چهارمین خشکسالی پیاپی در استان تهران

جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

دوشنبه 1403/02/31

آگهی رسانه؛

تاریخچه بازی فری فایر

تهران رسانه | در این مطلب قصد داریم تا نگاهی به تاریخچه بازی فری فایر انداخته و در مورد روندی که این بازی در طی این سال‌ها طی کرده اطلاعات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم، پس با ما همراه باشید.

تاریخچه بازی فری فایر

بازی فری فایر یکی از محبوب ترین بازی‌های بتل رویال روی موبایل است. فری فایر جز اولین عناوینی بود که گیم پلی بتل رویال را حتی پیش از ساخت PUBG Mobile به گوشی‌های هوشمند آورده بود. در واقع می‌توان گفت که از نظر تاریخچه یکی از اولین عناوین بتل رویال مخصوص گوشی‌های موبایل بازی فری فایر است.

در همین راستا در این مطلب قصد داریم تا نگاهی به تاریخچه بازی فری فایر انداخته و در مورد روندی که این بازی در طی این سال‌ها طی کرده اطلاعات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم، پس با ما همراه باشید.

نگاه اجمالی به تاریخچه بازی فری فایر

به منظور بررسی اجمالی تاریخچه بازی فری فایر باید به این نکته اشاره کرد که این بازی در سال 2017 برای اولین بار ساخته و برای گوشی‌های هوشمند اندرویدی و iOS عرضه شد. نام اصلی این بازیGarena Free Fire ، است و محبوبیت این بازی در طی سال‌هایی که از عرضه آن می‌گذرد، روز به روز بیشتر شده است.

محبوبیت این بازی به نحوی است که در سال 2019 تبدیل به پر دانلود ترین بازی موبایل در سراسر جهان شد. همچنین بر اساس آمارهای منتشر شده در سال 2021، Free Fire از 150 میلیون کاربر فعال روزانه فراتر رفت و تبدیل به یکی از برترین بازی‌های موبایل تاریخ شد. نسخه جدیدی از این بازی نیز با نام Free Fire Max، با گرافیک بهبود یافته در 28 سپتامبر 2021 در سطح جهانی منتشر شد.

یکی از موضوعات مهمی که در مورد تاریخچه بازی فری فایر باید بدانید آن است که این عنوان توسط یک استودیوی ویتنامی به نام 111 Dots Studio توسعه داده شده است. قبل از این که مجموعه Garena این پروژه را در اختیار بگیرد، این بازی توسط شرکت ویتنامی 111 Dots Studio در سراسر جهان منتشر کرد.

در حال حاضر مالکیت بازی فری فایر در اختیار شرکت Garena که یک شرکت سنگاپوری است قرار دارد. همچنین این شرکت سنگاپوری بخشی از مجموعه بزرگ Tencent است و این شرکت چینی مالک بخش بزرگی از این مجموعه است. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که اگر چه Tencent سهم بزرگی در Garena دارد، Tencent هیچ ارتباطی با توسعه فری فایر ندارد و توسعه دهنده یا ناشر آن نیست.

روند طی شده بازی فری فایر از ابتدا تا به امروز

 

زمانی که فری فایر برای اولین بار از حالت Open Beta خارج و در فروشگاه گوگل پلی منتشر شد، بازی بسیار بدتر از آنچه که اکنون است به نظر می‌رسید و از نظر گیم پلی و گرافیک بسیار ابتدایی بود. اما با گذشت زمان، با برخی نوآوری‌ها و ایده‌های جدید، این بازی توانست خود را از سایر بازی‌های هم سبک خود جدا کرده و جایگاه ویژه‌ای در بین گیمرها پیدا کند.

یکی از نوآوری‌هایی که در طی سال‌های فعالیت بازی فری فایر به این عنوان اضافه شد، سیستم کاراکتر است. سیستم کاراکتر یا شخصیت در اوایل سال 2018 به فری فایر اضافه شد و یک پیشرفت بزرگ برای بازی بود. در ابتدا چهار شخصیت معرفی شدند که اندرو، کلی، اولیویا و فورد بودند. در حال حاضر اما بازی فری فایر بیش از 30 شخصیت دارد و ویژگی‌هایی است که هر یک از این شخصیت‌ها دارد به شما کمک می‌کند تا بتوانید با توجه به سبک بازی خود به سراغ شخصیت مناسب آمده و آن را انتخاب کنید.

همچنین لازم به ذکر است که هر شخصیت در بازی فری فایر مهارت و پس زمینه داستانی متفاوتی دارد. حتی شما می‌توانید در مجموع 4 مهارت مختلف شخصیت‌ها را با هم ترکیب کنید تا یک ترکیب قدرتمند بسازید.

ویژگی و سیستم دیگری که در طول زمان به بازی فری فایر اضافه شد، سیستم حیوانات خانگی است. سیستم Pet در اوایل سال 2019 به بازی فری فایر اضافه شد و مانند سیستم شخصیت نیز یکی از ویژگی‌های مهم به حساب می‌آید. در حال حاضر بیش از 10 حیوان خانگی مختلف در فری فایر وجود دارد که هر کدام با مهارت‌های متفاوتی به شما در جنگ کمک می‌کنند و با شخصیت شما ترکیب می‌کنند.

 

در دومین سالگرد عرضه بازی فری فایر، حالت جدیدی به نام Clash Squad به این بازی اضافه شد. این بخش امروزه جدا از حالت بتل رویال در فری فایر به یک حالت جذاب و اصلی تبدیل شده است. در حالت کلش اسکواد، به جای برداشتن سلاح، باید در شروع یک راند با پولی که دارید، سلاح بخرید. سپس 2 تیم مقابل هم قرار می‌گیرند و هر تیمی که 4 راند برنده شود، برنده نهایی مسابقه خواهد شد.

تیم توسعه دهنده فری فایر، علاوه بر حالت‌ها و شخصیت‌های مختلف، به این بازی نقشه‌های گوناگونی را نیز اضافه کرده است. نقشه کالاهاری آخرین و جدیدترین نقشه‌ای است که به بازی فری فایر اضافه شده است. این یک نقشه بیابانی با زمین ناهموار و مکان‌های مرتفع زیاد است. در کنار مپ برمودا، کالاهاری نقشه‌ای است که مورد علاقه بسیاری از بازیکنان بوده و در اغلب مسابقات بزرگ فری فایر از آن استفاده می‌شود.

نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که نقشه کالاهاری نوع جدیدی از گیم پلی را به بازیکنان معرفی می‌کند. از آن جایی که نقشه کالاهاری بسیار کوچکتر از برمودا است و شهرها و ساختمان‌های بیشتری دارد، در این نقشه سلاح‌های کوتاه برد مانند SMG و شاتگان گزینه بهتری هستند.

ویژگی دیگری که در سال 2018 به بازی فری فایر اضافه شد، Elite Pass است. این گیم پس که در ژوئن 2018 به فری فایر اضافه شد به نحوی است که به گیمرها کمک می‌کند تا با پرداخت هزینه بتوانند به آیتم‌های مختلف بازی فری فایر با قیمت ارزان تر دسترسی پیدا کنند. شما با خرید Elite Pass در هر ماه قادر خواهید بود تا به آیتم‌های مختلف دسترسی پیدا کرده و از این طریق نسبت به سایر گیمرها دست بالاتری داشته باشید.

موارد گفته شده تنها بخشی از ویژگی‌های جذابی هستند که در طی زمان به بازی فری فایر اضافه شده است. همچنین می‌توان انتظار داشت که با گذشت زمان، باز هم شاهد اضافه شدن ویژگی‌ها و نوآوری‌های جذابی به بازی فری فایر باشیم.

خرید جم فری فایر

پس از آن که نگاهی به تاریخچه بازی فری فایر انداخته و در این زمینه اطلاعات کاملی را به شما ارائه کردیم، حال نیاز است تا در مورد خرید الماس فری فایر نیز توضیحاتی را به شما ارائه دهیم. برای آن که بتوانید به تمامی شخصیت‌های فری فایر دسترسی پیدا کرده و ویژگی‌های آن‌ها را ارتقا دهید، نیاز است تا از جم فری فایر استفاده کنید. همچنین برای آن که بتوانید اسلحه خود را به روز کرده و سلاح‌های پیشرفته خریداری کنید باز هم نیاز است تا از جم بازی فری فایر استفاده کنید.

به دلیل تحریم‌های موجود، امکان خرید جم به صورت مستقیم وجود ندارد. در چنین شرایطی نیاز است تا با کمک مجموعه تاپ جم شاپ اقدام به خرید جم فری فایر کرده و تحریم‌های علیه گیمرهای ایرانی را دور بزنید. مجموعه تاپ جم شاپ جم بازی فری فایر را با قیمت بسیار پایین و مقرون به صرفه به فروش می‌رساند.

حرف آخر

همان طوری که مشاهده کردید، با وجود این که از زمان عرضه بازی فری فایر در سال 2017 تا به امروز مدت زمان زیادی نگذشته است، اما تیم توسعه دهنده این بازی تمام تلاش خود را کرده تا با اضافه کردن قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدید به بازی خود، بازیکنان و گیمرهای بیشتری را جذب کرده و از این طریق جایگاه ویژه‌ای در بین گیمرها پیدا کند.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خیابان شهید ابراهیم رئیسی در تهران

خیابان شهید ابراهیم رئیسی در تهران

تهران رسانه | در زمان مناسب معبری به نام شهید ابراهیم رییسی در پایتخت نام گذاری خواهد شد.

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت