چهارمین خشکسالی پیاپی در استان تهران

جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

دوشنبه 1403/02/31

آگهی رسانه؛

کلندر چیست؟

تهران رسانه | دستگاه کلندر جزئی از معدود دستگاه های چاپ غلتکی ، حرارتی موجود در بازار است که عملیات انتقال تصویر را با استفاده از تکنولوژی سابلیمیشن از طریق حرارت انجام می دهد.

کلندر چیست؟

کلندر چیست ؟

دستگاه کلندر جزئی از معدود دستگاه های چاپ غلتکی ، حرارتی موجود در بازار است که عملیات انتقال تصویر را با استفاده از تکنولوژی سابلیمیشن از طریق حرارت انجام می دهد. این نوع دستگاه ها انتخاب مناسبی برای چاپ روی پارچه هستند به همین دلیل در صنعت دیجیتال به عنوان یکی از  بهترین گزینه های موجود در بازار تبدیل شده است. کلندرها نمونه های مختلفی دارند که از نظر شرایط فنی با هم تفاوت هایی دارند . در ادامه درباره عملکرد این نوع دستگاه ها به شما توضیح خواهیم داد و به شما خواهیم گفت این دستگاه ها به چه صورت عمل میکنند.

دستگاه کلندر چگونه کار میکند؟

کلندر یک دستگاه انتقال حرارت برای ایجا چاپ بر روی سطح های مختلف و به ویژه روی لباس و پارچه است . در این نوع دستگاه ها از یک نوع غلطک ویژه استفاده شده که هنگام گردش با استفاده از حرارت باعث تصعید جوهر شده و باعث انتقال جوهر به سطح های منعطف به ویژه پارچه می شود. در بسیاری از موارد از این دستگاه  به عنوان دستگاه کلندر سابلیمیشن نیز نام برده  می شود که به دلیل نوع و شرایط انجام چاپ از این نام استفاده می شود. طراحی ویژه و خاص این نوع دستگاه ها باعث می شود که شرکت ها بتوانند از آن برای چاپ روی کاغذهای بزرگ و پارچه استفاده کنند.

ویژگی های جالبی در دستگاه کلندر وجود دارد که آن را به انتخابی مطلوب برای کارگاه های چاپ تبدیل می کند. اولین ویژگی استفاده از تکنولوژی سابلیمیشن است که باعث شده کار با دستگاه بسیار ساده و راحت باشد و اپراتورها نیاز به آموزش های طولانی و حرفه ای نداشته باشند. دومین ویژگی نوع گرم شدن غلطک دستگاه می باشد غلطک کلندرها با استفاده از روغن داغ گرم می شوند که این امر باعث یکنواختی حرارت در غلتک می شود درنتیجه چاپ ، یکپارچه و با کیفیت انجام می شود.

کلندر سابلیمیشن

دستگاه های کلندر از یک غلتک خاص برای انتقال حرارت استفاده میکنند که در برخی موارد به عنوان ترانسفر پارچه شناخته می شود. در اکثر موارد در کلندرها از سابلیمیشن استفاده می شود که به همین دلیل کلمه سابلیمیشن کنار این نوع دستگاه ها قرار  می گیرد . در این نوع از ابزار ها باید از دستگاه پرینتر برای پیاده سازی طرح های مد نظر روی شیت مخصوص یا کاغذ سابلیمیشن استفاده کرد . در مرحله پایانی نیز کاغذ یا پارچه همراه کاغذ مخصوص وارد دستگاه می شود و دستگاه روند چاپ را انجام می دهد. 

مزایای استفاده از کلندر

کلندرهای سابلیمیشن پیاده سازی فرایند سابلیمیشن را به شکل متفاوتی انجام می دهند. به همین دلیل مزایای آن نسبت به سایر دستگاه ها سابلیمیشن تنها کمی متفاوت است. در مرحله اول در این نوع دستگاه ها از یک نوع غلتک استفاده شده است که گرم شدن آن با استفاده از انتقال حرارت به روغن انجام می شود. این نوع خاص از طراحی باعث شده است تا حرارت در تمام سطح غلتک یکسان باشد و چاپ با بالاترین کیفیت انجام شود .

یکی دیگر از ویژگی های این دستگاه ، کاربری بسیار ساده و راحت آن است و اپراتورها تنها با گذراندن چند ساعت آموزش ساده می توانند به راحتی از این نوع دستگاه ها استفاده کنند.

 در یک سابلیمیشن هشت کاره ما هشت قالب متفاوت داریم که بعضی از این قالب ها برای چند حوزه یکسان هستند . همین موضوع برای کلندرهای پارچه نیز وجود دارد. پس در ساده ترین حالت باید انتظار داشت که از این نوع دستگاه ها برای کاغذ و پارچه به صورت رول استفاده شود البته با توجه به توانایی ها و ویژگی هایی که در این دستگاه وجود دارد میتوان از آن در سطوح منعطفی که با غلتک دستگاه همخوانی دارند استفاده کرد.

همچنین در این مدل از دستگاه ها از یک نوع سیستم محافظت از نمد استفاده شده است که در حفظ و بهبود کیفیت آن تاثیر گذار است و باعث افزایش طول عمر کلندر می شود . این مزایا و ویژگی ها باعث می شود چاپ روی پارچه و لباس ها باهزینه  کمتری انجام شود و نسبت به چاپ دستی سرعت بیشتری داشته باشد.

مجموعه ارگ سیستم افتخار دارد با بیش از سه دهه سابقه درخشان در زمینه تبلیغ و چاپ با فعالین این حوزه همکاری داشته باشد. ارائه مشاوره، برنامه‌ریزی، فراهم کردن تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری لازم برای چاپ، پشتیبانی فنی و تخصصی از کسب و کارها، استفاده از بهترین و پیشرفته‌ترین دستگاه‌های چاپ به صورت واردات و یا فروش آن به افراد فعال در صنعت چاپ از جمله خدمات قابل ارائه توسط ارگ سیستم است.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خیابان شهید ابراهیم رئیسی در تهران

خیابان شهید ابراهیم رئیسی در تهران

تهران رسانه | در زمان مناسب معبری به نام شهید ابراهیم رییسی در پایتخت نام گذاری خواهد شد.

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت