چهارمین خشکسالی پیاپی در استان تهران

جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

دوشنبه 1403/02/31

آگهی رسانه؛

بهترین و راحت ترین کشورها برای اخذ ویزای استارتاپ اروپا کدام اند؟

تهران رسانه | در این مطلب سعی می‌کنیم تا با بررسی ویزای استارتاپ اروپا ببینیم که کدام کشورها شرایط بهتر و ساده‌تری برای اخذ ویزا استارتاپ دارند.

بهترین و راحت ترین کشورها برای اخذ ویزای استارتاپ اروپا کدام اند؟

استارتاپ‌ها کسب و کارهایی نوپا هستند که برپایه یک ایده خلاقانه طراحی و اجرا می‌شوند. امروزه بسیاری از کشورهای دنیا به این نوع کسب و کارها اهمیت داده و سعی می‌کنند روی پیشرفت آن سرمایه‌گذاری کنند. علاوه‌براین، راه‌اندازی استارتاپ به یکی از مسیرهای مهاجرتی محبوب تبدیل شده است. در این میان، حوزه استارتاپ اروپا با پیشرفت چشمگیری همراه بوده و بسیاری افراد با اخذ ویزای استارتاپ به آنجا مهاجرت می‌کنند. اگرچه شرایط در اکثر کشورهای اروپایی مطلوب است، اما اخذ ویزای استارتاپ در برخی کشورها ساده‌تر است. در ادامه این مطلب سعی می‌کنیم تا با بررسی ویزای استارتاپ اروپا ببینیم که کدام کشورهای شرایط بهتر و ساده‌تری برای اخذ این ویزا دارند.

چرا ویزای استارتاپ اروپا را انتخاب کنیم؟

ویزاهای استارتاپ با هدف جذب کسب و کارهای کوچک یا متوسطی طراحی شده که قصد دارند در یک کشور دیگر برای راه‌اندازی یا گسترش کار خود اقدام کنند. معمولاً ویزاهای استارتاپ کوتاه مدت بوده و برای مدت تعیین شده و یا به‌صورت دوره‌ای به متقاضیان اعطا می‌شوند. البته استفاده از این نوع ویزا می‌تواند مسیری برای اخذ اقامت دائم باشد. علاوه‌براین، مزایای دیگر همچون وجود موانع کمتر برای ورود به این برنامه‌ها، باعث شده تا بسیاری افراد اخذ ویزا استارتاپ را برای مهاجرت انتخاب کنند.
اروپا شامل 44 کشور است و بازارهای اقتصادی متنوعی دارد. اگر شما با یک طرح تجاری بخواهید در آمریکا سرمایه‌گذاری کنید، شانس خیلی کمتری نسبت به اروپا دارید! چون تنوع کشورها، سرمایه‌گذارها، بازارهای اقتصادی و شرایط رشد آنقدر زیاد است که حتی اگر یک کشور، شما و ایده‌تان را قبول نکرد، کشور همسایه پذیرای شماست! مثلاً اگر کشوری روی ایده‌های حوزۀ بلاک‌چین سرمایه‌گذاری نکرد، کشور بغلی یا یکی آن‌طرف‌تر، دستِ رَد به آن نمی‌زند!
تنها کافی است یک طرح تجاری قوی و مدارکی مبنی بر توانایی مالی ارائه دهید تا به راحتی واجد شرایط اخذ این ویزا باشید. اخذ ویزای استارتاپ اروپا می‌تواند راهی ایده‌آل برای شروع یک کسب و کار جدید بوده و امکان زندگی در یک کشور خارجی را برای شما فراهم کند. برای انتخاب بهترین کشور اروپایی جهت راه‌اندازی کسب و کار استارتاپی خود، می‌توانید با وکلای مهاجرتی مانند کارشناسان موسسه پارسی کانادا مشورت کنید.

بهترین کشورها برای اخذ ویزای استارتاپ در اروپا

به‌طور کلی، کارآفرینانی که در اتحادیه اروپا زندگی و کار کرده و از آزادی‌های کار در منطقه شینگن بهره می‌برند، با موانع کمتری سر راه راه‌اندازی استارتاپ خود در اروپا مواجه هستند. این موضوع برای افراد خارجی هم که به تازگی برای رفتن به اروپا اقدام می‌کنند، صادق است. این افراد از ویزای استارتاپ اروپا به‌عنوان ابزاری ارزشمند برای تضمین کار و زندگی خود در کشورهای اروپایی استفاده می‌کنند. در ادامه، بهترین کشورهای اروپایی را از نظر امکان اخذ ویزای استارتاپ بررسی می‌کنیم.

کشور ایتالیا
کشور ایتالیا یکی از بهترین ویزاهای استارتاپ اروپا را ارائه می‌دهد. برای واجد شرایط بودن در برنامه ویزای استارتاپ اتالیا، باید حداقل 15 درصد از هزینه‌های شما ناشی از تحقیق و توسعه باشد. به این معنا که حداقل یک سوم از تیم کاری دارای مدرک دکترا و یا دو سوم از آنان دارای مدرک کارشناسی ارشد باشند. یک کسب و کار استارتاپی همچنین باید کمتر از 4 سال سابقه تأسیس داشته و کمتر از 5 میلیون یورو در سال گردش مالی داشته باشند.
استارتاپ در فرانسه
کشور فرانسه در سال‌های اخیر مواضع خود را تغییر داده تا به یکی از کانون‌های استارتاپ‌های فناوری در اروپا تبدیل شود. طرح "La French Tech" یک تحول اساسی در فرهنگ استارتاپ اروپا در حوزه فناوری ایجاد کرده و با ارائه مراکز استارتاپی در شهرهای مختلف کشور، مشاوره و بودجه ارزشمندی در اختیار فعالان این حوزه قرار می‌دهد. دولت فرانسه دو برنامه ویزای مجزا تحت عنوان «ویزای فناوری فرانسه» و «بلیط فناوری فرانسه» را برای استارت آپ‌های حوزه فناوری طراحی کرده است.
ایرلند
کشور ایرلند نیز از جمله بهترین نقاط برای راه‌اندازی استارتاپ اروپا است. ایرلند دو برنامه مجزا برای کارآفرینان خارجی در این کشور طراحی کرده که تحت عنوان برنامه سرمایه گذار مهاجر و برنامه کارآفرینی استارتاپ شناخته می‌شود. هر دو برنامه نسبت به طرح‌های مشابه در کشورهای اروپایی دیگر به سرمایه بالاتری نیاز دارند اما، با مزایای قابل توجه راه‌اندازی کسب و کار در ایرلند همراه هستند. نرخ پایین مالیات بر شرکت و طیف وسیعی از مشوق‌های مالیاتی، از جمله مزایای اصلی راه‌اندازی استارتاپ در این کشور است. علاوه‌براین، امکان تمدید ویزا و درخواست برای اخذ اقامت طولانی‌مدت‌تر نیز وجود دارد.
انگلستان
ویزای استارتاپ انگلستان یک گزینه عالی برای کارآفرینانی است که قصد دارند بدون داشتن سرمایه اولیه بالا، کسب و کار جدیدی در اروپا راه‌اندازی کنند. واجدان شرایط اخذ این ویزا باید از طرف یک موسسه آموزش عالی بریتانیا (به عنوان مثال یک دانشگاه) یا یک سازمان تجاری که سابقه حمایت از کارآفرینان در بریتانیا را دارد، حمایت مالی داشته باشند. ایده کسب و کار نیز باید توسط یک نهاد تایید شده ارزیابی شود. همچنین لازم است که حداقل سه ماه قبل از درخواست، حداقل مبلغ 945 پوند در حساب بانکی خود داشته باشید.
کشور دانمارک
دانمارک نیز یکی دیگر از کانون‌های استارتاپ اروپا است. متقاضیان باید در کسب و کار استارتاپی خود نقش فعالی داشته و کسب و کار، محصول یا توانایی‌های شخصی خود را به بهترین شکل ارائه دهند. تمامی مدارک باید به زبان انگلیسی ارائه شده و متقاضی از دانش زبان انگلیسی برخوردار باشد. پس از تأیید درخواست، باید برای مجوز کار و اقامت مبلغ 1900 کرون بپردازید.
جمع‌بندی
اخذ ویزای استارتاپ یکی از روش‌های محبوبی است که صاحبان کسب و کار یا ایده‌های استارتاپی از آن برای مهاجرت به کشورهای مختلف اروپا استفاده می‌کنند. کشورهای مختلفی در سراسر اروپا این ویزا را ارائه می‌دهند اما چند کشور به‌عنوان بهترین مقاصد اخذ ویزای استارتاپ اروپا شناخته می‌شوند. در این مطلب با بررسی دلایل اهمیت اخذ ویزای استارتاپ، بهترین کشورهای ارائه‌دهنده برنامه مهاجرت استارتاپ اروپا را معرفی کردیم. چنانچه قصد دارید برای اخذ این ویزا در هر یک از کشورهای ذکر شده اقدام کنید، می‌توانید با وکلای مهاجرتی موسسه پارسی کانادا صحبت کرده و بهترین گزینه ممکن را انتخاب کنید.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت