چهارمین خشکسالی پیاپی در استان تهران

جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

دوشنبه 1403/02/31

بازار ارز؛

تکرار سناریوی جمع آوری پول مردم

تهران رسانه | با مروری به گذشته، درخواهیم یافت که زمانی مردم در صف خرید خط تلفن همراه بودند و اینک نیز در صف طولانی خرید ارز توافقی.

تکرار سناریوی جمع آوری پول مردم

به گزارش تهران رسانه ؛ مهدی جمشیدی با اشاره به عرضه ارز توافقی توسط بانک های منتخب و صرافی های مجاز گفت؛ اینکه در مدت کمتر از ۷۲ ساعت قیمت دلار توافقی با ۳ هزارتومان افزایش روبرو شود و مردم نیز همچنان در صف خرید حضوری و ثبت نام آنلاین حریص باشند جای تعجب است.
این فعال رسانه ای اشاره ای به گذشته کرد و افزود؛ در اواخر دهه ۷۰، سود هنگفت از فروش خط تلفن همراه عاید دولت میشد و مردم نیز از سحرگاه در صف طولانی اداره پست در نوبت بودند تا پول خود را در خرید خط تلفن همراه سرمایه گذاری نماید.
در اوایل دهه ۸۰ نیز توزیع و فروش سکه در بانک های منتخب باعث شد تا اینبار مردم در صف های طولانی دو دستی پول خود را برای خرید سکه بانکی تقدیم دولت نمایند و باز سناریوی جمع کردن پول آنها توسط دولت تکرار شود.

کلیک کنیدپای مردم به صفوف طولانی خرید طلا باز شد

مدیر مسوول تهران رسانه اشاره ای نیز به اواسط و اواخر دهه ۸۰ کرد و گفت؛ در این بازه زمانی مردم به سمت بازار خودرو هجوم آوردند و سرمایه های خود را در این بازار پرسود برای دلالان و سازندگان خودرو در دسترس قرار دادند و اینبار شاهد صف های طولانی در نمایندگی های ایران خودرو و سایپا بودیم که در این بین جیب دلالان و خودروسازان با پول مردم پر شد که دولت نیز از این بازار سود برد.
وی گذری هم به دهه نود کرد و افزود؛ در این دهه به خصوص اواخر آن، تبلیغات رسانه ای و تشویق دولت باعث شد تا مردم به سمت بازار بورس سرازیر شوند که دو اتفاق مهم دخالت مستقیم دولت و رسانه ملی باعث گردید تا عده ای در خرید سهام دارا یکم و پالایش یکم متضرر شوند و در این میان نیز طبق سنوات گذشته سود حاصل نصیب دولت و بانک مرکزی گردید.
جمشیدی ضمن اشاره به اتفاقات چند هفته گذشته در بازار ارز گفت؛ بدون شک در صف های طولانی خرید ارز به خصوص دلار و تبلیغات رسانه ای خرید ارز توافقی با کارت ملی، این بار نیز سود اندک نصیب خریداران، دلالان خرده پا، صرافی ها گردید و سهم بیشتر این سود نصیب بانک مرکزی و دولت شد که چند روزی دلار ۲۹ هزارتومانی به قیمت حدودی ۳۴ هزارتومان به دست مردم رسید که هیچ نقشی در اقتصاد مبتنی بر دلار ندارند.
مهدی جمشیدی با ابراز تعجب از برخی رسانه ها و نقل قول سخنان برخی از مسوولین مبنی بر امکان قطع یارانه خریداران ارز توافقی با کارت ملی گفت؛ این گونه سخنان را نمیدانم راست است یا دروغ، اما اینگونه اظهارات در شأن مردم ایران نیست که عده ای خواسته یا ناخواسته خریدارانی که با مبلغ اندک در این بازار با دلخوشی سرمایه گذاری کرده اند را تهدید به قطع یارانه کنند که این موضوع باعث تضعیف و مضحکه قرار گرفتن ایران ثروتمند در بین دیگر کشورها خواهد شد.
این فعال رسانه ای در پایان پیشنهاد داد که نه تنها صحبت از قطع یارانه خریداران ارز نباید شود، بلکه یارانه کسانی که به نوعی دلار توافقی با کارت ملی خریداری کرده اند باید افزایش یابد، زیرا آنها پول اندک خود را وارد چرخه اقتصاد کشور کردند، که هم باعث شده اند عده ای به خصوص صرافان از این بازار سود ببرند و مهم تر از همه دلار ذخیره شده در صندوق ارزی کشور و بانک مرکزی نیز به بالاترین قیمت تبدیل به ریال شده است که همین موضوع باعث گردید که دست دولت برای پرداخت حقوق کارکنان و هزینه های اداری تشکیلاتی باز شود.




نظر شما


نظرات

ارسنجانی

واقعا به حق گفتید

صالحی

دیگه تا بوده همین صف بوده که عادت کردیم

سالار

به نظرتون دلار باز گرون میشه یا همین قیمت میمونه؟

شبنم

لطفا تحلیل های بیشتری رو منتشر کنید

شریفی

جناب جمشیدی چه عجب دست به قلم شدید

شکیبا

صف خرید فیش حج واجب رو نگفتید

صداقتی

سود دلالان رو خوب اومدید

سهیلی

مگه مردم مسخره هستند همش منت یارانه رو سرشون میزارن

ادمین

مگه سود دلار توافقی جیب دولت میره؟

سادات حسینی

آقای جمشیدی درمورد مسایل اقتصادی تحلیل بنویسید.مرسی

میرزایی

افزایش یارانه رو خیلی خوب پیشنهاد دادید

اله یاری

بالاخره دلار بخریم یا سکه؟

سماواتی

سود مابه التفاوت جیب کی میره؟یعنی دولت سود میکنه خب باز خوبه که

شکیلا

همش کلک سرمایه گذارانه

شایان

اره ستارخان و فردوسی خیلی صف خرید بود خب بنده خداها برای چندرغاز سود صف هستند دیگه

شکری

آقای جمشیدی در مورد موضوعات شهری هم یادداشت بنویسید

شریعتی

دلار بهتره بخریم یا سکه یا طلا؟

حنفی

یعنی دلالان دلار سود نمیبرند؟

سمیرا

ممنون از تهران رسانه بابت پوشش اخبار تهران

ارجمندی

خب نرن صف دلار مگه مجبورند


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت