چهارمین خشکسالی پیاپی در استان تهران

جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

سه شنبه 1403/03/01

آگهی رسانه؛

۳ روش برای حذف رسوبات در ماشین لباسشویی

تهران رسانه | با برخی از علائم و نشانه هایی که حاکی از وجود رسوب در ماشین لباسشویی هستند آشنا شوید.

۳ روش برای حذف رسوبات در ماشین لباسشویی

حذف رسوبات در ماشین لباسشویی برای افزایش عمر این دستگاه بسیار مهم است .مطمئنا می دانید که وظیفه ماشین لباسشویی شستن لباس ها و از بین بردن کثیفی ها و آلودگی های آن ها می باشد. به طور طبیعی این کثیفی ها و آلودگی ها به بخش های داخلی ماشین لباسشویی نفوذ می کنند و باعث ایجاد رسوب و جرم در آن می شوند. 
این رسوبات از مواد معدنی که در آب وجود دارند و یا حتی از لباس ها، نخ ها، پرز ها و مواد شوینده نیز ایجاد می شوند. این مواد به دلیل این که به طور کامل در آب حل نشده اند، در بخش های مختلف ماشین لباسشویی مانند المنت گرمایشی دستگاه رسوب ایجاد می کنند.

نشانه های وجود رسوب در ماشین لباسشویی   

برخی از علائم و نشانه هایی که حاکی از وجود رسوب در ماشین لباسشویی می باشند عبارت اند از:
•    پس از اتمام فرآیند شستشو، لباس های بود بد و کپک زدگی می دهند. همچنین در محیط داخلی ماشین لباسشویی نیز بوی نامطبوع حس می شود.
•    آبی که در  ماشین لباسشویی وجود دارد بیشتر از حد استاندارد و معمول گرم می شود.
•    هنگامی که درام دستگاه دچار گرفتگی شده باشد.
•    بر روی درزگیر ها و همچنین درون کشوی مواد شوینده رسوب و ذرات سفید رنگی دیده شود.

آسیب هایی که رسوبات به ماشین لباسشویی ممکن است وارد کنند

هنگامی که تجمع رسوبات در ماشین لباسشویی زیاد شود، المنت گرمایشی دستگاه هدایت حرارتی خود را از دست می دهد و باعث می شود حرارت و گرمای کمی به آبی که در مخزن قرار دارد برسد.
در نتیجه المنت گرمایشی بیش از حد معمول برای گرم کردن آب کار می کند و این موضوع باعث می شود که در نهایت یا کویل گرمایشی بسوزد یا بدنه المنت دستگاه.
همچنین تجمع رسوبات، شرایط را برای رشد باکتری ها و کپک ها فراهم می کند. این کپک ها و باکتری ها واشر های لاستیکی دستگاه را خراب می کنند و باعث ایجاد نشتی در دتسگاه می شوند.

چند راه حل برای حذف رسوبات در ماشین لباسشویی

1.    استفاده از اسید سیتریک برای از بین بردن رسوبات

یکی از راه های از بین بردن رسوب در ماشین لباسشویی استفاده از اسید سیتریک می باشد. برای این کار ابتدا درام دستگاه را کاملا خالی کنید و اسید سیتریک را دخل آن بریزید. سپس ماشین لباسشویی را در دمای 60 درجه سانتیگراد روشن کنید و حالت بدون پیش شستشو را انتخاب کنید تا اسید سیتریک وارد فاضلاب نشود. 
پس از این که شستشو به اتمام رسید، دوباره می توانید همانند قبل از ماشین لباسشویی خود استفاده کنید. 
دقت کنید که ماشین لباسشویی را هنگامی که اسید سیتریک در آن قرار دارد، در دمای 90 درجه روشن نکنید.  
اسید سیتریک در این دما می تواند به بخش های مختلف ماشین لباسشویی مانند واشر المنت، اتصالات لوله لاستیکی و محل اتصال شیلنگ تخلیه به پمپ آسیب ها جدی وارد کند.

2.    استفاده از جوش شیرین برای از بین رسوبات

یکی از بهترین گزینه های برای از بین بردن رسوبات ماشین لباسشویی و دیگر لوازم خانگی، جوش شیرین می باشد. 
برای این کار نیز ابتدا باید درام دستگاه کاملا خالی کنید. سپس 100 گرم جوش شیرین بردارید و بخشی از آن را در کشوی مواد شوینده و بخش دیگر را در درام دستگاه بریزید. 
ماشین لباسشویی را با دمایی بین 40 تا 60 درجه سانتی گراد روشن کند و دوباره نیز حالت بدون پیش شستشو را انتخاب کنید تا جوش شیرین وارد فاضلاب نشود. 
تقریبا پس از گذشت حدود 30 دقیقه که جوش شیرین به طور کامل در آب حل شده است، پروسه را متوقف کنید و اجازه دهید بین 1 تا 2 ساعت دستگاه خاموش بماند و سپس دستگاه را دوباره روشن کنید. 
توصیه می شود هنگام دست زدن به جوش شیرین حتما از دستکش استفاده کنید؛ زیرا جوش شیرین برای پوست مضر است و به آن آسیب می رساند.

3.    استفاده از سرکه برای از بین بردن رسوبات

استفاده از سرکه نیز یکی دیگر راه های از بین بردن رسوبات در ماشین لباسشویی می باشد. توصیه می شود برای این کار از سرکه معمولی 9 درصد استفاده کنید. 
پس از خالی کردن درام ، دو لیوان سرکه در ماشین لباسشویی بریزید. می توانید بخشی از سرکه را در کشوی مواد شوینده نیز بریزید. 
ماشین لباسشویی را در حالت بدون پیش شستشو و با دمای بین 40 تا 60 درجه روشن کنید. پس از 30 دقیقه ماشین لباسشویی را خاموش کنید و اجازه دهید به مدت 1 ساعت در همین حالت باقی بماند و سپس دوباره آن را روشن کنید. 
پس از این که شستشو به پایان رسید، دستگاه را بدون این که مواد شوینده در آن بریزید، با دمای 60 درجه سانتی گراد روشن کنید تا باقی مانده های رسوبات از تمامی بخش های ماشین لباسشویی از بین بروند.

اگر دقت کنید می بینید که مراحل از بین بردن رسوبات با استفاده از سرکه و جوش شیرین بسیار شبیه به یکدیگر می باشد و تفاوت چندانی ندارند.

جرم و رسوبات ، دشمن ماشین لباسشویی است لذا حذف رسوبات در ماشین لباسشویی  بسیار مهم بوده و در صورت بی توجهی به این موضوع در نهایت دستگاه نیاز به تعمیر خواهد داشت. 
برای تعمیر ماشین لباسشویی حتما از تعمیرگاه های مجرب و مجاز کمک بگیرید. در صورت  تماس با ماهان سرویس ، تعمیرگاه ماشین لباسشویی در کرج ، در کمترین زمان در منزل ، دستگاه سرویس و تعمیر شود. ماهان سرویس 15 سال در تعمیر انواع ماشین لباسشویی سابقه و تخصص دارد. 
۰۹۳۵۳۰۰۱۶۹۵
www.arvandoxin.com




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خیابان شهید ابراهیم رئیسی در تهران

خیابان شهید ابراهیم رئیسی در تهران

تهران رسانه | در زمان مناسب معبری به نام شهید ابراهیم رییسی در پایتخت نام گذاری خواهد شد.

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت