چهارمین خشکسالی پیاپی در استان تهران

جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

دوشنبه 1403/02/31

آگهی رسانه؛

نورپردازی ورودی خانه با چراغ های سردری

تهران رسانه | برای خرید و اطلاع از قیمت چراغ حیاطی و پارکی می توانید به فروشگاه اینترنتی لایت هوم مراجعه نمایید.

نورپردازی ورودی خانه با چراغ های سردری

چراغ های سردری یا همان چراغ های پارکی یکی از انواع چراغ هایی است که می توان از آن ها برای روشنایی بخشیدن به محیط هایی چون حیاط ها، ورودی ها، پارکینگ ها، فروشگاه ها و پارک ها استفاده کرد. از این چراغ ها بیشتر در محیط باز استفاده می شود اما آن ها در محیط های بسته نیز کاربرد های فراوانی دارند.

این چراغ ها به دلیل نوع کاربری آن ها جنس بدنه مستحکمی دارند تا در مقابل ضربه های احتمالی و ورود آب و گرد و غبار مقاومت نشان دهند. در ادامه به معرفی و بررسی نحوه نورپردازی به وسیله چراغ های پارکی یا سردری خواهیم پرداخت.

چراغ حیاطی و پارکی شعاع

چراغ سردری چیست؟
چراغ های سردری در دو مدل تولید می شوند. همانطور که از نام این مدل از چراغ ها پیدا است یکی از این دو مدل روی درب ها نصب می شود و نوع دیگر آن ها روی پایه هایی فلزی قرار می گیرد، چراغ هایی که در پارک ها روی پایه ها نصب می شوند از این نوع چراغ هستند.

از چراغ سردری در محیط های باز مانند پارک ها و ویلا ها استفاده می شود به همین دلیل این چراغ ها باید در برابر رطوبت و آب باران، ضربه های احتمالی و گرد و غبار هوا مقاوم باشند.

این چراغ ها از پایه های فلزی ضد زنگ بهره می برند و شیشه هد یا قسمت قرار گیری لامپ از شیشه های مستحکم و در بعضی مواقع ضد ضربه است. همچنین لامپ های به کار رفته در این مدل چراغ ها معمولا از شیشه پلی کربنات خواهد بود.

محل نصب و کاربرد چراغ های سردری چگونه است؟
محل نصب چراغ های سردری معمولا مسطح ترین قسمت دیوار و ستون ها یا درب ها هستند. معمولا در تولید تجهیزات چراغ ها مانند پایه ها و هد ها از آلومینیوم دایکاست استفاده می شود چرا که این نوع از آلومینیوم نه تنها مقاومت قابل قبولی دارد و مستحکم است بلکه از چراغ ها در برابر تابش شدید نور آفتاب و بارندگی ها محافظت می کند تا دچار پوسیدگی نشوند.

چراغ سردری پارکی شب تاب

استفاده از چراغ های سردری در نورپردازی ورودی ویلا ها
اولین تصویری که از هر خانه ای در ذهن افراد به جا خواهد ماند، ورودی خانه ها است. برای زیبا سازی ورودی خانه ها ضمن استفاده از نما مناسب باید به نورپردازی نیز توجه بسیاری کرد. نحوه نورپردازی می تواند احساسات و عواطف مختلفی را در افراد بیدار کند برای مثال استفاده از نور های زرد به دلیل ملایم بودن، باعث ایجاد حس دعوت کنندگی در مهمانان می شود.

چراغ های سردری یکی از ابزار هایی هستند که به واسطه آن ها می توان جلوه های زیبایی از نور را به محیط بخشید. با این اوصاف باید بدانیم از این نوع چراغ ها در چه مکانی استفاده می کنیم. اگر قصد دارید ورودی ویلا خود را نورپردازی کنید بهتر است از چراغ های سردری برای روشن کردن محیط بیرونی ویلا استفاده کنید. این چراغ ها به دلیل استحکام و شار نوری بالا، انتخابی مناسب برای نما بیرونی هستند.

در ورودی ها توصیه می شود از چراغ هایی با پایه و یا دیواری استفاده کنید. چراغ دیواری حیاط به دلیل اینکه حجم کمی از فضا را اشغال می کنند انتخاب مناسبی هستند. اگر فضا کافی برای استفاده از چراغ های پایه ای وجود دارد بهتر است این گزینه را انتخاب کنید. استفاده از این نوع چراغ ها در ورودی باعث ایجاد حس قدرت در افراد می شود.

لازم است بدانیم اگر قصد نورپردازی باغ یا باغچه ای را دارید بهتر است از چراغ های دیواری استفاده کنید. این چراغ ها در ابعاد مختلفی تولید می شوند و می توانند به خوبی محیط را روشن کنند. یکی دیگر از مزیت های این مدل از چراغ ها ابعاد و نحوه نصب آن ها است که سبب می شود فضا کافی برای رشد گیاهان باقی بماند.

با این حال اگر قصد دارید از چراغ ها برای تزئین محیط باغ استفاده کنید و از آن ها به عنوان منبع نور اصلی استفاده نکنید، می توانید از چراغ ها دفنی نیز استفاده کنید که جلوه ای خاص و ویژه به محیط می بخشد.

استفاده از چراغ های سردری در ساختمان ها
شاید ملاک ها برای استفاده از چراغ در ویلا ها با ساختمان ها بسیار متفاوت باشد اما با این حال اشتراکاتی نیز با یک دیگر دارند. برای مثال در ساختمان ها و ویلا ها باید از چراغ هایی استفاده کرد که مصرف بهینه از برق داشته باشند و همچنین نور مناسبی را به محیط ساطع کند.

اگر ملاک شما نیز همین است، بهترین انتخاب چراغ های سردری خواهد بود. این چراغ ها به دلیل بهره بردن از لامپ های ال ای دی مصرف پایینی دارند و شار نوری مناسبی را به محیط ساطع می کنند. از چراغ های سردری می توان در ورودی های ساختمان ها استفاده کرد. این چراغ ها ظاهری شیک و مدرنی دارند همچنین با استفاده از نورپردازی جلوه ای ماندگار از ورودی ساختمان در ذهن افراد به جا می گذارند.

چراغ های سردری به دلیل تنوعی که دارند می توانند با هر نوع طراحی خوانایی پیدا کنند از طراحی های سلطنتی تا طراحی های مینیاتوری و مدرن. برای روشنایی پارکینگ ها نیز می توان از چراغ های دیواری، چراغ های پایه کوتاه و یا آویز نیز استفاده کرد.

چراغ های آویز نوعی چراغ خطی است که از سقف به صورت آویز قرار می گیرد و سبب روشن شدن محیط می شود. چراغ های پایه کوتاه نیز مانند چراغ های پایه ای هستند با این تفاوت که طول پایه این چراغ ها کوتاه تر است.

کلام آخر

چراغ هایی پارکی و یا همان چراغ های سردری، ابزار هایی هستند که با استفاده از آن ها می توان روشنایی مناسبی را به محیط بخشید. این چراغ ها در ضمن داشتن نور مناسب از ظاهر شیکی برخوردار هستند که باعث بیشتر دیده شدن آن ها در محیط می شود. برای خرید و اطلاع از قیمت چراغ حیاطی و پارکی می توانید به فروشگاه اینترنتی لایت هوم مراجعه نمایید.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت