چهارمین خشکسالی پیاپی در استان تهران

جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

دوشنبه 1403/02/31

آگهی رسانه؛

آشنایی با انواع لوله های پنج لایه ساختمانی در بازار

تهران رسانه | شما می‌توانید نوع لوله و اتصالات مورد نیاز خود را از طریق ارتباط با گروه فنی لوله و اتصالات سفارش داده و با بهترین کیفیت و قیمت مقرون‌به‌صرفه خریداری و اجرا نمایید.

آشنایی با انواع لوله های پنج لایه ساختمانی در بازار

لوله‌ها و اتصالات از بخش‌های مهم و اساسی در تاسیسات ساختمانی محسو‌ب می‌شوند. در واقع یکی از معیارهای سنجش کیفی ساختمان‌ها اعم از نوع مسکونی، تجاری، اداری و... سالم بودن و کارکرد صحیح بخش‌های مربوط با لوله و اتصالات آن‌هاست؛ بنابراین توجه تخصصی به این موضوع بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

در بین انواع لوله و اتصالات ساختمانی که توسط فروشندگان مثل نمایندگی لوله آذین ارائه می‌شود، تعداد لایه‌‌های لوله‌های تعبیه شده در ساختمان نقش تعیین کننده و مهم ایفا می‌کنند. لوله‌های پنج لایه از جمله نمونه‌هایی هستند که به مانند انواع لوله و اتصالات تک لایه کاربرد زیادی در ساخت تاسیسات ساختمانی دارند. در ادامه این مطلب قصد داریم با معرفی و بررسی انواع اتصالات و لوله‌های پنج لایه، شما را بیشتر با این نمونه‌های کاربردی آشنا کنیم تا در زمان خرید یا نصب و تاسیس بهترین انتخاب را داشته و بیشترین بازدهی کارکردی را دریافت نمایید.

فناوری لوله‌های پنج لایه

لوله‌های پنج لایه (five-layer pipe) نسل جدید و مدرن لوله و اتصالات مصرفی پلیمری را در تاسیسات اماکن مختلف معرفی و عرضه نموده است. این لوله‌ها با ایجاد مزایایی جدید نسبت به انواع قبلی لوله‌ها و اتصالات رایج نظیر لوله تک لایه فلزی توانستند جایگزین بهترین برای آن‌ها شوند؛ به‌طوری‌که امروزه لوله و اتصالات فلزی به ندرت تحت استانداردهای جدید تاسیسات منازل و سایر ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

لوله و اتصالات پنج لایه در انواع پرکاربرد و رایج خیلی زود جای خود را در بازار مصرفی لوله و اتصالات و همچنین تاسیسات ساختمانی پیدا کرد و امروزه ترجیح بسیاری از مهندسین نسبت انواع قدیمی‌تر نظیر لوله تک لایه می‌باشند. این لوله‌ها با ارائه ساختاری جدید و استاندارد بهترین انتخاب برای ساختمان‌ها از جمله منازل مسکونی آپارتمانی به شمار می‌آیند.

ساختار لوله‌های پنج لایه

همان‌طورکه از نام این نوع لوله‌ها و اتصالات پیداست، از پنج لایه تشکیل شده‌اند که مجموعا موجب افزایش کارایی و ایجاد مزیت‌هایی نسبت به لوله تک لایه خواهند شد. این پنج لایه شامل چهار لایه متقارن است که توسط یک لایه میانی از جنس فلز آلومینیوم از یکدیگر جدا شده‌اند.

لایه‌های این لوله به ترتیب شامل لایه پلیمری در دیواره داخلی و خارجی، لایه چسب و یک لایه آلومینیوم در مرکز است که موجب افزایش مقاومت، استحکام ساختاری و همچنین انعطاف‌پذیری آن‌ها خواهد شد. حالا با این اوصاف سوال اصلی اینجاست لوله و اتصالات پنج لایه چه ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند که موجب شده تا نسبت به سایر انواع اتصالات و لوله تک لایه در انواع تاسیسات ساختمانی مورد استفاده قرار بگیرند؟

سبک و مقاوم

جنس لوله و اتصالات پنج لایه از پلیمرهای پلی پروپیلن (PP) است. PERT و PEX دو نمونه‌ پلیمری معروف و کاربردی این لوله‌ها در بازار هستند. وجود جنس پلیمری برای این لوله‌ها باعث سبک بودن و در عین حال مقاومت قابل قبول آن‌ها می‌شود. البته معمولا در این لوله‌ها یک لایه میانی آلومینیومی نیز به‌ کار برده می‌شود که بااین‌حال همچنان وزن آن‌ نسبت به سایر لوله‌های تک لایه فلزی به مراتب کمتر خواهد بود؛ چرا که چگالی آلومینیوم به طرز چشم‌گیری کمتر از فلزات سازنده نمونه‌های قدیمی لوله‌ها و اتصالات نظیر آهن و فولاد است.

وزن کمتر لوله‌ها و اتصالات آن‌ها در انواع پنج لایه باعث سهولت نصب و اجرای آن‌ها در تاسیسات ساختمانی می‌شود. همچنین این اتصالات در طول زمان فشار کمتری به ساختارهای تاسیسات وارد می‌نماید و فرسایش کمتری را در پی دارد. ضمن اینکه در صورت خرابی یا بروز نشتی، قسمت آسیب‌دیده لوله به‌راحتی قابل جداسازی، حمل و تعویض است.

کیفیت آب رسانی

جنس لایه درونی سازنده دیواره داخلی این‌ لوله‌ها از جنس پلیمر پلی‌پروپیلن است و سطح آن در مقیاس ذره‌بینی کاملا صیقلی است. این ویژگی باعث عدم رسوب‌گذاری ناخالصی‌های آب در این لوله‌ها می‌شود و جریان آب با فشار مناسب برقرار خواهد بود. بسیاری از این لوله‌ها به عنوان لوله استخری نیز استفاده می‌شوند. چون این ویژگی میزان احتمال انسداد لوله را بر اثر رسوب‌گذاری و تجمع املاح کاهش می‌دهد.

ویژگی‌های ساختاری

انواع لوله تک لایه ساخته شده از متریال‌های فلزی هستند؛ بنابراین فرآیند نصب و اجرای آن‌ها در تاسیسات می‌تواند زمان‌بر، دشوار و نیازمند به ابزار و تجهیزات زیادی باشد. همچنین ساخت و تعبیه اتصالات در ایجاد زوایای قسمت‌های مختلف در ساختمان‌ها به سبب جنس مستحکم فلزی و عدم انعطاف، مشکلاتی به وجود خواهد آمد.

یکی از ویژگی‌ها و مزایای منحصربه‌فرد لوله‌ها و اتصالات پلیمری وجود انعطاف قابل‌توجه در آن‌هاست که برخی از مشکلات موجود در انواع لوله تک لایه را برطرف می‌کند. همچنین فرآیند لوله‌کشی و انتقال آن‌ها در قسمت‌های مختلف منازل آشپزخانه و سرویس‌های بهداشتی آسان‌تر خواهد شد.

متریال

مهم‌ترین تفاوت نسل جدید لوله و اتصالات (five-layer pipe) با نمونه‌ها و انواع قدیمی‌تر، در متریال سازنده آن‌هاست. اصو‌لا ساخت این لوله‌ها با استفاده از متریال‌های پلیمرهای صنعتی باعث رفع برخی از مشکلات استفاده از لوله تک لایه فلزی خواهد شد. این نمونه‌ها دچار زنگ‌زدگی دراثر رطوبت نمی‌شوند. این موضوع خصوصا برای لوله‌کشی‌های خارجی در منازل و ساختمان‌ها اهمیت زیادی دارد و موجب مقاومت در برابر تخریب بر اثر رطوبت خواهد شد. همچنین خاصیت خوردگی بر اثر سایر عوامل در این لوله‌ها وجود ندارد. از دیگر مزایای استفاده از فناوری پلیمری در ساخت این لوله و اتصالات آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ساختارپذیری مناسب در تاسیسات ساختمانی
  • اتصالات متعدد و مطمئن
  • تحمیل فشار کم به ساختار تاسیساتی
  • سهولت نصب و تعبیه
  • افزایش امکان تعمیر و بازیابی
  • قیمت کمتر نسبت به انواع فلزی

گروه لوله و اتصالات

گروه تخصصی لوله و اتصالات با برندی معتبر و آشنا در زمینه تامین و اجرای تاسیسات ساختمانی با بالاترین کیفیت است. انواع اتصالات و لوله تک لایه و پنج لایه پلیمری توسط این گروه عرضه می‌شود که نوع معتبر و شناخته شده لوله سوپرپایپ در اندازه‌های مورد تقاضا و غیره از جمله این محصولات هستند.

شما می‌توانید نوع لوله و اتصالات مورد نیاز خود را از طریق ارتباط با گروه فنی لوله و اتصالات سفارش داده و با بهترین کیفیت و قیمت مقرون‌به‌صرفه خریداری و اجرا نمایید. هدف گروه لوله و اتصالات رضایت و اعتماد شما مشتریان گران‌قدر است و در تحقق این هدف بسیار مصمم و کوشا هستند.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت