چهارمین خشکسالی پیاپی در استان تهران

جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

سه شنبه 1403/03/01

آگهی رسانه؛

بررسی و شناخت علائم حساسیت به کاندوم

تهران رسانه | چنانچه به مباحث مربوط به نشانه حساسیت به کاندوم، عوامل حساسیت کاندوم، دلیل حساسیت به کاندوم، انواع کاندوم و ... علاقه دارید، می‌توانید تا انتهای این مقاله به نقل از داروچی همراه ما باشید.

بررسی و شناخت علائم حساسیت به کاندوم

 استفاده از کاندوم یک روش فیزیکی برای پیشگیری از باردار است که یک مانع بین بدن افراد است.اما در برخی از موارد فراد بنا به دلایل مختلف نسبت به کاندوم حساسیت داشته و نمی‌‌توانند از این وسیله استفاده کنند.

استفاده از کاندوم یک روش فیزیکی برای پیشگیری از باردار است که یک مانع بین بدن افراد است. کاندوم با جلوگیری از انتقال مایع منی(اسپرم) به داخل رحم بانوان ، از بارداری جلوگیری خواهد کرد. کاندوم نیز همانند دیگر لوازم زناشویی دارای تنوع بسیار بالایی از نظر مدل و خواص است که هر یک مختص با کاری مشخص است.

چنانچه به مباحث مربوط به نشانه حساسیت به کاندوم، عوامل حساسیت کاندوم، دلیل حساسیت به کاندوم، انواع کاندوم و ... علاقه دارید، می‌توانید تا انتهای این مقاله به نقل از داروچی همراه ما باشید.

انواع کاندوم

کاندوم‌ها بخش بسیار مهمی از یک رابطه جنسی ایمن هستند و اکثر آن‌ها در برابر بیماری‌های مقاربتی و همچنین بارداری ناخواسته محافظت می‌کنند. اما همهٔ کاندوم‌ها یکسان عمل نمی‌کنند و هر کاندوم هم سطح خوبی از محافظت یا پیشگیری را ارائه نمی‌دهد.

استفاده از کاندوم خیلی گشاد یا خیلی سفت اثر آن را کاهش و خطر بارداری و بیماری‌های مقاربتی را افزایش می‌دهد. علاوه‌بر این، کاندومی که به‌صورت رول‌شده باشد، می‌تواند لذت رابطه جنسی را از بین ببرد.

کاندوم از نظر جنس

لاتکس یکی از مواد بسیار پر استفاده در صنعت تولید کاندوم است که به دلیل طبیعی بودن و همچنین سازگار بودن با پوست ، توانسته به خوبی در دل افراد جای باز کند.

کاندوم از نظر اندازه

همان طور که جسه بدنی افراد متفاوت است ، اندازه کاندوم مورد استفاده برای آن‌ها نیز متفاوت خواهد بود. به همین دلیل معمولا اندازه و ابعاد کاندوم‌ها نیز متفاوت خواهد بود. و این محصولات دارای سایز کوچک ، متوسط و بزرگ خواهد بود.

کاندوم از نظر خواص

سلیقه در انتخاب کاندوم بسیار متفاوت است. از این رو کاندوم از نظر خواص و ویژگی دارای تنوع است که از معروف ترین انواع آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

حساسیت به کاندوم

اگر اغلب بعد از رابطهٔ جنسی دچار خارش ناحیهٔ تناسلی می‌شوید و نمی‌دانید علت آن چیست، می‌تواند نشانه حساسیت به کاندوم باشد. داده‌ها نشان می‌دهد که میانگین شیوع آلرژی به کاندوم در میان پرسنل پزشکی 9.7 درصد، در میان بیماران مستعد 7.2 درصد و در میان جمعیت عمومی 4.3 درصد است.

اگر علائم حساسیت به کاندوم بیش از یک تا دو روز ادامه داشت یا با وجود استفاده از سایر کاندوم‌های جایگزین همچنان حساسیت دارید، باید برای مشاوره و درمان به پزشک مراجعه کنید، زیرا علائمی که در بدون ظاهر می‌شود می‌تواند ناشی از عفونت یا سایر علل زمینه‌ای باشد.

عوامل تأثیرگذار در حساسیت به کاندوم

عوامل حساسیت کاندوم می‌تواند علت‌های متعدد و متفاوتی داشته باشد. این دلایل می‌توانند درنتیجهٔ رابطه جنسی و استفاده از کاندوم، سبب بروز برخی علائم در بدن شوند. همچنین حساسیت افراد به کاندوم، لزوماً نشان‌دهندهٔ مشکل از خود شخص نیست، زیرا افراد به دلایلی که در ادامه توضیح می‌دهیم می‌توانند دچار حساسیت شوند:

عوامل تأثیرگذار در شناسایی دلیل حساسیت به کاندوم عبارت‌اند از:

  1. پروتئین لاتکس موجود در کاندوم (تقریبا ۴٫۳% از جمعیت جهان نسبت به لاتکس آلرژی دارند)؛
  2. استفاده از کاندوم‌های اسپرم‌کش؛
  3. مورد استفاده قراردادن کاندوم خاردار و تأخیری؛
  4. کاندوم‌های دارای روان‌کننده‌های شیمیایی.
  • نشانه‌های حساسیت به کاندوم

آلرژی به کاندوم باعث واکنش موضعی در بدن می‌شود. علائم آلرژی فقط در مناطقی رخ می‌دهد که مستقیماً کاندوم را لمس کرده‌اید. علائم خفیف معمولاً 5 تا 15 دقیقه پس از مواجهه ظاهر می‌شوند؛ اما نشانه‌های حاد ممکن است مدتی طول بکشد تا ایجاد شوند.

در صورت بروز واکنش شدید، کل بدن نسبت به آن واکنش نشان می‌دهد. این احتمال بیشتر در بین زنان رخ می‌دهد، زیرا در چنین شرایطی، غشای مخاطی واژن همهٔ آلرژن‌ها را خیلی سریع‌تر از غشای آلت تناسلی جذب می‌کند. برخی از علائم حساسیت به کاندوم عبارت‌اند از:

  1. تورم در ناحیه تناسلی
  2. سرخی پوست در اطراف ناحیه تناسلی
  3. کهیر
  4. خارش
  5. برآمدگی‌
  6. احتقان یا آبریزش بینی
  7. تورم
  8. خراش گلو
  9. گرگرفتگی گونه‌ها

کاربرد کاندوم ضد حساسیت

6 درصد افراد به کاندوم (کاندوم‌های لاتکس) حساسیت دارند. اگر به برخی از انواع آن‌ها حساسیت دارید، می‌توانید به جای آن از کاندوم‌های ساخته‌شده از پلاستیک استفاده کنید. تولیدکنندگان کاندوم، کاندوم‌های ضد حساسیت متعددی را تولید کرده‌اند که دارای مزایای مشابهٔ کاندوم‌های لاتکس است، اما بعد از استفاده از آن‌ها دیگر دچار خارش، قرمزی و ... نمی‌شوید.

کاندوم‌ ضد حساسیت به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که خیالتان را از بابت انواع علائم پس از پایان رابطه جنسی راحت می‌کند. یکی از کاندوم‌های ضد حساسیت، کاندوم پلی‌ایزویرن است که با استفاده از آن زوج‌ها می توانند یک رابطهٔ جنسی بدون خطر را تجربه کنند.

تحقیقات نشان می‌دهد که استفاده از کاندوم‌های ضد حساسیت، شانس بسیار بهتری در پیشگیری از بارداری و بیماری‌ها در هنگام استفاده از این کاندوم‌ها نسبت به عدم استفاده از آن دارند.

برای خرید کاندوم ضد حساسیت و کاندوم ضد قارچ می‌توانید از طریق لینک قبل اقدام کنید. تا با خیال راحت و به آسان خرید خود را ثبت کنید.

  • انواع کاندوم‌های ضد حساسیت

در شرایط حساسیت به کاندوم می‌توانید از کاندوم‌های غیر لاتکس که آلرژی‌زا نیستند، استفاده کنید؛ 3 مورد از مهم‌ترین کاندوم‌های ضد حساسیت عبارت‌اند از:

  1. کاندوم‌های پلی‌یورتان؛
  2. کاندوم‌های پوست بره (Lambskin)؛
  3. کاندوم‌های پلی‌ایزوپرن.

کاربرد کاندوم ضد قارچ و ضد باکتری

استفاده از کاندوم‌های ضد قارچ و باکتری می‌تواند خطر ابتلا به عفونت قارچی و بیماری‌های مقاربتی کاهش دهد. این کاندوم‌ها نیز به دلیل جلوگیری از بیماری‌های قارچی، طرفداران مخصوص به خود را دارند. کاندوم‌های ضد قارچ و باکتری، معمولاً از جنس لاتکس بوده و از آنجایی که دارای محتویات ضد قارچی هستند، مقاومت بسیار زیادی دارند. این کاندوم‌ها شفاف هستند و مانند بسیاری دیگر از انواع کاندوم‌ها از ورود یا انتقال مایعات به بدن جلوگیری می‌کند.

  • ویژگی‌های کاندوم ضد قارچ

این دسته از انواع کاندوم‌ها ویژگی‌هایی دارند که مانع از بیماری‌های قارچی می‌شوند؛ برخی از مهم‌ترین این ویژگی‌ها به این شرح است:

  1. آنتی باکتریال و ضد آلرژی؛
  2. ۱۰۰% طبیعی و تهیه‌شده از لاتکس؛
  3. دارای مخزن ذخیره؛
  4. مناسب برای افراد مستعد بیماری.

سوالات متداول

آیا کاندوم می‌تواند مقصر واژینوز باکتریایی ((BV  یا عفونت قارچی باشد؟

پاسخ کوتاه این است که خیر، کاندوم عامل مستقیم عفونت واژن نیست. درواقع در این دسته از کاندوم‌ها از ترکیبات ضد قارچی استفاده شده که مانع از انتقال عفونت‌های قارچی به بدن می‌شود.

اگر مردی به کاندوم لاتکس حساسیت داشته باشد چه اتفاقی می‌افتد؟

علائم سیستمیک ممکن است شامل کهیر، گرفتگی، آبریزش بینی، قرمزی، اطراف پوست، خارش و ... باشد و همچنین ممکن است باعث آسم شود.

بهترین مارک کاندوم‌های ضد حساسیت چه نام دارند؟

کاندوم کدکس مدل سنسیتیو، کاندوم ضد حساسیت نوتلا کاپوت و کاندوم شادو مدل Sensitive از بهترین‌ها هستند.

آیا استفاده از 2 کاندوم امنیت بیشتری دارد؟

خیر، هرگز نباید از بیش از یک کاندوم در یک زمان استفاده کنید، زیرا استفاده از دو کاندوم درواقع محافظت کمتری نسبت به استفاده از یک کاندوم دارد.

کلام‌آخر

حساسیت به کاندوم، نشانه حساسیت به کاندوم، عوامل حساسیت کاندوم، دلیل حساسیت به کاندوم، انواع کاندوم، کاندوم‌های ضد حساسیت و ... ازجمله عناوینی بودند که در این مقاله به بررسی دقیق آن‌ها پرداختیم. امیدواریم از مطالعه این مطلب لذت برده باشید.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خیابان شهید ابراهیم رئیسی در تهران

خیابان شهید ابراهیم رئیسی در تهران

تهران رسانه | در زمان مناسب معبری به نام شهید ابراهیم رییسی در پایتخت نام گذاری خواهد شد.

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت