نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران

آزادی یک زندانی پس از ۱۵ سال در استان تهران

جزئیات بررسی پرونده های امور اراضی استان تهران

نظارت بر عملکرد شهرداران و شوراهای استان تهران

پنج شنبه 1403/02/20

کتاب رسانه؛

کتاب «رسانه و ارتباطات»منتشر شد

تهران رسانه | کتاب «رسانه و ارتباطات، تجربه مالزی در اسلامی سازی و بومی سازی دانش ارتباطات» توسط انتشارات علمی و فرهنگی وارد بازار نشر شد.

کتاب «رسانه و ارتباطات»منتشر شد

به گزارش تهران رسانه ؛ کتاب «رسانه و ارتباطات، تجربه مالزی در اسلامی‌سازی و بومی‌سازی دانش ارتباطات» نوشته محمود قلندر، عباس قنبری باغستان، محمد یوسف حسین و گروهی از مترجمان توسط انتشارات علمی و فرهنگی وارد بازار نشر شد.

مطالعه تجربه مالزی، به عنوان یکی از پیشگامان جنبش اسلامی‌سازی دانش، با بیش از پنج دهه کوشش علمی یافته‌های زیادی دارد. یکی از مهم‌ترین این یافته‌ها را وان محمد نور (۱۹۹۷) در تقریرش بر آثار نقیب العطاس بیان می‌کند؛ جایی که هشدار می‌دهد در مسیر اسلامی‌سازی دانش ممکن است با کوته‌فکرانی مواجه شویم که به اشتباه تصور می‌کنند اسلامی‌سازی فرایندی مکانیکی است که خارج از ذهن یا روح صورت می‌پذیرد. او به نقل از العطاس تصریح می‌کند که فرایند اسلامی‌سازی دانش در اصل مفهومی است، و لذا امری عقلانی که به قوه ذهن و ادراک اشاره دارد. وان محمد نور صحبت از مباحثی چون دوچرخه اسلامی، قطار اسلامی و اضافه‌هایی از این دست و یا اولویت بخشیدن به نهادها یا سازمان‌های فیزیکی را کوته فکری قلمداد می‌کند و متذکر می‌شود که نباید از این امر غافل شد که اسلامی‌سازی دانش قبل از هر چیز نیازمند ذهن متعالی است.

این مجموعه چکیده‌ای جامع از تلاش‌های متنوع در راستای اسلامی‌سازی و بومی‌سازی دانش ارتباطات در کشور مالزی طی پنج دهه گذشته است.

کتاب «رسانه و ارتباطات، تجربه مالزی در اسلامی‌سازی و بومی‌سازی دانش ارتباطات» با شمارگان ۱۰۰ نسخه و قیمت ۱۴۵ هزار تومان در اختیار علاقمندان این حوزه قرار گرفته است.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

دانش آموزان تهرانی در کلاس های بازیگری

دانش آموزان تهرانی در کلاس های بازیگری

تهران رسانه | برگزاری کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی با همکاری آموزش و پرورش و شهرداری تهران آغاز شد.

با «سمیه گلپور» بیشتر آشنا شویم

با «سمیه گلپور» بیشتر آشنا شویم

تهران رسانه | «سمیه گلپور» یکی از چهره‌هایی است که از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم راه پیدا کرده است.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت