چهارمین خشکسالی پیاپی در استان تهران

جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

دوشنبه 1403/02/31

آگهی رسانه؛

مستربچ چیست و چه کاربردهایی دارد ؟

تهران رسانه | پلاستیک با رنگ شروع نمی شود ؛ اما برای به دست آوردن رنگ دلخواه ، نیاز به مواد افزودنی یا رنگدانه دارد که مستربچ ، این افزودنی بوده و در رنگ های مشکی ، سفید و رنگی عرضه می شود.

مستربچ چیست و چه کاربردهایی دارد ؟

پلاستیک با رنگ شروع نمی شود ؛ اما برای به دست آوردن رنگ دلخواه ، نیاز به مواد افزودنی یا رنگدانه دارد که مستربچ ، این افزودنی بوده و در رنگ های مشکی ، سفید و رنگی عرضه می شود. مستربچ چیست ؟ این مواد ، به عنوان افزودنی های رنگی مختلف با هم ترکیب می شوند تا رنگ مورد نظر را ایجاد کنند. آریا مستربچ ، می‌ تواند این افزودنی‌ ها را ترکیب کرده تا رنگ‌ هایی ایجاد کند که به محصول شما جذابیت و عملکرد مورد نیاز را بدهد. مستربچ شفاف کننده ، یک محصول جامد (معمولاً از پلاستیک ، لاستیک یا الاستومر) است که در آن رنگدانه ها یا مواد افزودنی در غلظت بالا در یک ماده حامل به طور بهینه پراکنده می شوند. مواد حامل ، با پلاستیک اصلی که در طی قالب گیری در آن مخلوط می شود سازگار است ؛ به این ترتیب محصول پلاستیکی نهایی ، رنگ یا خواص را از مستربچ رنگی به دست می آورد. از این محصولات ، برای افزودن رنگ به پلاستیک استفاده می شود. می‌ توان با ترکیب مواد افزودنی رنگی مختلف ، به رنگ دلخواه می رسید.

نقش مستربچ در فرآوری های پلیمر

با ترکیب رنگ ها می توانید جلوه های ویژه ای ایجاد کنید تا به برجسته شدن محصول خود کمک کنید. از مستربچ افزودنی ، برای دادن خواص دیگری به پلاستیک استفاده می شود که این ویژگی شامل بافت پلاستیک است. هنگامی که تصمیم می گیرید از چه رنگ هایی در مستربچ رنگی خود استفاده کنید ، مهم است که تشخیص دهید چه پیامی را می خواهید منتقل کنید. مستربچ ها معمولاً در فرآوری پلیمرها برای ترکیب رنگدانه های رنگی یا افزودنی ها و مواد ضد میکروبی در رزین پلیمری یا مایعات دیگر استفاده می شوند. این مواد ، مخلوط غلیظی از یک افزودنی است که در یک ماده حامل مانند PE یا PP محصور شده است. حامل معمولاً یک رزین پلیمری به شکل گلوله یا تراشه است ، اما مستربچ های مایع نیز برای مواد و کاربردهای خاصی در دسترس هستند. مستربچ ها از طریق ترکیب پلت به پلت یا افزودن در اکسترودر ، امکان افزودن پیچیدگی کمتری را فراهم می کنند. استفاده از مستربچ افزودنی ، همچنین قوام محصول و ثبات فرآیند را از طریق پراکندگی بهتر بهبود می بخشد.

فواید کپسوله سازی مستربچ چیست ؟

مستربچ ها ، افزودنی را در یک رزین پلیمری یا مایع محصور می کنند. این کپسوله‌ سازی ، ماهیت خطرناک ماده افزودنی را کاهش داده یا در بیشتر موارد از بین می‌ برد. همچنین خطرات بالقوه ی بی شماری از دست زدن به پودرها را از بین می برد. این ویژگی ها منجر به کنترل مهندسی کمتر و تجهیزات حفاظت شخصی (PPE) کمتر مورد نیاز می شود. افزودنی های آریا مستربچ ، علاوه بر ایمن تر بودن ، تمیزتر نیز هستند. هیچ رنگدانه یا افزودنی پودری دیگری برای ریختن یا چسبیدن استاتیک به سطوح وجود ندارد ؛ در نتیجه یک منطقه تولید تمیزتر ، کاهش آلودگی متقابل و انتقال بالقوه سریعتر بین محصولات مختلف را خواهید داشت. کپسوله شدن افزودنی در مستربچ ، مزایایی را برای افزودنی نیز فراهم می کند. این روش می تواند به محافظت از افزودنی در برابر قرار گرفتن در معرض رطوبت ، دما و اشعه UV در طول ذخیره سازی کمک کند. کپسوله‌ سازی ، می تواند عمر مفید افزودنی را به میزان قابل توجهی افزایش داده و هزینه مواد از دست رفته در اثر تخریب را کاهش دهد.

 

تیم تحقیق و توسعه آریا مستربچ

تیم تحقیق و توسعه آریا مستربچ ، تلاش می‌ کند تا با بهره‌ گیری از مزایای گسترده کنسانتره‌ های مستربچ ؛ ترکیب فناوری ضد میکروبی را تا حد امکان برای مشتریان خود ارائه دهد. در طول سال‌ ها ، ما راه‌ حل‌ های افزودنی ضد میکروبی سفارشی متعددی را برای شرکای خود توسعه داده‌ و فناوری‌ های مستربچ آنتی استاتیک را برای طیف گسترده‌ ای از پلیمرها و کاربرد ها در دسترس داریم. با ما تماس بگیرید تا در مورد راه حلی برای برنامه خود بیشتر بدانید و یا حتی می توانید از طریق وب سایت شرکت آریا مستربچ به نشانی ariyamasterbatch.com ، با مشاورین مع در تماس باشید. به طور خلاصه ، مستربچ یک افزودنی پلاستیکی جامد است که برای رنگ کردن یا دادن خواص دیگر به پلاستیک استفاده می شود. استفاده از مستربچ برای پراکندگی یکنواخت تر ، می تواند منجر به رد شدن قطعات کمتری به دلیل رنگ ناسازگار یا سایر خصوصیات حیاتی شود که بر کیفیت نهایی تاثیر منفی می گذارد.

 

روش تولید مستربچ چگونه است ؟

مخلوط غلیظی که از توزیع رنگ‌ ها و افزودنی‌ ها در یک حامل پلیمری با عملیات حرارتی و به‌ ویژه یک اکسترودر اختلاط برشی بالا بدست می‌ آید ، مستربچ نامیده می‌ شود. سپس مخلوط سرد شده ، برش داده می شود و از طریق گلوله ساز به صورت گرانول در می آید. مستربچ به پردازنده اجازه می دهد تا پلیمر خام را در طول فرآیند تولید پلاستیک به صورت اقتصادی رنگ آمیزی کند. مستربچ رنگ یا کنسانتره رنگ ، گرانولی است که برای رنگ آمیزی ترموپلاستیک ها استفاده می شود. این محصوا از یک یا چند رنگ و یک رزین حامل مخصوص پلیمر تشکیل شده است. یک تن پلیمر طبیعی را می توان در یک کیسه 25 کیلوگرمی از این مواد قرار داد. بلورهای جامد مستربچ ، نیاز به حلال نداشته و عمر ماندگاری بیشتری دارند زیرا حلال موجود در پلیمر تبخیر نمی شود. آنها معمولاً حاوی 40 تا 65 درصد مواد افزودنی هستند ، اما در چند مورد دیگر می‌ توان دامنه را از 15 تا 80 درصد تغییر داد.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت