جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

تشکیل کارگروه تخصصی روابط عمومی در ادارات استان تهران

یک شنبه 1403/02/30

آمار ۹ ماهه؛

صدور ۴ هزار و ۳۱۶ پروانه ساخت خانه در تهران

تهران رسانه | از ابتدای سال تاکنون ۴ هزار و ۳۱۶ پروانه ساخت در مناطق ۲۲ گانه تهران صادر شده است.

صدور ۴ هزار و ۳۱۶ پروانه ساخت خانه در تهران

به گزارش تهران رسانه ؛ رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با اشاره به میزان ساخت و ساز در مناطق مختلف تهران گفت: از ابتدای سال تاکنون ۴ هزار و ۳۱۶ پروانه ساخت در مناطق ۲۲ گانه تهران صادر شده است.

مهدی عباسی افزود: بیشترین آمار صدور پروانه متعلق به منطقه ۱۵ با صدور ۵۳۶ پروانه و کمترین پروانه صادر شده در منطقه ۹ تهران با ۹۱ پروانه است.

او تصریح کرد: همچنین در رتبه دوم صدور بیشترین پروانه ساخت منطقه ۴ تهران با صدور ۳۵۵ پروانه و سپس منطقه ۲ با صدور ۳۲۵ پروانه قرار دارد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران درباره تعداد صدور پروانه ساخت در سایر مناطق پایتخت گفت: از ابتدای سال تاکنون در منطقه یک تهران ۱۷۶ پروانه در منطقه سه ۱۰۶ پروانه ساخت و ساز در منطقه پنج ۲۰۲ پروانه و در منطقه ۶ تهران نیز ۱۱۲ پروانه ساخت و ساز صادر شده است.

با گذشت ۱۰ ماه از شروع سال، شهرداری توانسته است تعداد پروانه‌های ساخت خود را افزایش دهد و همچنین در بستر اعطای مشوق‌ها سازندگان تمایل بیشتری به ساخت مسکن کرده‌اند، اما همانطور که گفته شد تهران هنوز بیش از ۱۲ هزار بافت فرسوده دارد که باید هرچه سریع‌تر این بافت نوسازی شود و باید منتظر ماند و دید تا پایان سال چه میزان به تعداد پروانه‌های صادر شده و تمایل شهروندان به افزایش ساخت و ساز چقدر افزوده می‌شود.

سال گذشته ۵ هزار و ۸۰۲ مورد پروانه ساختمانی طی سال۱۴۰۰ صادر شد که مناطق ۲۱، ۲۲ و ۳ در صدر جدول بیشترین درصد تعداد صدور پروانه نسبت به تعداد پارسل‌های کل منطقه قرار گرفتند. ضمن اینکه در سال گذشته، منطقه ۱۲ با ۰.۳۵ درصد، کمترین درصد تعداد صدور پروانه نسبت به تعداد پارسل‌های کل منطقه را داشته است.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت