جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

تشکیل کارگروه تخصصی روابط عمومی در ادارات استان تهران

جمعه 1403/02/28

گفتگو با عباس گلشن؛

اصناف را به جایگاه واقعی خود می رسانیم

تهران رسانه | اصناف و بازاریان از ارکان مهم اقتصاد کشور محسوب میشوند که متاسفانه با گذشت بیش از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز در جایگاه واقعی خود قرار نگرفته اند.

اصناف را به جایگاه واقعی خود می رسانیم

به بهانه انتخابات هیات رئیسه اتاق اصناف تهران، گفتگویی کرده ایم با عباس گلشن ندامانی، رئیس اتحادیه صنف آرایشگران مردانه تهران که کاندیدای مستقل این دوره از انتخابات می باشد که در ادامه شما را به خواندن این گفتگو دعوت میکنیم.

*در ابتدا و پس از سلام لطفا خودتان را معرفی کنید؟
اینجانب عباس گلشن ندامانی، متولد 1344صومعه سرا درحال حاضر ریاست اتحادیه صنف آرایشگران مردانه تهران با بیش از 2300 عضو برعهده اینجانب است که به طور مستقل در این دوره کاندیدای هیات رئیسه اتاق اصناف تهران شده ام.

*چند سال سابقه فعالیت صنفی دارید؟
بنده حدود 40 سال است که در واحد صنفی آرایشگران مردانه مشغول به کار هستم که علاقه اینجانب به خدمت رسانی صنفی باعث شد که 14 سال به صورت مستمر در اتحادیه صنفی خود مشغول خدمت رسانی باشم و در این مدت نیز حدود 6 سال بازرس افتخاری بودم و 4 سال نیز به عنوان بازرس رسمی هیات مدیره با رای مستقیم اعضاء انتخاب شدم و هم اکنون نیز ریاست اتحادیه برعهده اینجانب است.

*چه عامل یا عواملی باعث شد که در این دوره از انتخابات شرکت کنید؟
یکی از مهمترین و اصلی ترین عاملی که باعث شد در این گردونه انتخابات خود را محک بزنم به جرات میتوان گفت که متاسفانه در ادوار گذشته واحدهای صنفی، اتحادیه های اصناف و اتاق اصناف در جایگاه واقعی خود قرار نداشته اند و آنچه در ادوار گذشته شاهد بودیم، حرکات و فعالیت های سیاسی و همچنین وابستگی های دولتی اعضای اتاق اصناف بود که ما را از هدف اصلی صنفی دور کرده و همین موضوع بر اراده من افزود تا در این دوره کاندیدا شوم.

*اولین هدف یا برنامه ای که دارید را بیان کنید؟
در ابتدا باید عرض کنم که مستقل هستم و به ائتلاف نیز اعتقادی ندارم اما پس از انتخابات اگر رای بیاورم با دیگر منتخبین به صورت برادرانه و علمی طبق قوانین نظام صنفی همکاری خواهیم داشت تا بتوانیم اصناف را به جایگاه در شان خود برسانیم.
اما از اهداف اصلی اینجانب تشکیل معاونت مقتدر و کارشناسی روابط عمومی و امور رسانه ای می باشد که بتوان با تعامل با تمامی رسانه های جمعی جایگاه والایی در جامعه داشته باشیم که این امر در دوره قبل مغفول مانده بود و اینجانب با تیم کارشناسی خود این مهم را محقق خواهم کرد.

*برنامه شما برای ارتباط با دولت و بدنه دستگاههای دولتی چیست؟
نکته مهمی را اشاره کردید، اولا ارتباط با دستگاههای دولتی را قانون نظام صنفی مشخص کرده است، اما اینجانب با تشکیل معاونت پارلمانی اتاق اصناف تهران در نظر دارم که با استفاده از کارشناسان و نخبگان این امر، ارتباط مستقیم و موثری با نمایندگان و کمیسیون های تخصصی مجلس برقرار نماییم تا بتوانیم در تنظیم و تصویب قوانین صنفی و اقتصادی نظرات کارشناسی خود را منتقل کرده که این مهم تاکنون در نظام ساختاری اصناف صورت نگرفته است.

*درمورد انسجام بخشی و یکپارچگی و هوشمندسازی اصناف نیز برنامه ای دارید؟
صد درصد، اصناف به صورت کامل باید از پوسته سنتی خود خارج شوند و هوشمند گردند.
از جمله برنامه های کلان اینجانب، پیگیری احداث شهرک اداری اصناف در پایتخت است.
همانطور که میدانید بیش از 130 اتحادیه صنفی در تهران فعال هستند که ساختمان و ساختار فیزیکی هریک از آنها در گوشه به گوشه تهران پراکنده است، طرح اینجانب که خلاصه میگویم احداث شهرک اداری اصناف است.
در این طرح ساختمان کلیه اتحادیه های صنفی در یک شهرک مجهز اداری متمرکز میشوند، همچنین در این شهرک، ساخت مسجد، بانک، کتابخانه، سالن های اختصاصی همایش، دانشگاه علمی کاربردی، سالن پذیرایی، تالارپذیرایی برای برگزاری مراسمات خانواده های اصناف، احداث نمایندگی پلیس اماکن، بسیج اصناف، بهداشت و دیگر ارگانهای خدمات رسان نیز پیش بینی شده است. به طور کلی عرض میکنم که شهرک اداری اصناف به نوعی یک شهرک هوشمند با دبیرخانه مرکزی متمرکز است که تمامی خدمات صنفی در آن ارائه می شود و انشا الله درصورتی که رای بیاورم جزئیات آن را که تدوین شده است و توسط بخش خصوصی نیز اجرایی خواهد شد را منتشر خواهم کرد.

*در پایان اگر مطلب و یا موارد دیگری مدنظر است بفرمایید؟
اولا تشکر میکنم از تحریریه تهران رسانه که فرصت گفتگو را برای بنده فراهم نمود و در ادامه و در پایان نیز از روسای اتحادیه های صنفی و همکاران خود تقاضا دارم که به صورت پرشور و با شعور صنفی، فارغ از هرگونه وابستگی جناحی، سیاسی و ارتباطی، اعضای امین و دارای برنامه خود را انتخاب نمایند تا انشاء الله شاهد شکوفایی و ارتقای جایگاه صنفی در جامعه باشیم و اینجانب نیز درصورتی که موفق به کسب آرای همکاران خود شوم، تعهد مینمایم در چهارچوب قوانین صنفی و با برادری و در پرتو آرامش و دوستی با دیگر منتخبین در پیشبرد اهداف قدم بردارم.

انشا الله




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت