چهارمین خشکسالی پیاپی در استان تهران

جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

دوشنبه 1403/02/31

آگهی رسانه؛

۵ حوزه پرسود برای سرمایه گذاری در کانادا

تهران رسانه | مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس و شرکت شتاب دهنده بیزینس و استارت آپ i3 capital با سال ها تجربه در هدایت و حمایت صد ها تجارت نوپا٬ استارت آپ و همکاری با شرکت های معظم بین المللی از ابتدا تا انتهای مسیر مهاجرت به کانادا در کنار شماست.

۵ حوزه پرسود برای سرمایه گذاری در کانادا

در دنیای پر فراز و نشیب اقتصاد، استفاده صد درصدی از فرصت‌ها و اجتناب از ریسک‌ها تقریبا غیرممکن است. برای رشد و موفقیت در سرمایه‌گذاری، شرکت‌های جهانی باید حوزه‌هایی را جستجو کنند که درارای ثبات از نظر ارزش تجاری و پویایی از نظر رشد تجاری باشند.

کانادا بهترین کشور برای سرمایه‌گذاری جهانی است و سرمایه‌گذاران زیادی را به خود جذب می‌کند. کانادا در رتبه 38 از نظر جمعیت قرار دارد و دهمین اقتصاد بزرگ جهان با تولید ناخالص داخلی 1.73 تریلیون دلار است.

تولید ناخالص داخلی سرانه کانادا 46260.71 دلار در رتبه 20 جهان قرار دارد در حالی که شاخص تولید ناخالص داخلی براساس برابری قدرت خرید آن (GDP (PPP) )آن 1.84 تریلیون دلار در رتبه هفدهم جهانی است. تولید ناخالص داخلی کانادا تا سال 2023 به 2.13 تریلیون دلار افزایش خواهد یافت.

سرمایه‌گذاران در کانادا ز طریق 14 قرارداد تجاری این کشور با 49 کشور به ارزش نزدیک به 1.5 میلیارد، به بازار جهانی دسترسی خواهند داشت. هم‌چنین، کانادا با موقعیت جغرافیایی عالی (117 گذرگاه مرزی به ایالات متحده آمریکا)، زیرساخت‌های حمل و نقل هوایی (13 فرودگاه بین‌المللی همراه با 43 فرودگاه داخلی) و بنادر ساحلی (17 بندر دریایی) امکان تجرات مستقیم با ایالات متحده، آسیا، اروپا و آمریکای جنوبی را دارد. در ادامه به معرفی حوزه‌های سودآور سرمایه‌گذاری در این کشور می‌پردازیم.

نکات مهم قبل از آغاز سرمایه‌گذاری در کانادا

قبل از این که بخواهید یک حوزه سرمایه‌گذاری را انتخای کنید، باید به چند مورد توجه کنید:

1) تحمل ریسک

آگاهی از میزان تحمل ریسک یکی از موارد کلید در انتخاب بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری است. به عنوان مثال، شخصی که اصلا تحمل ریسک و توان رویارویی با زیان را ندارد، باید فقط در معامله‌های نقدی سرمایه‌گذاری کند. برعکس، اگر شخصی ظرفیت ریسک‌پذیری بالایی دارد بهتر است روی سهام سرمایه‌گذاری کند.

2) افق زمانی

هرچه افق زمانی شما برای سرمایه‌گذاری طولانی‌تر باشد، ریسک بیشتری می‌توانید بپذیرید. کسانی که به دوران بازنشستگی نزدیک می‌شوند و به پول سرمایه‌گذاری‌های خود نیاز دارند، ریسک بسیار کمتری را نسبت به افراد جوان‍تر می‌پذیرند.

3) نیازهای نقدی کوتاه مدت

کسانی در چند سال پیشرو هزینه‌های سنگینی مانند تصمیم برای خرید خانه را دارند و برای این هزینه‌ها به پول نقد نیاز خواهند داشت، باید در حوزه‌های مرتبط با نقدینگی سرمایه‌گذاری کنند.

4) مدت زمان برای انتخاب مورد مدنظر برای سرمایهگذاری

برخی سرمایه‌گذاری‌ها مستلزم صرف زمان بیشتری را نسبت به سایر موارد است.به عنوان مثال، سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات فیزیکی بیشتر از سرمایه‌گذاری روی یک سهام، وقت شما را می‌گیرد.

لینک پیشنهادی: ویزای سرمایه گذاری کانادا ؛ مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری

images_1673626698.jpg

بهترین سرمایه گذاری‌های تضمینی

اگر سرمایه‌گذار محتاطی هستید، بازدهی تضمینی از طریق مواردی مانند GIC و MLGI برای شما بهتر است. این سرمایه‌گذاری‌ها به دلیل نرخ بازدهی ثابت‌شان، سود مشخصی دارند.

GIC یا گواهی سرمایه‌گذاری تضمین شده: از جمله خدمات پس انداز و تضمین‌کننده سرمایه و سود هستند. بنابراین بازگشت نهایی سرمایه از قبل مشخص شده است.

MLGI یا سرمایه‌گذاری‌های مرتبط با بازار: این سرمایه‌گذاری‌ها متغیر و مرتبط با رشد بازار سهام هستند. امنیت، بازگشت سرمایه و انعطاف پذیری از ویژگی‌های آن است. سرمایه شما همیشه در سررسید تضمین شده است و می‌توانید بین بازده ثابت تضمینی یا بازده متغیر یکی را انتخاب کنید.

بهترین راه برای سرمایه‌گذاری آنلاین

سرمایه‌گذاری‌های زیادی به صورت آنلاین در دسترس همه هستند:

کارگزاران آنلاین: این بستر به شما این امکان را می‌دهد که عملیات بازار سهام خود را به تنهایی انجام دهید و در سهام، صندوق‌های سرمایه‌گذاری یا اوراق مشارکت سرمایه‌گذاری کنید.

پلتفرم‌های ارزهای دیجیتال: این پلتفرم‌ها مختص سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال هستند و گاهی اوقات به اشتراک‌گذاری ارزهای رمزپایه را ارائه می‌دهند.

بهترین ETFها: برای سال 2022 و بعد از آن، امیدوارکننده ترین ETFها عبارتند از:

  • BMO US Preferred Share Index ETF
  • Vanguard Retirement Income ETF
  • Desjardins Disnat IR Canada Low Co2 Index ETF
  • RBC iShares S&P/TSX Capped Energy Index ETF
  • National Bank Indc Mstar BanqNatl Qbc CI ETF

بهترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک: بهترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک که در حال حاضر عبارتند از: صندوق‌های مشترک RBC، صندوق‌های مشترک TD، صندوق‌های مشترک Desjardins، صندوق‌های مشترک اتحاد صنعتی، صندوق‌های مشترک CIBC و صندوق‌های مشترک رویال بانک.

Robo-advisors : اگر قصد سرمایه‌گذاری آنلاین و خودکار را دارید، می‌توانید از یک Robo-Avisor استفاده کنید که یک پورتفولیوی ETF را برای شما ایجاد و مدیریت می‌کند.

لینک پیشنهادی: راهنمایی مهاجرت به کانادا با مشورت وکیل مهاجرتی کانادا در تورنتو اینجا کلیک کنید

images_1673626870.jpg

 

بهترین موارد برای سرمایه‌گذاری در کانادا

در جدول زیر، برخی از بهترین سرمایه‌گذاری‌ها در سال 2022 را نشان می‌دهد:

حوزه سرمایه‌گذاری

بازگشت سرمایه در سال 2021

بازگشت سرمایه در سال 2022

صندوق‌های قابل معامله در بورس

12%(براساس میانگین)

13% (براساس میانگین)

سهام

1/25 % (براساس شاخص S&P 500/TSX)

7/7 % (براساس شاخص S&P 500/TSX)

صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک

5/6 %(براساس میانگین)

59/7 (براساس میانگین)

املاک

24%

18%

ارزهای رمزنگاری شده

متغیر

متغیر

طلا

3/4 %

6%

تراست درآمد

4/6 %

8/5 %

برای انجام سرمایه گذاری‌های سودآور در سال 2022، چندین گزینه دارید، از جمله:

  • سرمایه‌گذاری خود را به تنهایی با یک کارگزار آنلاین انجام دهید.

  • از یک Robo-Avisor برای سرمایه‌گذاری خودکار ETF استفاده کنید.

  • از خدمات مشاور مالی یا سرمایه‌گذاری استفاده کنید.

پروفایل سرمایه‌گذار

انواع دارایی‌هایی موجود

متوسط هزینه

بازده زمانی سرمایه‌گذاری

نوع سرمایه‌گذار توصیه شده

مدیر پرفتوی (سبد سرمایه‌گذاری)

اوراق قرضه

اوراق بدهی

بازار سهام

منابع مالی

3 %

کمتر از یک سال

محافظه‌کار

 

 

Robo-Avisor

دارایی‌های بازار پول

سهام

اوراق قرضه

منابع مالی

ارزهای رمزنگاری شده

0.35 %

از 1 تا 3 سال

متعادل

پلتفرم کارگزاری

اقدامات

ارزهای رمزنگاری شده

فاندها

0.49 %

بیشتر از 3 سال

متهورانه

1. صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF)

مشخصات

سطح

پروفایل سرمایه‌گذار

متعادل

افق سرمایه‌گذاری

متوسط تا طولانی مدت

ریسک

معتدل

بازگشت سرمایه

کم تا متوسط

صندوق‌های قابل معامله در بورس یکی از محبوب‌ترین ابزارهای سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران در سال 2022 هستند. سرمایه‌گذاری در حوزه ETF در کانادا از سال 2011 تا 2022 بیشتر از 8 برابر (رزش دارایی 304 میلیارد دلار) شده است. ETFها به دلیل نوسانات کمتر، سود کمتری نسبت به سهام خاص در بازار سهام دارند، اما با این وجود تنوع و امنیت خوبی را ارائه می‌دهد.

2. سهام

درجدول زیر، ویژگی‌ها و سطح سرمایه‌گذاری سهام در سال 2022 را نشان داده است:

مشخصات

سطح

پروفایل سرمایه‌گذار

متعادل یا متهورانه

دوره زمانی

متوسط تا طولانی مدت

ریسک

معتدل

بازگشت سرمایه

متوسط

خرید سهام انفرادی معمولا ریسک بالاتری نسبت به خرید فاند دارد و زمان بیشتری برای تجزیه و تحلیل و تحقیق در مورد سهام قبل از خرید در مقایسه با ETF صرف می‌شود. ریسک سهام به تعداد سهام در پرتفو (سبد سرمایه‌گذاری) بستگی دارد. اگر تنوع بیشتری در سهام (یعنی سهام در بخش‌های مختلف) باشد، میزان ریسک کاهش می‌یابد.

عملکرد بهترین سهام

سهام زیر سود ثابت و منظمی را پرداخت می‌کنند:

سهام فورتیس: سود سهام آن در حال حاضر بازدهی 3.67% با نسبت پرداختی 73% دارد

سهام کانادایی تایر: این خرده‌فروش بزرگ دارای سابقه سود 16 ساله با بازده فعلی 2.36٪ است.

سهام RBC: در حال حاضر سود سهام خود با بازدهی 3.59٪ را به دلیل بحران به حالت تعلیق درآورده است، اما در آینده بازدهی بهتری ارائه می‌دهد.

شرکت مالی Manulife: این شرکت بیمه با نسبت پرداختی 42٪، سود سهام خود را برای مدت طولانی افزایش دهد.

سهام منابع طبیعی کانادا: این غول انرژی در حال حاضر نسبت پرداختی بالای 90 درصد و بازده سود 4.5 درصدی ارائه می‌دهد.

3. اوراق قرضه

مشخصات

سطح

پروفایل سرمایه‌گذار

محتاطانه تا متعادل

افق سرمایه‌گذاری

متوسط تا طولانی

ریسک

کم تا متوسط

بازگشت سرمایه

متوسط تا زیاد

اوراق قرضه که معمولا به عنوان درآمد ثابت شناخته می‌شوند، سرمایه‌ای هستند که صرف‌نظر از عملکرد بازار، سودآور است. این اوراق نسبت به سهام دارای ریسک و نوسان کمتری هستند و می‌تواند تعادلی بین میزان درآمد ثابت و ریسک سهام ایجاد کند.

به عنوان مثال: برندا یک مدیر فروش 30 ساله است. او یک پرسشنامه تحمل ریسک را پر کرد و تشخیص داد که تحمل ریسک پایینی دارد. تخصیص دارایی پیشنهادی او 60٪ درآمد ثابت و 40٪ سهام است و او تصمیم گرفت با خرید یک ETF اوراق قرضه و یک ETF سهام به این هدف دست یابد.

راه های مختلفی برای خرید اوراق قرضه وجود دارد، مانند:

ETF اوراق قرضه: نقد است و می‌تواند در بورس فروخته شود.

صندوق متقابل اوراق قرضه: نقدی است و قابلیت فروش در هر زمان را دارد.

خرید اوراق قرضه انفرادی: بیشترین فشار و کمترین نقدینگی را به همراه دارد، زیرا معمولا زمان سرمایه‌گذاری برای آن‌ها محدود است.

4. معادل‌های وجه نقد – GIC – حساب پس‌انداز با بهره بالا

مشخصات

سطح

پروفایل سرمایه‌گذار

محتاطانه

افق سرمایه‌گذاری

کوتاه تا متوسط

ریسک

کم

بازگشت سرمایه

زیاد

اگر قصد خرید پرهزینه‌ای را در یک یا دو سال آتی دارید، سرمایه‌گذاری روی یک حساب پس‌انداز با بهره بالا (HISA) یا GIC راهی بدون ریسک برای کسب درآمد تا زمان صرف هزینه برای خرید مدنظر است. حساب‌های پس‌انداز با بهره بالا به دلیل افزایش بانک‌های آنلاین در کانادا، نرخ‌های بالاتری را نسبت به بانک‌های سنتی (اغلب بیش از ۱۰۰ برابر بیشتر) ارائه می‌دهند. GIC ها پول شما را برای مدت معینی قفل می‌کنند اما نرخ‌های کمی بالاتر از حساب‌های پس‌انداز پرداخت می‌کنند.

5. املاک و مستغلات

مشخصات

سطح

پروفایل سرمایه‌گذار

محتاطانه

افق سرمایه‌گذاری

متوسط تا طولانی

ریسک

متوسط

بازگشت سرمایه

کم تا متوسط

املاک و مستغلات یک سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر است، زیرا شما سرمایه‌گذاری‌های خود را روی یک دارایی متمرکز می‌کنید. اگر چه بازار املاک و مستغلات کانادا از سال 2008 به بعد رشد خیره‌کننده‌ای داشته است، اما هیچ تضمینی وجود ندارد که در آینده دوام داشته باشد.

نقدینگی در مورد املاک و مستغلات کم است، به این معنی که فروش سریع برای به دست آوردن پول نیز سخت خواهد بود. طی رکود اقتصادی، اجاره بها کاهش می‌یابد و پیدا کردن مستاجر برای املاک و مستغلات شما ممکن است سخت‌تر باشد.

مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس و شرکت شتاب دهنده بیزینس و استارت آپ i3 capital با مدیریت مهیار حلاج‌ پور٬ عضو سازمان (NACO (National Angel Capital Organization ٬ مشاور رسمی (RCIC) یا اصطلاحا وکیل مهاجرتی کانادا با سال ها تجربه در هدایت و حمایت صد ها تجارت نوپا٬ استارت آپ و همکاری با شرکت های معظم بین المللی از ابتدا تا انتهای مسیر مهاجرت به کانادا در کنار شماست.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خیابان شهید ابراهیم رئیسی در تهران

خیابان شهید ابراهیم رئیسی در تهران

تهران رسانه | در زمان مناسب معبری به نام شهید ابراهیم رییسی در پایتخت نام گذاری خواهد شد.

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت