چهارمین خشکسالی پیاپی در استان تهران

جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

سه شنبه 1403/03/01

آگهی رسانه؛

چطور لکه ادرار روی تشک را حذف کنیم؟

تهران رسانه | اگر تشک با ادرار خیس شده است اولین کاری که باید انجام دهید جذب رطوبت اضافی با حوله کاغذی است.

چطور لکه ادرار روی تشک را حذف کنیم؟

تشک باکیفیت ،اساس استراحت خوب و خواب سالم است.  بنابراین بسیار مهم است که راحت، تمیز و عاری از بوی نامطبوع باشد. اما همیشه اینطور نمی شود خصوصا زمانی که ادرار روی آن می ریزد . در این صورت حتی اگر لکه های ادرار روی تشک به نوعی زیر روتختی یا ملحفه نیز پنهان شوند، پنهان کردن بوی آن دشوار است.
درست است که اگر یک بچه کوچک در خانه وجود داشته باشد، خوشحالی بزرگی است با این حال برخی از کودکان ممکن است شب ادراری داشته و باعث برجا ماندن لکه ادرار روی تشک شوند . اما هر مادری باید بداند که چگونه از شر این نوع آلودگی خلاص شود.  نحوه شستشو و حذف لکه ادرار از روی تشک از اطلاعاتی است که برای صاحبان حیوانات خانگی (گربه یا سگ) نیز مفید است  . از این گذشته ، اگر شستشو و خشکشویی تشک خوشخواب در خانه به موقع انجام نشود ، بوی نامطبوعی ظاهر می شود که باعث عذاب اعضای خانواده می شود.

چگونه از شر لکه های ادرار از روی تشک خلاص شویم؟

 خنثی سازی آلودگی

اگر تشک با ادرار خیس شده است اولین کاری که باید انجام دهید جذب رطوبت اضافی با حوله کاغذی است .
در ادامه برای اینکه به طور موثر لکه ادرار را از روی تشک پاک کنید تا بعداً بویی باقی نماند، به ابزارهای زیر نیاز دارید:
- آب اکسیژنه
- مایع ظرفشویی معمولی
- ظرف با نازل اسپری
- جوش شیرین
- سرکه 9درصد
- دستمال کاغذی

فراموش نکنید در صورتی که ادرار قبلاً در تشک جذب شده و خشک شده باشد، اصل تمیز کردن متفاوت خواهد بود.

- از یک اسفنج مرطوب شده با آب برای مرطوب کردن لکه استفاده کنید. این امر برای اینکه محلول پاک کننده خواص خود را بهتر نشان دهد ، ضروری است.
- سرکه را با آب به نسبت 1 به 3 رقیق کنید. محلول حاصل را به طور مساوی روی تشک اعمال کنید.  برای اینکه سرکه  از کناره های لکه شروع به پخش شدن نکند، می توانید یک دستمال کاغذی روی آن قرار دهید. پس از آن باید صبر کنید تا سرکه کاملا خشک شود.
- یک لایه نازک جوش شیرین روی لکه بریزید .  مهم است که لایه یکنواخت باشد و کمی فراتر از مرزهای آلودگی قرار گیرد.
- آب اکسیژنه یا پراکسید هیدروژن 3% (حدود 100 میلی لیتر)، یک قاشق چایخوری مایع ظرفشویی و آب جوشیده و سرد شده در دمای اتاق  را در ظرفی با نازل اسپری ریخته به طوری که میزان کل محلول 200 میلی لیتر شود .
- محلول را به خوبی تکان داده ، سپس روی لکه، جایی که قبلاً جوش شیرین ریخته شده بود، اسپری کنید.  یک واکنش شیمیایی شروع شده و کف پایدار تشکیل می شود . اجازه دهید محلول حداقل 2 ساعت بر روی لکه باقی بماند.
- واکنشی که بین جوش شیرین و آب اکسیژنه رخ می دهد به آزاد شدن مقدار زیادی اکسیژن کمک می کند. در نتیجه، مواد تشکیل دهنده ادرار تجزیه شده و لکه از بین می رود.

نحوه تمیز کردن لکه ادرار روی تشک توسط بوراکس

بوراکس یک ضدعفونی کننده جهانی است که توسط سازندگان در تولید مواد شوینده استفاده می شود . شما می توانید محصول را به صورت خالص به صورت پودر نیز خریداری کنید . تعداد کمی از افراد می دانند که با کمک این ماده می توان لکه های روی تشک را از ادرار پاک کرد .  مزیت اصلی استفاده از این روش این است که بوراکس بر روی رنگ و پارچه تشک تأثیر منفی نمی گذارد.
- در مرحله اول، مشابه مورد قبلی، لازم است با قرار دادن دستمال کاغذی بر روی ناحیه آلوده، از شر قسمت عمده ادرار خلاص شده و اضافات ادرار را با دستمال جمع کنید .  اگر لکه قدیمی است، با استفاده از اسفنج ظرفشویی که کمی با آب معمولی مرطوب شده است روی لکه بکشید.
- پودر بوراکس را روی آلودگی بریزید و آن را به دقت روی لکه بمالید تا به داخل آن نفوذ کند. انجام این مراحل را با دستکش لاستیکی انجام دهید ، زیرا  علیرغم این واقعیت که تترابونات سدیم یا بوراکس بی خطر تلقی می شود، در تماس طولانی مدت بر وضعیت پوست تأثیر منفی می گذارد.
- اکنون باید صبر کنید تا ناحیه ، کاملاً خشک شود. هنگامی که این اتفاق می افتد، بقایای محصول باید با جاروبرقی از روی سطح پاک شود.
این روش ها برای از بین بردن آلودگی های که باعث زرد شدن سطح می شوند مناسب هستند. این سطوح می تواند مبلمان ساخته شده از نئوپان، ر پارچه، تشک و فرش باشد.

نکات و ترفندهای مفید برای  حذف لکه ادرار روی تشک

- قبل از از بین بردن لکه ها ادرار از روی تشک با استفاده از هر یک از روش های فوق، باید از دستکش لاستیکی استفاده کنید. مهم نیست که تصمیم به استفاده از محلول تترابونات سدیم یا پراکسید با جوش شیرین داشته باشید، قرار گرفتن طولانی مدت در معرض هر عاملی می تواند بر وضعیت پوست دست تأثیر منفی بگذارد.
- هنگام کار با سرکه حتما پنجره ای را باز کنید تا هوای تازه وارد اتاق شود . زیرا  بوی خاص محصول ممکن است باعث سرگیجه و ضعف خفیف شود.
- صرف نظر از روشی که برای از بین بردن لکه انتخاب شده است، ابتدا باید روی لکه مرطوب شود (اگر قدیمی است) یا با دستمال کاغذی (در صورت تازه بودن) پوشانده شود.
- در صورت امکان، لکه باید به محض ظاهر شدن پاک شود.  این آسان تر خواهد بود و احتمال کمتری برای نفوذ ادرار به  لایه های عمیق تشک وجود خواهد داشت.
چنانچه با روش های توضیح داده شده ،تشک لکه زدایی نشد ، راه حل قطعی ، خشکشویی است . برای شستشو و تمیزکردن تشک در تهران ، کافی است با خشکشویی حباب تماس بگیرید. 
91092732 – 021   -  www.hobabb.com




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خیابان شهید ابراهیم رئیسی در تهران

خیابان شهید ابراهیم رئیسی در تهران

تهران رسانه | در زمان مناسب معبری به نام شهید ابراهیم رییسی در پایتخت نام گذاری خواهد شد.

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت