چهارمین خشکسالی پیاپی در استان تهران

جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

دوشنبه 1403/02/31

آگهی رسانه؛

مشعل موتورخانه چیست؟ با مدل های آن آشنا شوید

تهران رسانه | ما در این مقاله قصد داریم درباره‌ی مشعل موتورخانه صحبت کنیم.

مشعل موتورخانه چیست؟ با مدل های آن آشنا شوید

در موتورخانه‌ها انواع و اقسام دستگاه‌ها وجود دارد که هرکدام وظایف خاصی بر عهده دارند که ازجمله می‌توان به مشعل موتورخانه اشاره کرد. مشعل‌ها معمولاً قلب موتورخانه در نظر گرفته می‌شوند و اصلی‌ترین کارکرد آن‌ها گرمایش است. درواقع مشعل‌ها وظیفه دارند تا هوا و سوخت را تلفیق کرده و با اشتعال ایجاد شده، انرژی سوخت را به انرژی گرمایشی تبدیل کنند که در نتیجه آب در حال جابه‌جایی دیگ گرم می‌شود.

به‌طورکلی مشعل موتورخانه تولید گرما خواهد کرد که البته با توجه به اینکه این مشعل‌ها در انواع مختلفی هستند، باید بر حسب نیاز بهترین آن را تهیه و استفاده کرد. حال ما در این مقاله قصد داریم درباره‌ی این عضو حیاتی موتورخانه صحبت کنیم.

 

مهم‌ترین قطعات مشعل موتورخانه
همان‌طور که می‌دانید، این وسیله از قطعات مختلفی تشکیل شده است که هرکدام وظیفه‌ی خاصی را بر عهده دارند و طبیعی است که اگر یکی از قطعات دچار مشکل شوند، عملکرد مشعل مختل خواهد شد. به‌طورکلی این دستگاه از لوازم زیر تشکیل شده است:

دمپر هوا.

نازل پاشش سوخت.

شعله بین.

محفظه احتراق.

دودکش مشعل.

نازل ورودی سوخت.

محفظه احتراق.

الکترود جرقه‌زن.

دودکش مشعل.

مخزن ورودی هوا.

و...

به‌طورکلی در ساختمان‌هایی که سیستم گرمایش آن با موتورخانه است، مشعل موتورخانه نقش بسزایی را ایفا خواهد کرد. حال اجازه دهید به انواع این وسیله اشاره کنیم.

انواع مشعل موتورخانه
در این بخش به مدل‌های مشعل اشاره می‌کنیم تا آشنایی نسبی از آن‌ها بدست آورید. درواقع در این صورت است که به‌راحتی می‌توانید نوع دلخواه را برای استفاده تهیه نمایید:

مشعل گازی
این نوع مشعل موتورخانه از پرکاربردترین نوع مشعل است که با قیمت‌های مناسب در اختیار مشتریان قرار دارد. گفتنی است که سوخت مصرفی این مشعل گاز طبیعی بوده که به همین دلیل دوستدار طبیعت است و نسبت به سایر مشعل‌ها آلایندگی کمتری دارد.

مشعل گازوئیلی
همان‌طور که مشخص است، سوخت این نوع مشعل، گازوئیل است. البته این مشعل موتورخانه کمتر مورداستفاده قرار می‌گیرد؛ چراکه در دسترس بودن گاز طبیعی، نیاز به این نوع مشعل را کاهش داده است. البته اگر قرار بر استفاده این نوع مشعل باشد، می‌توانید آن را از مراکز معتبر تهیه کنید.

مشعل دوگانه سوز
این نوع مشعل، نسل جدیدی از مشعل‌های موتورخانه هستند که به دو صورت کار می‌کنند. درواقع هم با گاز طبیعی و هم گازوئیل به‌کارگیری می‌شوند که پرواضح است که هرکدام از سوخت‌ها در دسترس نباشد، می‌توان بلافاصله از سوخت دیگر استفاده کرد.

مشعل مازوت سوز
این نوع مشعل، از دیگر انواع مشعل موتورخانه است که سوخت آن نفت سیاه یا همان مازوت است. گفتنی است که معمولاً از این مشعل در صنایعی مانند شیمیایی، ذوب فلزات، پخت سرامیک و یا تولید آسفالت به‌کارگیری می‌شود. به‌طورکلی اگر نیاز به چنین مشعلی باشد، باید آن را از مراکز مرتبط خریداری کرد که مطمئناً دارای قیمت‌های بالاتری نسبت به دیگر مشعل‌هاست.

مشعل سه گانه سوز
پرواضح است که این نوع مشعل که البته معمولاً استفاده‌ی چندانی از آن نمی‌شود، از سه سوخت استفاده می‌کند که گاز طبیعی، گازوئیل و مازوت ازجمله‌ی آن‌ها هستند. به‌طورکلی توصیه می‌شود تا حد امکان فقط از نوع اول مشعل موتورخانه که مشعل گازی است به‌کارگیری شود.

 

نحوه انتخاب بهترین مشعل موتورخانه
برای اینکه بتوان در موقعیت‌های مختلف از بهترین مشعل استفاده کرد، پرواضح است که در درجه اول باید از کارشناسان این حوزه مشورت گرفت، اما به‌طورکلی برای اینکه بتوان این نوع مشعل‌ها را انتخاب و خریداری کرد، باید به موارد زیر توجه ویژه داشت:

- مدل مشعل:
پرواضح است که مشعل‌ها دارای مدل‌های مختلفی هستند که طبیعتاً برای انتخاب باید هرکدام را بررسی کرد. به‌طورکلی هرکدام از برندهای مشعل، دارای ویژگی‌های خاصی هستند که باید مورد توجه قرار بگیرند.

- نوع سوخت:
بررسی نوع سوخت مشعل نیز فوق‌العاده دارای اهمیت است. در حال حاضر مشعل گازی بیشتر مورداستفاده قرار می‌گیرد؛ چراکه سوخت آن در دسترس‌تر است. البته به شرط تهیه دیگر سوخت‌ها نیز به‌راحتی می‌توان از انواع دیگر مشعل نیز به‌کارگیری کرد.

- قیمت مشعل موتورخانه:
یکی از مهم‌ترین موارد قیمت مشعل موتورخانه است. درواقع اگر از مراکز معتبر و البته مجاز نسبت به تهیه این نوع دستگاه‌ها اقدام شود، نگرانی از بابت قیمت وجود نخواهد داشت.

- ظرفیت حرارتی:
هرکدام از انواع مشعل‌ها دارای ظرفیت حرارتی مشخصی است که با توجه به اینکه از این نوع دستگاه‌ها برای چه منظور استفاده می‌شود، می‌توان نوع دلخواه و مناسب را انتخاب و خریداری کرد. پیشنهاد می‌کنیم که برای این منظور از مشاوران باتجربه استفاده کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

- نوع دیگ:
دیگ‌های مشعل موتورخانه از جنس فولاد، چدن و... هستند که برای انتخاب مناسب‌ترین آن باید بررسی کنید که از مشعل انتخابی در چه حوزه‌ای قرار است استفاده کنید. البته هرکدام از این دیگ‌ها ویژگی‌ها و قابلیت‌های خاص خودش را دارد که می‌توانید از هرکدام بهره ببرید.

- متراژ کاربری:
ممکن است انواع مشعل در اندازه‌های مختلفی وجود داشته باشند که به‌طور حتم انتخاب نوع مناسب برای آپارتمان به نسبت دیگر موقعیت‌ها متفاوت خواهد بود؛ بنابراین بررسی متراژ موجود برای در نظر گرفتن یک مشعل ایده‌آل فوق‌العاده دارای اهمیت است.

 

جمع‌بندی
همان‌طور که در این مقاله اشاره کردیم، مشعل‌ها به‌عنوان قلب موتورخانه به حساب می‌آیند که اگر وجود نداشته باشند، سیستم گرمایش ساختمان‌ها مختل می‌شود اما باید در نظر داشته باشید که از بهترین و باکیفیت‌ترین مشعل موتورخانه استفاده کنید که در این مقاله به راهنمای مناسبی از نحوه خرید این دستگاه اشاره کردیم.

به‌طورکلی مشعل‌ها از پرکاربردترین دستگاه‌ها در موقعیت‌های مختلف هستند که برند و مدل‌های گوناگون دارند و طبیعتاً باید برای خرید آن‌ها از بهترین کارشناسان استفاده کرد؛ برای این منظور نیز کافی است به مراکز معتبر مراجعه کنید تا نوع مناسب مشعل را با قیمت ایده‌آل تهیه کنید. همچنین گفتنی است که خدمات پس از فروش و گارانتی این محصولات، دارای اهمیت ویژه است که حتماً باید آن را در نظر داشته باشید.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت