چهارمین خشکسالی پیاپی در استان تهران

جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

دوشنبه 1403/02/31

آگهی رسانه؛

پالت فلزی و کاربردهای بی نظیر آن

تهران رسانه | در این مقاله قصد داریم تا شما را با انواع پالت‌ها و کاربرد آن‌ها آشنا کنیم.

پالت فلزی و کاربردهای بی نظیر آن

پالت فلزی جزو ابزارهای کاربردی و پراستفاده در انبارها و کارخانه‌های تولیدی است. از این وسیله کاربردی برای جابه‌جایی و نگه‌دارای کالاهای مختلف در انبارها، سردخانه‌ها و... استفاده می‌شود. به عبارتی دیگر می‌توانیم بگوییم برای جابه‌جایی هر نوع کالایی توسط لیفتراک، باید از پالت استفاده شود. پالت‌ها ابزارهای بسیار پرکاربردی هستند که در انواع و اقسام مختلفی تولید می‌شوند. کاربرد و کارایی پلت‌ها با یکدیگر متفاوت است و به همین دلیل است که برای انجام هر کاری از پالت مناسب با آن استفاده شود.

پالت فلزی یکی از انواع پالت‌های محبوب و پرکاربرد در صنایع مختلف است. این وسیله به دلیل جنسی که دارد، نسبت به سایر پالت‌های چوبی و پلاستیکی از دوام و ماندگاری بهتری برخوردار است، به همین دلیل استفاده از پالت فلزی در مکان‌هایی که نیاز مداوم به پالت است، گزینهٔ مناسب‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تری است.

گفتنی است که کاربرد پالت‌ها تنها محدود به جابه‌جایی کالاها توسط لیفتراک نیست، از این وسیله برای کارهای دیگری نیز استفاده می‌شود. در ادامهٔ این مقاله قصد داریم تا شما را با انواع پالت‌ها و کاربرد آن‌ها آشنا کنیم.

پالت

کاربرد پالت فلزی

همان‌طور که قبلاً به آن اشاره کردیم، پالت‌های فلزی کاربردهای بسیار زیادی دارند و استفاده از آن‌ها در انبارها، سردخانه‌ها و کارخانه‌های تولید لازم و ضروری است. پالت‌های فلزی انواع مختلفی دارند که هرکدام از آن‌ها دارای یک‌سری ویژگی و کاربرد هستند. از برخی از پالت‌ها برای نگه‌داری بهتر از محصولات و کالاها در انبارها استفاده می‌شود. پالت‌های فلزی به دلیل جنس خوبی که دارند، از آسیب‌دیدن به کالاها جلوگیری می‌کنند و به همین دلیل برای نگه‌داری و حمل‌ونقل بسیاری از کالاهای حساس به ضربه، رطوبت، فشار و... گزینهٔ مناسبی هستند.

به‌طورکلی می‌توانیم بگوییم که کاربردهای پالت فلزی عبارت است از:

ایجاد نظم در انبارها؛

حمل‌ونقل آسان مواد و محصولات مختلف؛

قفسه‌بندی؛

منظم‌سازی سردخانه‌ها؛

بهینه‌سازی فضای انبارها.

انواع پالت فلزی کدام است؟

پالت‌های فلزی در ابعاد و اشکال مختلف ساخته می‌شوند و به همین دلیل کارایی هرکدام از آن‌ها متفاوت است، به همین دلیل هنگام خرید پالت‌های فلزی باید به کاربرد و کارایی آن‌ها نیز توجه ویژه‌ای شود. برای مثال، برخی از پالت‌ها تنها برای حمل‌ونقل مورد استفاده قرار می‌گیرند در حالی که برخی از آن‌ها برای نگه‌داری بهتر از کالاها استفاده می‌شوند.

علاوه‌بر این مورد، پالت‌ها با توجه به وزن و ابعاد کالاهایی که در داخل آن‌ها قرار می‌گیرند، در شکل‌ها و اندازه‌های متفاوتی ساخته می‌شوند. به‌طورکلی می‌توانیم بگوییم که پالت‌های فلزی با انواع مختلفی که دارند توانسته‌اند جایگاه بسیار خوبی در صنایع مختلف داشته باشند. این نوع پالت‌ها نسبت به سایر پالت‌های فلزی و چوبی از کاربرد و کارایی بهتری برخوردار هستند. ازجمله انواع پالت‌های فلزی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

پالت مسطح؛

باکس پالت فلزی؛

باکس پالت تاشو؛

باکس پالت نرده‌ای؛

باکس پالت آلومینیومی؛

باکس پالت توری.

  • پالت‌های فلزی مسطح

یکی از انواع پالت‌های فلزی پالت مسطح است. این نوع پالت‌ها دیواره‌ای ندارند و به همین دلیل معمولاً از آن‌ها برای جابه‌جایی کالاهای بزرگ استفاده می‌شود. از پالت‌های مسطح در انبارها برای حمل‌ونقل و ایجاد فاصله در بین کالاهای انبار شده استفاده می‌شود. به کمک این پالت‌ها هوا در بین کالاهای که به‌صورت انبوه انبار شده‌اند بهتر جریان پیدا می‌کند.

  • باکس پالت فلزی

از پرکاربردترین انواع پالت‌های فلزی باکس پالت‌ها هستند. این نوع از پالت‌ها دارای دیواره هستند به همین دلیل حمل‌ونقل کالاها با آن‌ها بسیار راحت‌تر است. درواقع این دیوارها از افتادن کالاها در حین جابه‌جایی توسط لیفتراک جلوگیری می‌کنند به همین دلیل جابه‌جایی با آنه‌ا سریع‌تر است. همچنین از باکس پالت فلزی برای نگه‌داری کالاهای مختلف در انبارها نیز استفاده می‌شود. به‌طوری که این پالت‌ها از شکستن و آسیب به محصولات و کالاها در هنگام انبارداری جلوگیری می‌کنند، به همین دلیل استفاده از آن‌ها می‌تواند گزینهٔ بسیار مناسبی برای محافظت و نگه‌داری کالاها در انبارها و در حین بارگیری باشد.

  • باکس پالت نرده‌ای

باکس پالت‌ها با توجه به جنس دیواره‌ای که دارند به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند. باکس‌های نرده‌ای نیز نوعی از باکس پالت‌های فلزی هستند که شکل دیوارهٔ آن‌ها به‌صورت نرده است. این پالت‌ها از دوام و استحکام بسیار بالایی برخوردار هستند و معمولاً برای ساخت آن‌ها از پروفیل استفاده می‌شود. این نوع باکس‌ها برای حمل و نگه‌داری محصولات مختلفی در انبارها و کارخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • باکس پالت‌های توری

نوعی دیگر از باکس پالت‌های فلزی باکس توری است که دیوارهٔ آن از جنس مش یا توری‌های فولادی ساخته شده‌است. تراکم و ضخامت مش توری‌ها با هم متفاوت است به همین دلیل قیمت این باکس پالت‌ها با توجه به توری و وزن آن‌ها می‌تواند متفاوت باشد. این پالت های در تولیدی های معتبر پیچ و مهره مورد استفاده قرار می گیرند.

  • باکس پالت تاشو

این نوع از پالت‌های فلزی دارای دیواره‌های تاشو هستند. به‌طوری‌که می‌توان بعد از استفاده دیواره‌های آن‌ها را تا کرد و از اشغال فضا توسط آن‌ها جلوگیری کرد. این باکس پالت‌ها زمانی که به آن‌ها نیازی نیست فضای کمتری را در انبارها اشغال می‌کنند و به همین دلیل استفاده از آن‌ها راحت‌تر و بهتر است.

  • پالت گالوانیزه

نوعی از پالت فلزی وجود دارد که برای ساخت آن‌ها از گالوانیزه استفاده می‌شود. این نوع پالت‌ها برای مکان‌های که رطوبت زیاد است گزینهٔ بسیار مناسبی هستند. از پالت‌های گالوانیزه برای نگه‌داری و جابه‌جایی کالاها استفاده می‌شود. مزیت خوب این پالت‌ها این است که با شستشو دچار زنگ‌زدگی نمی‌شوند.

 پالت فلزی مقاوم

خلاصه

به‌طورکلی می‌توانیم بگوییم که پالت فلزی جزو پالت‌های پرکاربرد در صنایع مختلف است. از این وسیله برای جابه‌جایی و نگه‌داری بهتر کالاها یا محصولات تولیدشده در کارخانه‌ها استفاده می‌شود. پالت‌های فلزی در ابعاد و شکل‌های مختلفی تولید می‌شوند. به همین دلیل کارایی آن‌ها نیز بسیار متفاوت است. ازجمله کاربردهای خوب این وسیله می‌توانیم به مواردی مانند قفسه‌بندی محصولات در انبارها، مرتب‌سازی، استفادهٔ بهینه از فضای انبارها و... اشاره کنیم.

باکس پالت فلزی جزو پرکاربردترین انواع پالت‌های فلزی است که از آن برای نگه‌داری و جابه‌جایی انواع کالاها استفاده می‌شود. این نوع پالت دارای دیواره‌های به شکل‌های مختلف است. باکس توری، باکس نرده‌ای، باکس تاشو از انواع باکس پالت‌های فلزی پرکاربرد در صنایع مختلف هستند. پالت‌های فلزی معمولاً از گالوانیزه یا آلومینیوم ساخته می‌شوند. پالت‌های گالوانیزه‌ای از مقاومت بهتری در محیط‌های مرطوب برخوردار هستند. باوجوداین پالت‌های آلومینیومی نیز به دلیل وزن سبک همواره مورد توجه هستند




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت