پیست مبتدی دارای شیب بیشتری است و برای ورزشکارانی که به صورت حرفه ای تر این ورزش را ادامه می دهند، مناسب است. این پیست حدود 9 کیلومتر طول دارد و برای رفتن به بالای آن شما می توانید از تله کابین استفاده کنید.
· پیست چمن
یکی دیگر از پیست هایی که می توانید به آن دسترسی داشته باشید، پیست چمن است. این پیست در سال 1372 شروع به تاسیس کرده است و طول آن حدود 650 متر است. این پیست از شمال غرب دفتر مدیریت پیست دیزین تا بخش جنوبی رستوران ادامه پیدا می کند. جالب است بدانید که در این پیست گیاهان نادر هم رشد می کند و این مسئله ممکن است برای افراد مختلف جذاب باشد.
· پیست اسنو پارک
پیست اسنو یکی از بخش های حرفه ای مجموعه دیزین است که در بخش شمالی رستوران قرار دارد. برای دسترسی به این پیست بهتر است از تله کابین استفاده کنید تا با سختی های مسیر در امان باشید. در این پیست می توانید انواع حرکات نمایشی را انجام دهید و محیطی برای برگزاری مسابقات جذاب است. حتی اگر اسکی باز نیستید، می توانید از تماشای این حرکات نمایشی لذت ببرید.
· پیست یو
پیست یو هم کنار پست اسنو پارک قرار دارد و در قسمت بالای رستوران چمن است. این بخش برای ورزشکاران و اسکی بازهای خیلی حرفه ای مناسب است تا بر روی آن اسکی کنند. بنابراین اگر مبتدی یا معمولی هستید، بهتر است بخش های دیگری را انتخاب کنید و از آن ها لذت ببرید. اگر برای اسکی سواری از مناطق دیگر غیر از تهران به این محل سفر می کنید، می توانید با اجاره ویلا اطراف تهران علاوه بر پیست دیزین از مناطق تهران هم بازدید کنید.
امکانات پیست اسکی دیزین
با توجه به این که پیست اسکی دیزین یکی از بهترین پیست های خاورمیانه است، در آن امکانات مختلف و جذابی هم قرار دارد. علاوه بر هوای عالی و پاک، شما می توانید از امکانات رفاهی و تفریحی آن هم بهترین استفاده را داشته باشید. مسئله مهم این است که اگر با خودرو وارد این پیست شوید، می توانید آن را در پارکینگ مجموعه قرار دهید تا با خیالی آسوده بتوانید ساعت ها زمان خود را در پیست اسکی دیزین صرف کنید. از دیگر امکانات مجموعه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

· تله کابین
پیست اسکی دیزین دارای 4 تله کابین است که امکان تردد به مناطق مختلف آن را فراهم کرده است. تله کابین اول دارای طول 1750 متر و ارتفاع 480 متر است و دفتر مدیریت مجموعه را به رستوران شاله متصل می کند. تله کابین بعدی 1950 متر طول و 430 متر ارتفاع دارد تا از وسط پیست تا روی قله کشیده شده است. همچنین دو تله کابین دیگر برای سفر به مناطق دیگر این پیست وجود دارد.
· تله سیژ
تله سیژ کمی با کابین متفاوت است و تفاوت آن هم این است که از کابین ندارد. تله سیژ صندلی های ایمن دارد و نسبت به تله کابین نفرات کمتری در آن قرار می گیرند. تله سیژ قله با طول 1820 متر و ارتفاع 308 متر را تا قله پیست می پیماید. همچنین تله سیژ دیگر آن با طول 1430 متر و ارتفاع 335 متر تا رستوران چمن کشیده شده است.
· تله اسکی بشقابی
در اسکی بالا رفتن از سراشیبی کار دشواری است و به همین دلیل بالابرهای بشقابی برای اسکی بازان در نظر گرفته شده است. این بالابر اسکی بازان را تا بالا پیست می کشاند؛ البته برای بالا رفتن با کمک آن باید اسکی به پا کنید تا بتوانید از آن استفاده کنید. این تله اسکی بدون توقف در مسیر خود حرکت می کند.
· تله اسکی چرخشی
تله اسکی چرخشی برای استفاده ورزشکاران در نظر گرفته شده است. این تله اسکی چرخشی در ایستگاه مبدا و مقصد خود دور می زند . برای سوار یا پیاده کردن افراد متوقف نمی شود.
· مدرسه اسکی
در پیست اسکی دیزین دارای دو مدرسه اسکی است. مدرسه اسکی پایین در جنب درب ورودی پیست و مدرسه اسکی بالا که داخل پارکینگ قرار گرفته است. این بخش از مجموعه از ساعت 9 صبح تا 3 عصر فعال است.
· اسنومبیل
اسنومبیل از دیگر امکانات پیست اسکی دیزین است که با کمک آن می توانید در برف ها دور بزنید. اسنومبیل ها قابل اجاره کردن هستند!
· رستوران های دیزین
یکی دیگر از بخش های مهم مجموعه پیست اسکی دیزین رستوران های آن هستند. در محیط رستوران های آن می توانید کمی استراحت و غذا میل کید. رستوران شله، رستوران چمن، رستوران لوتوس و رستوران اسنک بار در آن قرار دارند.
· تیراندازی و کایت سواری
دو مورد از مهم ترین امکانات پیست اسکی دیزین تیراندازی و کایت سواری هستند. این دو بخش هم از مهم ترین بخش های پیست اسکی دیزین هستند که افراد علاقه زیادی به آن ها دارند.
برای سفر به تهران یا استفاده از پیست اسکی دیزین شما می توانید با کمک پلتفرم جاباما ویلا یا سوئیت رزرو کنید و دیگر دغدغه محل اقامت نداشته باشید. همچنین با توجه به نزدیکی دیزین به کرج نسبت به تهران، پیشنهاد ما اجاره ویلا کرج است.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

دانش آموزان تهرانی در کلاس های بازیگری

دانش آموزان تهرانی در کلاس های بازیگری

تهران رسانه | برگزاری کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی با همکاری آموزش و پرورش و شهرداری تهران آغاز شد.

با «سمیه گلپور» بیشتر آشنا شویم

با «سمیه گلپور» بیشتر آشنا شویم

تهران رسانه | «سمیه گلپور» یکی از چهره‌هایی است که از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم راه پیدا کرده است.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت