چهارمین خشکسالی پیاپی در استان تهران

جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

دوشنبه 1403/02/31

آگهی رسانه؛

راهنمای خرید عینک کوهنوردی

تهران رسانه | قصد کوهنوردی دارید؟ کفش و لباس خود را برداشته اید؟ یک چیز کم است! عینک. وظیفه این وسیله، فیلتر کردن اشعه یو-وی است و از آسیب رسیدن به چشم محافظت می کند.

راهنمای خرید عینک کوهنوردی

ظاهر عینک کوهنوردی ممکن است به ظرافت عینک های آفتابی ای که در شهر استفاده می کنید نباشد اما همین ظاهر زمخت و چقر قرار است بهترین حفاظت را از شما به عمل بیاورد البته به شرطی که مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید.

ضرورت استفاده از  عینک کوهنوردی

اولین نکته برای استفاده از عینک کوهنوردی، مراقبت از چشمان در در برابر اشعه های مضر خورشید است. در حقیقت کارایی عینک کوهنوردی محافظت از چشم در مقابل نور مرئی ، اشعه یو وی و آی آر است، این کار با کاهش ورودی نور تابیده شده به چشمان همراه خواهد بود تا حدی که بینایی مختل نشود.

چه عینک هایی را برای کوهنوردی انتخاب کنیم؟

برای انتخاب عینک کوهنوردی مناسب باید به فاکتورهایی از جمله UV مناسب، وزن و راحتی، فِرِم و لنز اشاره کرد. در ادامه مختصر گریزی بر این فاکتورها خواهیم زد.

  • چه میزان UV مناسب است؟ عینک کوهنوردی مناسب باید قابلیت قیلتر 95 تا 100 درصد اشعه یو وی را داشته باشد. بر همین اساس توصیه می شود، عینکی را تهیه کنید که نمره UV آن بین 3 تا 4 باشد.
  • وزن و راحتی فرم عینک: یک عینک کوهنوردی مناسب باید دارای وزن سبک و مطلوب باشد تا کوهنورد به هنگام استفاده از آن احساس راحتی داشته باشد به ویژه که این استفاده برای مدت طولانی خواهد بود.
  • جنس بدنه عینک: بر خلاف عینک های آفتابی شهری، عینک کوهنوردی باید از دو طرف بسته باشد تا بتواند از شما در هنگام باد و بوران محافظت می کند. همچنین فرم عینک نباید از جنس فلز ساخته شود زیرا موجب آسیب رساندن به پوست کوهنورد خواهد شد. عینک های کوهنوردی Wraparound با شکل کمربندی خود یکی از بهترین انتخاب ها برای کوهنوردی است.
  • لنزهای ضد خش: برای مسیرهای صعب العبور و دشوار استفاده از لنزهای ضد خش و مقاوم دربرابر تکان و ضربه توصیه می شود. با استفاده از این لنزها خطر از دست رفتن عینک و آسیب به چشمان در حین کوهنوردی از بین می رود.

شاخص فرابنفش و نقش آن در انتخاب عینک کوهنوردی

پیشتر اشاره کردیم که نمره UV عینک انتخابی شما باید بین 0 تا 4 باشد. اما این متر و معیار چگونه به دست می آید؟ ملاک برای این شاخص، میزان جذب اشعه فرابنفش است. بر این اساس چهار دسته خواهیم داشت.

نمره 0: لنزی با این نمره، بین 80 تا 100 درصد اشعه ماورا بنفش را جذب می کند و قطعا انتخاب مناسبی برای استفاده جهت عینک کوهنوردی نیست.

نمره 1: لنزهای دارای این نمره بین 43 تا 80 درصد اشعه ماورا بنفش را جذب می کنند. بنابراین همچون مورد قبلی این لنزها نیز برای کوهنوردی مناسب نیست و تنها در حد فیلتر کردن تابش نور کم مناسب است.

نمره 2: لنزهای دارای این نمره بین 18 تا 40 درصد اشعه ماورا بنفش را جذب می کنند و همچون موارد قبلی هستند.

نمره 3: لنز با نمره 3 تنها بین 8 تا 18 درصد از اشعه خورشید را جذب می کند. بنابراین یکی از موارد انتخابی مناسب برای کوهنوردی است.

نمره 4: این لنز عملکردی به مراتب بهتر از نوع قببلی دارد و تقریبا 87 درصد از اشعه ماورای بنفش را فیلتر می کند. این لنز در محیط شهری کاربرد ندارد اما استفاده از آن در شرایط فوق العاده آفتابی، ارتفاعات بسیار زیاد، دریا و سواحل مناسب است.

دیگر نکات مناسب برای انتخاب عینک کوهنوردی

کوهنوردی ورزشی است که دقت زیادی را می طلبد و البته خستگی هایی را هم به کوهنورد تحمیل می کند. بنابراین راحتی فاکتوری بسیاری مهم برای ورزشکاران این رشته است.

نهایتا اینکه در کنار توجه به نمره لنز و ضد خش بودن آن، حتما به راحتی فرم دقت کنید تا ضمن حفاظت از چشمان تان در طول کوهنوردی، سختی و فشار کمتری به صورت تان وارد شود.

برای خرید کلیه لوازم کوهنوردی ،کمپینگ و طبیعت گردی می توانید به فروشگاه کوهسایت مراجعه کنید. این فروشگاه برای رفاه حال مشتریان اقدام به تاسیس فروشگاه اینترنتی نیز نموده است. کلیه لوازم مخصوص کوهنوردی و کمپینگ در این فروشگاه از برندهای معتبر با تنوع بالا و قیمت های مناسب عرضه می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر از ویترین فروشگاه در وب سایت کوهسایت دیدن کنید. 

www.koohsite.com

ولیعصر، بالاتر از میدان منیریه، نرسیده به چهارراه سپه، پاساژ المپیک، طبقه سوم، واحد۳، لوازم کوهنوردی رشیدی

ساعات کار همه روزه به جز ایام تعطیل از : ۱۰ صبح الی ۷ شب

تلفن فروشگاه ۶۶۴۶۰۲۰۸ – ۶۶۹۶۲۵۵۲




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خیابان شهید ابراهیم رئیسی در تهران

خیابان شهید ابراهیم رئیسی در تهران

تهران رسانه | در زمان مناسب معبری به نام شهید ابراهیم رییسی در پایتخت نام گذاری خواهد شد.

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت