چهارمین خشکسالی پیاپی در استان تهران

جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

دوشنبه 1403/02/31

آگهی رسانه؛

درمان جوش صورت با سریع ترین روش های خانگی

تهران رسانه | در این مطلب بهترین و در دسترس ترین روش های خانگی درمان جوش صورت را در اختیارتان قرار می دهیم.

درمان جوش صورت با سریع ترین روش های خانگی

آیا از جوش های صورت خود خسته شده اید؟ به دنبال بهترین راه در کوتاه ترین زمان برای از بین بردن این جوش ها هستید؟ ما در این مطلب با شماییم که بهترین راهکارها را به شما بدهیم. توجه داشته باشید که این راهکارها بسته به نوع پوست و عامل جوش صورت ممکن است در سریع ترین یا کوتاه ترین زمان جوابگو باشد.

در ادامه بهترین و در دسترس ترین روش های خانگی برای جوش صورت را در اختیارتان قرار می دهیم. شاید بیشتر این روش ها را شنیده باشید ولی در رابطه با آن ها ممکن است یک سری نکات را ندانید که ما به آن ها نیز اشاره می کنیم. با مرکز پاکسازی پوست مایا همراه باشید:

درمان جوش با روغن درخت چای

از موثرترین روش ها برای از بین بردن جوش های صورت استفاده از روغن درخت چای است. ماده موجود در این روغن از طریق مبارزه با باکتری ها این جوش ها را از بین می برد.

 مطالعات انجام شده نشان می دهد که ماده موجود در این روغن به اندازه ماده شیمیایی برای از بین بردن جوش ها موثر است. البته لازم است بدانید که این روغن بسیار قوی است و هنگامی که روی پوست مالیده می شود باعث سوزش آن می شود پس بهتر است که آن را با یک روغن دیگر مانند روغن هسته انگور رقیق کنید.

برای استفاده از این روغن بهتر است که آن را با روغن هسته انگور ترکیب کنید و با استفاده از یک پنبه آن را روی جوش های صورت بمالید. برای جواب دهی سریع بهتر است که این کار را یک الی 2 بار در روز انجام دهید.

درمان جوش با چای سبز

چای سبز به دلیل داشتن آنتی اکسیدان به کاهش التهابات پوستی کمک می کند و با خاصیت ضد باکتریایی که دارد در درمان جوش موثر است. درمان به وسیله این چایی از طریق تنظیم هورمون هاست.

برخی از محصولات مراقبتی از پوست در بازار حاوی چای سبز هستند که می توانید آن را تهیه کنید. همچنین می توانید آن را در خانه نیز تهیه و مورد استفاده قرار دهید.

برای این کار لازم است که ابتدا چای سبز را به مدت 3 الی 4 دقیقه آن را با آب بجوشانید و اجازه دهید که کمی خنک شود سپس آن را با پنبه روی جوش های صورت بمالید و بعد از گذشت ده دقیق آن را با آب ولرم بشویید.

آلوئه ورا در درمان جوش های پوستی

آلوئه ورا را همه ما کم و بیش شنیده ایم این گیاه در درمان مشکلات پوستی از جمله جوش و آکنه، سوختگی و بریدگی پوست و پسوریازیس موثر است. اثر بخشی ژل آلوئه ورا به این صورت است که با باکتری های پوست مبارزه کرده و التهاب ناشی ازجوش را کاهش می دهد.

لازم است بدانید که طبق تحقیقات انجام شده بهتر است که این ژل را به صورت ترکیبی همراه با سایر محصولات استفاده کنید تا اثر بخشی فوق العاده آن را ببینید. برای استفاده از آلوئه ورا بهتر است که ژل آن را خارج کرده و روی پوست بمالید. برای جوابدهی بهتر این کار را هر روز دو بار انجام دهید.

ماسک آسپرین

آسپرین دارای خاصیت ضد التهابی است به همین دلیل یک درمان موثر و سریع در برطرف کردن جوش و آکنه است. طرز استفاده از این ماسک به این صورت است که باید آن را با آب یا آبلیمو مخلوط کنید تا خمیر یک دستی به دست بیاید. سپس به عنوان یک ماسک آن را روی پوست قرار دهید و بعد از نیم الی یک ساعت آن را با دسمال کاغذی پاک کنید. برای تهیه ماسک آسپرین می توانید آن را با ماست یا عسل نیز ترکیب کنید.

ماسک خانگی عسل

عسل به دلیل دارا بودن خاصیت ضد التهابی که دارد در کاهش جای جوش و آکنه موثر است. همچنین به دلیل خاصیت چسپندگی بالا، آلودگی های سطح پوستی را نیز کاهش می دهد.

برای تهیه ماسک عسل، آن را می توانید با مواد مختلفی مخلوط کنید. برای از بین بردن جش های صورت بهتر است ماسک عسل و دارچین را تهیه کنید به این صورت که آن ها را با هم ترکیب کنید تا خمیر یک دستی به دست بیاید سپس پوست صورت خود را شسته و ماسک را به صور لایه نازکی روی آن بمالید و اجازه دهید شب تا صبح روی پوست بماند سپس آن را با آب ولرم بشویید. برای جواب دهی بهتر لازم است که این ماسک را چند روزی استفاده کنید.

خاصیت دارچین موجود در این ماسک اینگونه است که عفونت جوش ها را از بین می برد و پوست را لایه برداری می کند.

ماسک سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ به دلیل داشتن ویتامین و اسید آمینه به بازسازی سلول های پوستی کمک می کند به همین دلیل یک ماده موثر در درمان جوش و آکنه و بهبود جای جوش و زخم است. برای تهیه این ماسک کافی است سفیده تخم مرغ را جدا کرده و به مدت 3 الی 5 دقیقه هم بزنید سپس آن را بروی جوش های صورت بمالید. این ماسک باید 20 دقیقه روی پوست بماند سپس آن را بشویید.

جوش شیرین

جوش شیرین دارای خواص ضد عفونی کننده است که باکتری های موجود در نواحی جوش و آکنه را از بین می برد. البته علاوه بر این خاصیت ها جوش شیرین خاصیت ترمیمی نیز دارد و رشد سلول های جدید را نیز تقویت و تحریک می کند.

برای درست کردن ماسک جوش شیرین بهتر است آن  را با آب مخلوط کنید تا خمیر یک دستی به دست بیاید سپس آن را به مدت نیم ساعت روی پوست قرار دهید و با آب گرم بشویید.

ماسک سیر

سیر خواص بالایی از جمله: آنتی اکسیدان، ضد باکتری، ضد قارچ و ضد ویریوسی دارد به همین دلیل در درمان جوش صورت فوق العاده است. گنجاندن سیر در برنامه غذایی سبب سلامت عمومی بدن می شود و همچنین از بروز جوش و آکنه پیشگیری می کند. برای درمان فوری و اورژانسی جوش صورت می توانید سیر را به دو قسمت کرده و آن را روی جوش بمالید. اگر حساسیت پوستی دارید توصیه می کنیم که سیر را خرد کرده و با آب مخلوط کنید و سپس با پنبه روی جوش ها بمالید.

ماسک خیار

خیار به عنوان یک ماده ضد التهابی عمل می کند که علاوه بر درمان جوش ها، قرمزی و التهاب آن ها را نیز کاهش می دهد. خیار بهترین ماده در تامین شادابی پوست و سلامت آن است. برای تهیه ماسک خیار برای درمان جوش صورت کافی است آن را پوست گرفته و به قطعات کوچک خرد کنید سپس داخل مخلوط کن ریخته و مقداری ژل آلوئه ورا و آبلیمو را به آن اضافه کنید. مخلوط به دست آمده را روی پوست بمالید سپس بگذارید 15 دقیقه روی پوست بماند و آن را با آب گرم بشویید.

بخور آب گرم

بخور دادن پوست صورت را مرطوب و از همه مهمتر سم زدایی می کند. در واقع با بخور دادن پوست جریان خون را در پوست افزایش می دهید که در نتیجه منافذ پوست باز و  از بسته شدن آن ها جلوگیری می کنید.

بهترین راهکار برای درمان جوش های صورت

در این مطلب راه های خانگی و دم دست را برای از بین بردن جوش های صورت را مطرح کردیم لازم است بدانید که پیشگیری همیشه بهتر از درمان است و بهتر است با پاکسازی پوست و فیشیال پوست مانع به وجود آمدن عارضه های پوستی شوید. در نظر داشته باشید که اگر جوش های صورتتان زیاد است آن را از ریشه درمان کنید و با یک دکتر پوست در این زمینه صحبت کنید تا علل آن را بفهمید و برای همیشه درمان کنید.

https://mayaskincare.ir/boil-removal/




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت