چهارمین خشکسالی پیاپی در استان تهران

جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

دوشنبه 1403/02/31

آگهی رسانه؛

معرفی سه دستگاه برتر در زمینه تجهیزات آزمایشگاهی نفت و پتروشیمی

تهران رسانه | در این مقاله سعی کردیم شما را با تعدادی از دستگاه های تولید شده در مجموعه پارسیان تکنولوژی آشنا کنیم.

معرفی سه دستگاه برتر در زمینه تجهیزات آزمایشگاهی نفت و پتروشیمی

صنعت نفت و پتروشیمی یکی از پولسازترین صنایع جهان است، که گردش مالی چند میلیارد دلاری دارد. پس از استخراج، نفت برای فرآوری به پالایشگاه و پتروشیمی فرستاده می شود. هرکدام از پالایشگاه‌ها تجهیزات مختلفی دارند و با تولید فراورده های نفتی گوناگون، نیازهای متفاوتی را برآورده می‌کنند. این محصولات نقشی اساسی در زندگی انسان ها دارند.

پس از فرآوری نفت، محصولات باید در آزمایشگاه مورد بررسی قرار بگیرد تا از کیفیت آن اطمینان حاصل شود. این کار به کمک تجهیزات کنترل کیفی نفت و پتروشیمی صورت می گیرد. این تجهیزات بخاطر تحریم های غرب علیه ایران با قیمت بسیار زیادی به فروش می رسند، اما مجموعه پارسیان تکنولوژی به عنوان یکی از برترین تولیدکنندگان این نوع تجهیزات، توانسته با تکیه بر تازه ترین متدهای روز دنیا بخشی از نیازهای صنایع آزمایشگاهی نفت و پتروشیمی را برطرف کند. قیمت تمام شده تجهیزاتی که در پارسیان تکنولوژی تولید می شود در برخی موارد تا 80 درصد پایین تر از نمونه ی خارجی می باشد. در ادامه 3 دستگاه تولید شده در این مجموعه معرفی گردیده است.

دستگاه تست رنگ سنجی

دستگاه تست رنگ سنجی برای اندازه گیری رنگ محصولات بدست آمده در فرآوری نفت مطابق با استاندارد ASTM D1500 کاربرد دارد. این دستگاه بر اساس طول موج، طیف رنگ ها را اندازه گیری می کند. با این دستگاه می توان طیف رنگ بسیاری از فرآورده های نفتی مثل روغن های روان کننده، روغن های انتقال دما، موم های نفتی را اندازه گیری کرد. رنگ محصولات می تواند به عنوان یک آنالیز سریع به جهت کنترل کیفیت فرآورده های نفتی مورد بررسی قرار گیرد.

برای انجام این تست نمونه را در شیشه ای مخصوص قرار داده و سپس آن را در دستگاه می گذارند. هر کدام از فراورده های نفتی بسته به ماهیت خود طیف رنگ مشخصی دارند. لازم به ذکر است که این دستگاه در دو مدل Full و Eco در مجموعه پارسیان تکنولوژی ارائه می‌شود.

نحوه ی آماده سازی نمونه برای تست در دستگاه رنگ سنج

روش آماده‌سازی نمونه‌ برای تست در دستگاه رنگ سنجی، با توجه به نوع فراورده نفتی تعیین می‌شود.

فرآورده مورد نظر در ظرف نمونه تا خط نشان پر می گردد و نمره رنگ آن را می توانید در دستگاه مشاهده نمایید. اگر نمونه شفاف نبود، آن را به اندازه 6 درجه بالاتر از نقطه ابری شدن مطابق آزمون استاندارد ملی شماره ۵۴۳۸، گرم کنید سپس آزمایش را دوباره تکرار کنید.

دستگاه تست ویسکوزیته روغن گروه پارسیان تکنولوژی

هدف از انجام تست ویسکوزیته به وسیله حمام مخصوص ساخته شده گروه پارسیان تکنولوژی، اندازه گیری گرانروی سینماتیک محصولات نفتی مایع کدر و شفاف است. گرانروی مایعات با اندازه گیری جاری شدن نمونه بر اثر نیروی جاذبه در یک ویسکومتر Uشکل کالیبره شده مشخص می شود. ویسکوزیته دینامیک در برخی مواد از حاصل ضرب ویسکوزیته سینماتیک در چگالی مایع به دست می آید.

نحوه ی عملکرد دستگاه تست ویسکوزیته گروه پارسیان تکنولوژی به اینصورت می باشد که حمام مخصوص این تست، دما (40 و 100 درجه سانتیگراد برای فرآورده های روغنی و 60 و درجه سانتیگراد برای قیر) 130 را با دقت قابل قبول استانداردهای ملی و بین المللی ثابت نگه داشته و با قرار دادن لوله Uشکل ویسکومتر در حمام و با استفاده از پمپ خلا داخلی این دستگاه نمونه در این لوله شارژ شده و به بالای خط نشان تعبیه شده بر روی لوله برده می شود. سپس نمونه تحت فشار مویینگی و جاذبه شروع به حرکت می کند. در زمان شروع با کمک کرونومتر موجود در سیستم نرم افزاری دستگاه زمان عبور نمونه از دو خط نشان اندازه گیری می گردد. در نهایت با ضرب این زمان در ضریب کالیبراسیون لوله ویسکوزیته نمونه محاسبه می گردد.

دستگاه یخچال سیرکولاتور چیست؟ و کاربرد آن

یخچال های سیرکولاتور معمولا برای کنترل دما در تجهیزات آزمایشگاهی استفاده می شوند. این یخچال ها با سرد و یا گرم کردن مایعات موجود در مخزن و سیرکوله کردن آن در تجهیزات آزمایشگاهی، شرایط استانداردی برای انجام تست مهیا می‌کنند. مایع سرد یا گرم به کمک پمپ به سایر دستگاه های آزمایشگاهی منتقل می شود و از طریق تماس غیر مستقیم با آزمونه دمای آن را کنترل می نماید.

حمام سیرکولاتور در دسته لوازم عمومی یا جانبی آزمایشگاهی طبقه بندی می شوند. به همین دلیل در صنایع مختلف آزمایشگاهی از جمله پزشکی، صنایع شیمیایی، بیوتکنولوژی و زیست شناسی، نفت و پتروشیمی، دانشگاه ها و مراکز علمی به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند. با توجه به این موضوع که دستگاه ها را با عملکردشان می شناسیم و نام گذاری می کنیم. یخچال سیرکولاتور هم بخاطر اینکه دما را با جاری شدن مایع درون مخزن، اندازه‌گیری می‌کند، با این نام شناخته می‌شود.

جالب است که بدانید دستگاه یخچال سیرکولاتوری که در مجموعه ی پارسیان تکنولوژی ساخته می شود با دستگاه هایی چون تست خوردگی، تست کف، و سایر دستگاه هایی که نیاز به یک حمام دارند کاملا سازگار است.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم شما را با تعدادی از دستگاه های تولید شده در مجموعه پارسیان تکنولوژی آشنا کنیم. تجهیزات تولید شده این مجموعه با تکیه بر علم و توانایی فردی جوانان این مرز بوم در دوران تحریم، توانسته است بخشی از نیاز کشور به تجهیزات آزمایشگاهی نفت و پتروشیمی را برطرف کند.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت