چهارمین خشکسالی پیاپی در استان تهران

جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

دوشنبه 1403/02/31

آگهی رسانه؛

۲۰ ایده در طراحی ویلا و خانه هوشمند مدرن

تهران رسانه | در این نوشته به بررسی خانه های هوشمند پرداخته ایم و به مواردی که در هوشمندسازی باید رعایت کنید اشاره شده است.

۲۰ ایده در طراحی ویلا و خانه هوشمند مدرن

خانه و ویلای هوشمند چیست؟ در طراحی ویلا و خانه هوشمند مدرن چه مواردی را باید رعایت کرد؟ در این نوشته به بررسی خانه های هوشمن پرداخته ایم و به مواردی که در هوشمندسازی باید رعایت کنید پرداخته ایم.

خانه و ویلای هوشمند چیست؟ در طراحی ویلا و خانه هوشمند مدرن چه مواردی را باید رعایت کرد؟ در ابتدایی ترین سطح، یک خانه هوشمند مجهز به دستگاه های الکترونیکی است که می توان از راه دور کنترل کرد. یک خانه هوشمند واقعی از وای‌فای، بلوتوث یا فناوری‌های مشابه برای کنترل بسیاری از ابزارها و لوازم خانگی (مانند روشنایی، سرگرمی و تهویه مطبوع) از راه دور از دستگاه‌های تلفن همراه و گاهی اوقات از یک مرکز در خانه‌تان استفاده می‌کند.

20  ایده در طراحی ویلا و خانه هوشمند مدرن

چگونه یک خانه هوشمند بسازیم؟

لازم نیست یک خانه و ویلای هوشمند کاملاً خودکار باشد. شما می توانید از بین صدها ارتقاء و محصول از تولید کنندگان بی شماری انتخاب کنید. به شما این امکان را می‌دهد که به‌طور انتخابی از فناوری استفاده کنید تا خانه‌تان به جای پیاده‌سازی اتوماسیون‌هایی که زندگی شما را آسان‌تر نمی‌کنند، بهتر با شیوه زندگی شما سازگار شود.

مرکز فناوری خانه هوشمند

اگر قصد دارید از بسیاری از بازسازی خانه های هوشمند استفاده کنید، ممکن است بخواهید یک هاب را در نظر بگیرید. این "مغز" خانه و دستگاه های هوشمند شماست. یک هاب خوب به شما امکان می دهد تمام فناوری هوشمند خود را از یک مکان کنترل کنید.

طراحی ویلا و خانه هوشمند با گروه معماری مسعودیان بسازید

ما بسته های متعددی را ارائه می دهیم که می توانید به خانه رویایی خود اضافه کنید تا فضای خود را تا حد امکان راحت و ایمن کنید. از روشنایی گرفته تا ریموت های گاراژ، ما همه مشتریان خود را تشویق می کنیم که این فناوری را اضافه کنند تا به ساخت خود ارزش بیافزایند. برای طراحی ویلا و خانه هوشمند خود می توانید به گروه معماری مسعودیان اعتماد کنید.

20 ویژگی خانه هوشمند برای استفاده در ساخت خانه و ویلا

20  ایده در طراحی ویلا و خانه هوشمند مدرن

خانه های هوشمند روز به روز محبوب تر می شوند، بنابراین 20 ایده اتوماسیون خانه هوشمند را بررسی کنید تا خانه خود را به قرن بیست و یکم برسانید.

گرمایش و سرمایش خانه و ویلای هوشمند

یکی از محبوب ترین روش های استفاده از فناوری طراحی ویلا و خانه هوشمند، بهینه سازی گرمایش و سرمایش است. تصور کنید دما، رطوبت و جریان هوای خانه خود را از طریق دستگاه تلفن همراه خود در هر مکان و در هر زمان نظارت و کنترل کنید. بسیاری از این ارتقاها ادعا می‌کنند که کارایی انرژی خانه را تا حد زیادی بهبود می‌بخشند. برخی از خدمات شهری حتی مشوق‌هایی را برای صاحبان خانه برای نصب این محصولات ارائه می‌دهند.

1. دما سنج های هوشمند

ترموستات‌های هوشمند به دلیل سهولت استفاده و ویژگی‌های سفارشی‌سازی چشمگیر، بسیار محبوب شده‌اند. ترموستات در واقع از تنظیماتی که شما در طول زمان در دمای خانه خود انجام می دهید یاد می گیرد و به تنهایی شروع به انجام این تنظیمات می کند. بنابراین اگر تمایل دارید که آن را در روز گرمتر و در شب خنک تر دوست داشته باشید، ترموستات شما این را یاد می گیرد و در این ساعات روز به طور خودکار دما را تنظیم می کند. همچنین هنگامی که از خانه خارج می شوید به طور خودکار خاموش می شود.

یکی دیگر از گزینه های محبوب را می توان با چندین سنسور از راه دور استفاده کرد، بنابراین می توانید دمای اتاق ها یا فضاها را شخصی سازی کنید، که می تواند به ویژه برای خانه های دو طبقه مفید باشد.

2. دریچه های هوشمند

دریچه‌های هوشمند مانند دماسنج‌هایی که در بالا توضیح داده شد، کار می‌کنند، دما را در قسمت‌های مختلف خانه حس می‌کنند و طوری تنظیم می‌شوند که اتاق‌ها را در دمای مناسب نگه دارند. برخی از مدل‌ها، حتی می‌توانند با ترموستات‌های هوشمند ادغام شوند.

3. پنکه های سقفی هوشمند

پنکه های سقفی هایکو اولین پنکه های هوشمندی بودند که ساخته شدند. وقتی افراد را در اتاق تشخیص می‌دهد روشن می‌شود و وقتی آنجا را ترک می‌کنند خاموش می‌شود. همچنین به طور خودکار تنظیم می شود تا فضا را در دمای مناسب نگه دارد. اگر ظاهر هایکو را دوست ندارید،برندهای دیگر ماژول هایی را می فروشد که می توانید تقریباً با هر وسیله ای که انتخاب می کنید استفاده کنید تا بتوانید سرعت و نور پنکه سقفی خود را از راه دور کنترل و برنامه ریزی کنید.

4. رطوبت ساز کل خانه

مرطوب‌کننده‌های کل خانه برای خانه‌هایی که آب و هوای بسیار خشک دارند یا برای خانواده‌هایی که به هوای خشک حساس هستند عالی هستند. چند سیستم مرطوب‌کننده هوشمند در بازار وجود دارد، از جمله برخی از آنها که مستقیماً به منبع آب متصل می‌شوند، بنابراین هرگز نیازی به پر کردن مجدد مخزن آن ندارند، و برخی از آنها دارای WiFi هستند و می‌توان آنها را از طریق دستگاه تلفن همراه خود نظارت و کنترل کرد.

آشپزخانه های هوشمند در طراحی ویلا

آشپزخانه ها به عنوان مرکزی برای دور هم جمع شدن خانواده ها و دوستان عمل می کنند. فن‌آوری‌های آشپزخانه هوشمند می‌توانند به ارتباط ماندن و از بین بردن استرس‌های آشپزی کمک کنند.

5. یخچال های هوشمند

یخچال های هوشمند در طول سال ها به طور فزاینده ای محبوب شده اند. یکی از مدل‌ها، یخچال فامیلی هاب سامسونگ، یک صفحه نمایش لمسی بزرگ در یکی از درهای آن تعبیه شده است که می‌توانید به صورت آنلاین مواد غذایی را سفارش دهید. همچنین می‌تواند هنگام خرید، عکسی از داخل یخچال را به گوشی هوشمند شما ارسال کند.

6. ماشین ظرفشویی هوشمند

یکی دیگر از لوازم هوشمندی که در بازار ظاهر می شود، ماشین ظرفشویی است. این ماشین ظرفشویی از فناوری استفاده می کند تا بتوانید ماشین ظرفشویی خود را از راه دور کنترل کنید و چرخه های جدید را دانلود کنید. همچنین می‌توانید مشکلات را عیب‌یابی کنید و با استفاده از فناوری آن می‌توانید نیازهای ماشین ظرفشویی را درک کنید و از مشکلات احتمالی قبل از وقوع آنها جلوگیری کنید.

7. INTERCOMS هوشمند

برای خانواده‌هایی که تمایل دارند در اطراف خانه پراکنده شوند، تلفن‌های هوشمند خانگی برای ارتباط با یکدیگر وجود دارد. یک سیستم مخابره داخلی بی سیم یک طرفه است که کانال ها و عملکردهای متعددی را متناسب با نیازهای شما ارائه می دهد.

امنیت و ایمنی هوشمند ویلا و خانه

ایمن بودن در خانه مهم است. سیستم های امنیتی هوشمند به شما این امکان را می دهند که سیستم های امنیتی را برای بررسی خانه خود سفارشی و نظارت کنید.

8. قفل های هوشمند درب

یکی از واضح‌ترین راه‌ها برای استفاده از فناوری هوشمند در امنیت خانه، استفاده از قفل‌های درب ارتقا یافته است. بعضی از برندها بازار را با قفل هوشمند بسیار محبوب خود درگیر کرده اند. از طریق یک برنامه تلفن، می‌توانید در را قفل و باز کنید، کلیدهای مجازی برای مهمانان ایجاد کنید و افرادی که وارد خانه شما شده و از آن خارج شده‌اند را پیگیری کنید.

9. دوربین های داخلی هوشمند

اگر اغلب از خانه دور هستید، یک سیستم دوربین هوشمند می تواند به کاهش استرس مربوط به امنیت خانه کمک کند. سیستم‌های دوربین بی‌پایانی در دسترس هستند که به دستگاه تلفن همراه شما متصل می‌شوند و شامل ویژگی‌هایی مانند حسگرهای حرکت، فناوری تشخیص چهره، نظارت بر ویدیوی بی‌درنگ و سیستم‌های اعلان هستند.

10. زنگ درهای ویدیویی هوشمند

زنگ‌های ویدئویی، یک نگاه مدرن به روزنه، به شما این امکان را می‌دهند که ببینید چه کسی پشت در خانه شماست، حتی اگر در طرف مقابل نباشید. یکی از مدل‌های محبوب به شما این امکان را می‌دهد که نه تنها از طریق گوشی هوشمند خود بازدیدکننده را ببینید، بلکه بشنوید و با او صحبت کنید. همچنین به‌روزرسانی‌های اختیاری مانند دید در شب و انتخاب تنظیم صدای زنگ مطابق با نیازهای شما ارائه می‌شود.

11. سنسورهای هوشمند نشت آب و فاضلاب

اغلب اوقات، صاحبان خانه متوجه نشت آب نمی شوند تا زمانی که آسیب جدی به آنها وارد شود. سیستم هایی برای تشخیص نشت به وای فای خانه شما متصل می شوند. این مدل از یک سیستم هشدار چندگانه شامل صدا، زنگ هشدار و متن استفاده می کند تا فوراً به شما اطلاع دهد.

12. آشکارسازهای هوشمند دود

یکی دیگر از دغدغه های هر صاحب خانه پیشگیری و واکنش سریع به آتش سوزی است. بسیاری از سیستم‌های تشخیص دود در حال حاضر دارای فناوری جفت شدن با WiFi هستند و در صورت کم شدن باتری یا فعال شدن زنگ هشدار به تلفن شما هشدار می‌دهند. هشدار دود و مونوکسید کربن را تشخیص می‌دهد و در عین حال بر کیفیت کلی هوای خانه نظارت می‌کند. این سیستم را می توان برای استفاده از هشدارهای بلوتوث و وای فای فعال کرد و اگر فقط از سوختن غذا باشد، به راحتی می توانید هشدار دود گوشی خود را خاموش کنید.

13. درب بازکن های گاراژ هوشمند

مشابه بسیاری از قفل های هوشمند طراحی شده برای درب ورودی شما، درب بازکن هوشمند به شما این امکان را می دهد که وضعیت درب گاراژ خود را کنترل کنید، آن را باز و بسته کنید و هشدارها را در تلفن خود از هر کجا دریافت کنید. این برند ها همچنین برای افزودن محافظت بیشتر، درب بازکن های هوشمند را نیز ارائه می دهد.

طبقات و پایانه های هوشمند در طراحی ویلا

14. طبقه های چوب سخت تصفیه کننده هوای هوشمند

کفپوش هوشمند با نور فعال می شود و از گردش هوا برای حذف VOCs (ترکیبات آلی فرار) از هوای خانه شما استفاده می کند. بعضی از این برند ها ادعا می کنند که کفپوش حتی بوها را به حداقل می رساند و علائم مشکلات تنفسی را کاهش می دهد.

15. جاروبرقی رباتیک هوشمند

جاروبرقی های رباتیک چیز جدیدی نیستند. اولین بار در سال 2002 ارائه شد و از آن زمان تاکنون میلیون ها دستگاه فروخته شده است. مدل‌های جدیدتر ویژگی‌های چشمگیری از جمله عملکردهای یادگیری دارند که به آنها امکان می‌دهد موانع و فضاهایی که مرتباً تمیز می‌شوند را به خاطر بسپارند تا بتوانند سریع‌تر و کارآمدتر تمیز کنند. با این حال، چیزی که این جاروبرقی‌های جدید را واقعاً هوشمند می‌کند، توانایی راه‌اندازی، زمان‌بندی و حتی هدایت جاروبرقی از تلفن هوشمند خود با استفاده از برنامه‌ها است.

16. کاشی خود تمیز شونده هوشمند

فناوری پوشش جدید تولید یک کاشی سرامیکی را امکان پذیر کرده است که خود تمیز شونده، تصفیه کننده هوا و ضد میکروبی است تا از کپک زدن جلوگیری کند.

حمام های هوشمند ویلا و خانه

17. دوش های هوشمند

روز خود را با یک تجربه حمام شخصی از طریق دوش هوشمند شروع یا به پایان برسانید. می توانید دوش خود را با یک پیش تنظیم از طریق الکسا، سیری یا دستیار گوگل کنترل کنید یا حتی با صدای خود آن را کنترل کنید. گزینه های شروع و مکث، کنترل دما، اعلان های دستگاه و موارد دیگر را ارائه می دهد.

18. حمام های هوشمند

اگر شما یا یکی از اعضای خانواده مشتاقانه منتظر استراحت در یک حمام طولانی هستید، ممکن است ایده داشتن یک وان هوشمند مانند را دوست داشته باشید. این وان از مبدل هایی استفاده می کند که آب را با امواج صوتی موسیقی که از طریق بلوتوث از هر یک از دستگاه های شما پخش می شود، به ارتعاش در می آورند. همچنین می‌توانید از یکی از شش ترکیب سفارشی وان که توسط صدادرمانگران به‌طور خاص برای آرامش ایجاد شده است استفاده کنید.

طراحی روشنایی هوشمند ویلا

20  ایده در طراحی ویلا و خانه هوشمند مدرن

19. سوکت های هوشمند

چند راه برای تبدیل نورپردازی معمولی خانه به "روشنایی هوشمند" وجود دارد. یک راه از طریق سوکت است. بعضی برندها مجموعه ای از دوشاخه های هوشمند را ارائه می دهد که به شما امکان می دهد نور خانه خود را از طریق یک برنامه تلفن هوشمند کنترل کنید. می‌توانید برای روشن یا خاموش بودن چراغ‌هایتان برنامه‌ریزی کنید، سطح نور را تنظیم کنید و وضعیت روشنایی خانه را در زمانی که دور هستید بررسی کنید. همچنین می‌توانید از طریق برنامه الکسا برنامه‌ریزی کنید تا چراغ‌ها بتوانند در زمان‌های خاص روشن و خاموش شوند.

20. لامپ های هوشمند در داخل و نمای ساختمان

لامپ‌های هوشمند ممکن است احمقانه به نظر برسند، زیرا این لامپ‌ها باید هر از چند گاهی تعویض شوند، اما بسیاری از این لامپ‌ها برای مدت‌های قابل توجهی مانند 30000 ساعت دوام می‌آورند. بسیاری از این لامپ‌ها، از رنگ‌های مختلف برای ایجاد حالت‌های مختلف در طول روز استفاده می‌کنند و به کاربران اجازه می‌دهند نور را کم کنند. از این لامپ ها می توانید در طراحی نمای ساختمان خود نیز استفاده کنید.

طراحی خانه و ویلای هوشمند با گروه معماری مسعودیان

خانه‌های هوشمند برای همه مناسب نیستند، اما احتمالاً چیزی در این فهرست وجود دارد که می‌تواند زندگی شما را آسان‌تر و شاید کمی سرگرم‌کننده‌تر کند. آتلیه معماری مسعودیان اینجاست تا به شما کمک کند خانه رویایی خود را بسازید. در صورت نیاز به طراحی ویلای هوشمند می توانید با ما تماس بگیرید.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت