نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران

آزادی یک زندانی پس از ۱۵ سال در استان تهران

جزئیات بررسی پرونده های امور اراضی استان تهران

نظارت بر عملکرد شهرداران و شوراهای استان تهران

دوشنبه 1403/02/24

ورزش رسانه؛

چه زمانی روی خوش به فوتبال ایران باز می گردد؟

تهران رسانه | چه زمانی روی خوش به فوتبال ایران باز می گردد و چه زمانی همت تغییرات در ساختار فوتبال ایران را خواهیم دید، مساله ای است که سال هاست ذهن مردم فوتبال دوست را به خود مشغول کرده است.

چه زمانی روی خوش به فوتبال ایران باز می گردد؟

فوتبال ایران چه زمانی به ژاپن و کره می رسد؟چه زمانی وقت درس گرفتن از اشتباهات است؟
تیم فوتبال ایران یکباردیگر ازصعود به مرحله بعدی جام جهانی بازماند تا آه وافسوس مردم دوچندان شود.این درحالی است که تیم های آسیایی عملکرد خوبی داشتند .۳نماینده به دور حذفی صعود کردند عربستان شگفتی ساز بود فقط ایران و قطر ناکام بودند.
دلایل این ناکامی ها بیشمارند اما از مهترین دلایل می توان به بحث فنی اشاره کرد.فوتبال ایران همواره به بازی تهاجمی اشتیاق داشته اما این مهترین اختلاف نظر کادرفنی بااین سبک فوتبال است.کارلوس کی روش اگرچه مربی صاحب سبک و پرآوازه ای است اماخیلی بااین شرایط سازگار نیست.میل به فوتبال تدافعی واستفاده از ضدحملات زمانی تاکتیک رایجی بوداما امروزه بسیار کم شاهد آن هستیم.اینکه کی روش چه درمقابل تیم های نامدار ازجمله آرژانتین و اسپانیا و انگلیس چه درمقابل تیم های سطح ۲و۳دنیا وآسیا بااین سیستم بازی میکند زیبنده نیست.هرچند بنظر میرسد دیگر درابن تاکتیک هم کارآمد نیست.فوتبال تدافعی درمقابل تیم های سطح پایینی چون اردن و قطر وعراق و.... هیچ دستاوردی برای ماندارد.
نکته بعدی این است که او هیچ پلنی برای بازی های مهمی که نیاز به برد داریم ندارد‌.اگر بازی گره بخورد یا تیم عقب بیوفتد امکان تغییر آرایش و سیستم بازی را ندارد.
نکته بعدی استفاده کی روش ازبازیکنان پا به سن گذاشته است.عدم توجه به بازیکنان جوان ومستعد که جزو بهترین های حال حاضرایران هستند و تکیه کیروش به بازیکنان قدیمی افت کرده باعث افت بازیکنان،پایین آمدن سطح لیگ به دلیل بی انگیزگی بازیکنان میشود زیرا می دانند جایی در تفکرات آقای مربی و میدانی برای دیده شدن درسطح بین المللی ندارند.
نحوه ی روی کارامدن این مربی هم درجای خود بسیارعجیب و مورد بحث است.وقتی شاهکار ویلموتس ایران را درآستانه حذف قرارداد شاید بتوان گفت کمتر مربی جرآت تحویل گرفتن تیم راداشت اما اسکوچیچ باکمترین دستمزد بهترین عملکرد راداشت و تیم سرحال را دو دستی تقدیم کیروش کرد.هرچند اسکوچیچ هم نقاط ضعفی داشت اما حداقل در بحث فنی عملکرد خود را ثابت کرد.
هرچند بعضی ها ازجمله خود کادر فنی زمان کم را بهانه کردند اماباید گفت تیم مراکش هم چنین شرایطی را داشت اما با اتکا به کادرفنی خوب عملکرد خیره کننده ای درجام جهانی داشت.
نحوه ی روی کارامدن تاج با آن شرایط عجیب و قریب با آن همه پرونده های شکست خورده و به طبع آن روی کارامدن کیروش از دلایل بسیار مهم این ناکامی بود.
آقای همیشه معترض و بهانه جو باز هم بعداز شکست زمین و زمان را بهانه کرد وبازهم بدون حتی یک عذرخواهی ساده مردم را مقصر دانست و به جبهه آنان حمله کرد.این درحالیست که مربی ژاپن با آن افتخاربسیار مهمی که کسب کرد بعدازشکست جلوب دید هواداران سر تعظیم فرود آورد.
عدم توجه به فوتبال پایه،عدم برنامه ریزی صحیح و دقیق،عدم استفاده از مربیان با دانش،عدم تمایل به تغییرات مدیریتی،عدم استفاده از دانش بروز داوری وvar،عدم شایسته سالاری،عدم تمایل به بروز رسانی سخت افزاری،و ده ها مورد دیگر را میتوان ازمهمترین دلایل ناکامی های بیشمار وهمیشگی فوتبال ایران دانست.
حال اینکه چه زمانی روی خوش به فوتبال ایران باز می گردد وچه زمانی همت تغییرات در ساختارفوتبال ایران را خواهیم دید مساله ای است که سال هاست ذهن مردم فوتبال دوست را به خود مشغول کرده است.
شاید بهتر باشد اینبار به جای اوردن مربی خارجی ،مدیران باکفایت وارد کنیم و اختیار تام به آنها بدهیم تا چشم انداز روشنی برای فوتبال ایران تهیه و تبیین کنند.




نظر شما


نظرات

بلوغزاده

تبریک به مدیرمسئول جدید


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

دانش آموزان تهرانی در کلاس های بازیگری

دانش آموزان تهرانی در کلاس های بازیگری

تهران رسانه | برگزاری کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی با همکاری آموزش و پرورش و شهرداری تهران آغاز شد.

با «سمیه گلپور» بیشتر آشنا شویم

با «سمیه گلپور» بیشتر آشنا شویم

تهران رسانه | «سمیه گلپور» یکی از چهره‌هایی است که از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم راه پیدا کرده است.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت