نظارت بر عملکرد شهرداران و شوراهای استان تهران

فعالیت در حوزه حجاب توسط ائمه جمعه استان تهران

رقابت ۳۴ نفر در حوزه انتخابیه استان تهران

رفع تصرف زمین ملی و دولتی در استان تهران

شنبه 1403/02/15

پردیس رسانه؛

افزایش آمار صلح بین زوجین شهرستان پردیس

تهران رسانه | در ۲ سال و نیم گذشته آمار صلح بین زوجین شهرستان پردیس از ۱۰ درصد به ۴۶ درصد افزایش داشته است.

افزایش آمار صلح بین زوجین شهرستان پردیس

به گزارش تهران رسانه ؛ رئیس دادگستری شهرستان پردیس اعلام کرد: در ۲ سال و نیم گذشته آمار صلح بین زوجین این شهرستان از ۱۰ درصد به ۴۶ درصد افزایش داشته است.

فریبرز عبدالملکی روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری اولین نشست صلح یاران شهرستان پردیس گفت: با همت و تلاش کارشناسان شاهد افزایش آمار صلح و سازش در شهرستان هستیم با تقویت این رویه واحیای سنت حسنه صلح یاری و کمک گرفتن از ریش سفیدان برای افزایش آمار صلح بین زوجین برنامه ریزی شده است.
وی با اشاره به برگزاری اولین نشست صلح یاران شهرستان پردیس، خاطرنشان کرد: در این ابلاغ صلح یاران حوزه شورای حل اختلاف شهرستان پردیس با حضور صلح یاران و کارشناسان شعب حل ختلاف روسای ادارات برگزار شد.
رئیس دادگستری شهرستان پردیس اظهار داشت: امام جمعه شهرستان پردیس صلح یار افتخاری شهرستان هستند و ظرفیت اساتید حوزه و دانشگاه، امامان جماعت با توجه به حجم ورودی پرونده ها اثر بخش و اثر گذار است.
عبدالملکی اظهار امید واری کرد که با همت صلح یاران و استفاده از تجارت ارزشمند و تحصیلات مرتبط و نفس گرم و پاک و نفوذی که دارند با کاهش حجم پرونده های ورودی قدم خیر و مثبتی در این راه برداشته شود.
این مسئول ادامه داد: با ایجاد صلح وسازش بین زوجین در پرونده های خانواده از تشکیل دهها پرونده جلوگیری می شود و آمار طلاق کاهش پیدا می کند.
رئیس دادگستری شهرستان پردیس افزود: پردیش شهر جدیدی است و بومهن بوم شهر اقوام ایرانی در این شهرستان با وجود جدید بودن و حضور قومیت های مخلف از نظر ریشه اشتراکاتی داریم و این اشتراکات از نظر فرهنگی و اعتقادی راهگشا خواهند بود.
عبدالملکی گفت: صلح یاری کار جدیدی نیست و همان خانه انصاف دوران گذشته است در شهر جدید پردیس می توان از تخصص جوانانی که آگاهی علمی و حقوقی دارند برای رفع مشکلات استفاده کرد.
وی اضافه کرد: شناسایی ریشه اختلافات مهمترین عامل رفع مشکلات است باید ریشه های اختلافات را شناسایی تا اختلافات را رفع کنیم.

رئیس دادگستری شهرستان پردیس با اشاره به آمار صلح یاران شهرستان اظهار داشت: در حال حاضر برای ۱۵ صلح یار ابلاغ صادر شده است و محدودیتی نداریم و در پی این هستیم که ظرفیت های بیشتری را ایجاد کنیم.
عبدالملکی تاکید کرد : از ظرفیت سازمانهای مردم نهاد و ثمن ها در صورت اعلام آمادگی برای خدمات صلح یار استفاده می کنیم.
وی با اشاره به فعالیت ستاد ملی صبر ادامه داد: ستاد ملی صبر زیر مجموعه مرکز توسعه حل اختلاف است و به عنوان یک حلقه گمشده اشاره دارد به اینکه در روزمره گی های کنونی صبر به فراموشی سپرده شده و تلاش این است که با وجود حق داشتن صبوری کنیم.
رئیس دادگستری شهرستان پردیس یادآور شد: دستگاه قضایی مامن و قاضی امین مردم است و مردم با توجه به این امر تظلم خواهی خود را به دادگستری می آورند و صلح یاران نیز امین مردم هستند.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
با «ریحانه اخلاقی» بیشتر آشنا شویم

با «ریحانه اخلاقی» بیشتر آشنا شویم

تهران رسانه | «ریحانه اخلاقی» یکی از چهره‌هایی است که از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم راه پیدا کرده است.

با «غلامحسین رضوانی» بیشتر آشنا شویم

با «غلامحسین رضوانی» بیشتر آشنا شویم

تهران رسانه | «غلامحسین رضوانی» یکی از چهره‌هایی است که از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم راه پیدا کرده است.

باغ راه جدید تهران امسال افتتاح می شود

باغ راه جدید تهران امسال افتتاح می شود

تهران رسانه | پروژه باغ راه یک محور گردشگری در مناطق ۱۷و ۱۸ تهران است که در ادامه به رودخانه کن متصل می‌شود و برای تکمیل آن اعتبار ۲۰هزار میلیارد ریالی پیش‌بینی شده است.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت