چهارمین خشکسالی پیاپی در استان تهران

جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

دوشنبه 1403/02/31

آگهی رسانه؛

انواع ویزای چک

تهران رسانه | در این مطلب ابتدا راجع به انواع ویزای شینگن اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

انواع ویزای چک

جمهوری چک یکی از کشورهای عضو پیمان شینگن است که برای هر یک از شهروندان غیراروپایی که قصد ورود به این کشور را داشته باشند، یکی از انواع ویزای چک را صادر می‌کند. درواقع ویزای چک همان ویزای شینگن است که دارای دودسته کوتاه‌مدت و بلندمدت می‌باشد. در این قسمت از مقاله ابتدا راجع به انواع ویزای شینگن اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می‌دهیم و در بخش‌های بعدی با معرفی انواع ویزای چک در خدمت شما عزیزان هستیم.

در مجموعه گردشگری یوروپ تورز کلیه مراحل اخذ ویزای کشورهای اروپایی برای هم‌وطنان عزیز انجام می‌شود. شما نیز اگر برای اولین بار قصد سفر به کشورهای حوزه شینگن را دارید و تاریخچه سفری مناسبی ندارید، می‌توانید با استفاده از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان مهاجرتی یوروپ تورز در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدام به درخواست ویزای شینگن کشورهای اروپایی نمایید.

انواع ویزای شینگن چک

با توجه به اینکه کشور چک عضو اتحادیه اروپا و پیمان شینگن است، ویزای چک همان ویزای شینگن است. ویزای شنگن هم دارای چهار نوع می‌باشد. ویزای تایپ A، ویزای تایپ B، ویزای تایپ C و ویزای تایپ D

ویزای تایپ A

این ویزا ویزای ترانزیتی است و مسافرانی که ویزای کوتاه‌مدت نوع A را دریافت کنند، نمی‌توانند از فرودگاه‌های کشور چک خارج شوند و تنها می‌توانند در داخل فرودگاه پرواز خود را تغییر دهند و به کشور دیگری در حوزه شینگن سفر کنند.

ویزای تایپ B

ویزای کوتاه‌مدت ترانزیتی نوع B هم در دسته ویزای کوتاه‌مدت شنگن قرار می‌گیرد. تفاوت این ویزا با نوع A این است که مسافران می‌توانند به مدت ۵ روز در چک بمانند و از فرودگاه خارج شوند؛ اما تنها از خاک کشور چک برای ادامه مسیر سفر خود به کشورهای دیگر استفاده کنند و ادامه سفر خود را از طریق زمینی دنبال کنند.

ویزای تایپ C

ویزای نوع C یکی دیگر از ویزاهای کوتاه‌مدت شینگن است که به ویزای توریستی معروف می‌باشد. مدت اعتبار این ویزا ۹۰ روز است و متقاضیانی که ویزای توریستی چک را دریافت کنند، می‌توانند به مدت شش ماه در کشورهای منطقه شینگن بمانند و سه ماه از این ۶ ماه را در چک اقامت داشته باشند. انواع ویزای نوع c به سه دسته ویزای یک‌بار ورود، ویزای دوبار ورود و ویزای چند بار درود تقسیم می‌شوند. با توجه به نوع ویزا مسافران می‌توانند یک‌بار، دوبار یا چند بار به کشور چک وارد شوند. معمولاً برای افرادی که اولین بار است به منطقه شینگن سفر می‌کنند ویزای کوتاه‌مدت یک‌بار برود صادر می‌شود.

ویزای تایپ D

ویزای نوع D چک ویزای بلندمدت است. معمولاً افرادی که قصد دارند در دانشگاه‌های چک تحصیل کنند و به مدت طولانی در این کشور بمانند، یا قصد کار کردن در کشور چک را دارند ویزای نوع D دریافت می‌کنند که دارای اعتبار بلندمدت است. دارندگان ویزای تایپ D تا زمانی که در چک زندگی می‌کنند می‌توانند ویزای خود را تمدید کنند.

انواع ویزای جمهوری چک

جمهوری چک در قاره اروپا قرار دارد و عضو پیمان شینگن می‌باشد. به همین خاطر شهروندان کشورهای غیراروپایی که قصد دریافت یکی از انواع ویزای چک را داشته باشند باید شرایط و مدارک موردنیاز ویزای چک را آماده کنند. ازجمله شرایط اصلی دریافت ویزای جمهوری چک، دارابودن تمکن مالی و ارائه مدارک آن به دفتر کارگزاری vfs گلوبال است؛ اما هر یک از انواع ویزای جمهوری چک با توجه به هدف از سفر به این کشور متفاوت است. متقاضیان سفر به جمهوری چک باید بنا به دلیلی که قصد ورود به کشور چک را دارند یکی از انواع ویزای این کشور را انتخاب نمایند. در این قسمت برخی از ویزاهای محبوب جمهوری چک را به شما معرفی می کنیم.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت