نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران

آزادی یک زندانی پس از ۱۵ سال در استان تهران

جزئیات بررسی پرونده های امور اراضی استان تهران

نظارت بر عملکرد شهرداران و شوراهای استان تهران

پنج شنبه 1403/02/20

شمیرانات رسانه؛

محصولات کشاورزی شمیرانات صادر می شود

تهران رسانه | بزودی فروش محصولات کشاورزی شمیرانات در بازارهای داخلی و همچنین صادرات محصولات مرغوب باغداران محقق خواهد شد.

محصولات کشاورزی شمیرانات صادر می شود

به گزارش تهران رسانه ؛ رئیس خانه صنعت‌گران ایران تاکید کرد: فروش محصولات کشاورزی شمیرانات در بازارهای داخلی و همچنین صادرات محصولات مرغوب باغداران را محقق خواهیم کرد تا با حذف واسطه‌ها و دلالان سود واقعی نصیب زحمت‌کشان این حوزه شود.

سید علیرضا بنی‌هاشمی در راستای رفاه کشاورزان شمیرانات و سودآوری بیش از پیش برای این قشر بیان داشت: با توجه به این‌که فعالان این حوزه در لواسانات و رودبارقصران فاقد صنایع تبدیلی هستند و فضا برای نابسامانی‌های دلالان فراهم است، به زودی این امکان (صنایع تبدیلی) را برای کشاورزان منطقه ایجاد خواهیم کرد.

به گفته وی، اقدامات مذکور به محض مکاتبه مسئولان شمیرانات و معرفی کشاورزان و میزان محصولات آن‌ها برنامه‌ریزی و اجرایی خواهد شد.

شمیرانات دارای ۷ هزار و ۱۰۰ هکتار زمین کشاورزی است و تولید سالانه محصولات دامی و کشاورزی (عمدتاً باغی) آن به ۱۲۹ هزار تن می‌رسد؛ این شهرستان در تولید گیلاس، آلبالو، گردو، سیب و عسل هر ساله رتبه‌های خوبی را در سطح کشور کسب می‌کند و کشاورزانی از این خطه به عنوان کشاورزان برتر کشور منتخب می‌شوند.
رئیس خانه صنعت‌گران ایران با اشاره به بازدید میدانی از بخش‌های لواسانات و رودبارقصران در طی سفر به مناطق مختلف شمیرانات، متوجه محرومیت‌های شدیدی شده‌ایم که پشت نام سیاسی این شهرستان مغفول مانده است؛ قطعاً صدای رسایی برای رساندن محرومیت‌های لواسانات و رودبارقصران به مسئولانی که بایستی ورود کنند، خواهیم بود.

وی ادامه داد: محرومیت‌های این منطقه مورد غفلت برخی از مسئولان قرار گرفته است و علت آن نیز شاید همین آوازه سیاسی شمیرانات باشد؛ در این میان رسالت ماست که مراتب را به اطلاع مدیران رسانده و در حد توان خود به منطقه کمک کنیم.

بنی‌هاشمی ضمن بیان این‌که مشاهده شرایط موجود در بخش‌های شمیرانات متصور نبود، افزود: نکته دیگری که برای بنده جذاب بود، همدلی و دغدغه‌مندی فرماندار و مجموعه مدیریت شهرستان برای حل مشکلات مردم بود که همین جدیت، ما را نیز برای ورود به میدان ترغیب کرد.

رئیس خانه صنعت‌گران ایران اظهار داشت: بنا بر اعلام فرماندار شمیرانات در تعطیلات حداقل ۷ هزار تردد در جاده‌های این شهرستان صورت می‌گیرد که با توجه به وضعیت محورهایی که بازدید داشتیم، این رفت و آمدها موجب صدمه به روان و مال مردم می‌شود! لذا ما نیز به نوبه خود پیگیری‌های لازم از وزارت راه و شهرسازی برای رسیدگی به این محورها را انجام خواهیم داد.
شمیرانات دارای ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی و ۷۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی است.

وی در خصوص محدوده کمرخانی محور زردبند - فشم نیز خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط و سبقه مرگبار بودن این محدوده، شایسته است دولت (وزارت راه) پروژه را از مزایده خارج کند و تفویض اختیار کند تا مسئولان منطقه با صلاحدید میدانی این پروژه را به پیمانکارانی که می‌توانند با قیمت پائین‌تر و سرعت بالاتر کار را پیش برند و هرچه سریع‌تر از بروز حوادث غیرقابل جبران پیشگیری کنند.
شهرستان شمیرانات با آب و هوایی کوهستانی متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه دو تهران) و بخش‌های لواسانات (شهر لواسان و ۲۰ روستا) و رودبار قصران (شهرهای اوشان، فشم، میگون و شمشک، دربندسر و ۱۶ روستا) با جمعیتی افزون بر ۶۰۰ هزار نفر در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع است.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

دانش آموزان تهرانی در کلاس های بازیگری

دانش آموزان تهرانی در کلاس های بازیگری

تهران رسانه | برگزاری کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی با همکاری آموزش و پرورش و شهرداری تهران آغاز شد.

با «سمیه گلپور» بیشتر آشنا شویم

با «سمیه گلپور» بیشتر آشنا شویم

تهران رسانه | «سمیه گلپور» یکی از چهره‌هایی است که از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم راه پیدا کرده است.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت